Σάββατο 20 Απριλίου 2024
Βλαστικά κύτταρα από τα μαλλιά, και όχι μόνο για τη φαλάκρα

Τα πολυδύναμα κύτταρα που υπάρχουν στους θύλακες των τριχών στο κεφάλι μπορούν να καλλιεργηθούν και να δώσουν όχι μόνο νέες τρίχες, αλλά και νευρικά, μυικά και άλλα κύτταρα για μεταμόσχευση, υπόσχεται ανακάλυψη στα μουστάκια ποντικών.

Οι επιστήμονες ελπίζουν ότι στο μέλλον θα μπορούν να χρησιμοποιούν βλαστικά κύτταρα από τον ίδιο τον ασθενή και να καλλιεργήσουν απόλυτα συμβατούς ιστούς.

Μέχρι σήμερα η καλύτερη γνωστή πηγή βλαστικών κυττάρων είναι τα έμβρυα στα πρώτα στάδια της ανάπτυξης. Πολυδύναμα κύτταρα απομονώνονται όμως και από ενήλικες, με καλύτερη γνωστή πηγή τον μυελό των οστών.

Οι θύλακες των τρίχών παρουσιάζουν το πλεονέκτημα ότι είναι εύκολα προσβάσιμοι και άφθονοι.

O Δρ Ρόμπερτ Χόφμαν της εταιρείας AntiCancer Inc., με έδρα το Σαν Ντιέγκο, και οι συνεργάτες του από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Σαν Ντιέγκο και το MIT αναφέρουν ότι τα κύτταρα που απομόνωσαν από τους θύλακες των πειραματοζώων διαφοροποιήθηκαν σε νευρώνες και άλλα νευρικά κύτταρα, γνωστά ως αστροκύτταρα και ολιγοδεντροκύτταρα, καθώς και σε λεία μυικά κύτταρα και μελανοκύτταρα.

Η ανακάλυψη δημοσιεύεται στο Proceedings of the National Academy of Sciences.

Όπως αναφέρει το Reuters, τον περασμένο Νοέμβριο ερευνητική ομάδα από τη Νέα Υόρκη ανέφεραν ότι απομόνωσαν βλαστικά κύτταρα από τα μαλλιά που αναπτύχθηκαν σε τρίχες, δέρμα και ιδρωτοποιούς αδένες.

Τον Μάρτιο, ερευνητές του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια μεταμόσχευσε σε ποντίκια βλαστικά κύτταρα από τρίχες, όπου και αναπτύχθηκαν σε νέες τρίχες.

Οι επιστήμονες ελπίζουν ότι τα βλαστικά κύτταρα, είτε εμβρυικά είτε από ενήλικες, θα χρησιμοποιούνται στο μέλλον για τη θεραπεία ασθενειών όπως ο διαβήτης, οι καρδιοπάθειες, οι νόσοι του Πάρκινσον και του Αλτσχάιμερ, καθώς και η παράλυση.

Η UEFA αποθέωσε τον Ολυμπιακό για τις δύο προκρίσεις (pic)