Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
Ολοκληρώθηκε η καταγραφή του γονιδιώματος της στρεπτομυκίνης

Η καταγραφή της πλήρους αλληλουχίας του γονιδιώματος ενός βακτηρίου που σώζει ζωές ολοκληρώθηκε την Τετάρτη. To γεγονός εκτιμάται ότι θα οδηγήσει στην παρασκευή νέων ισχυρών αντιβιοτικών.

Η καταγραφή της πλήρους αλληλουχίας του γονιδιώματος ενός βακτηρίου που σώζει ζωές ολοκληρώθηκε την Τετάρτη από Βρετανούς επιστήμονες. To γεγονός εκτιμάται ότι θα προσφέρει ανεκτίμητη γνώση στους επιστήμονες που επιχειρούν να παρασκευάσουν νέα αντιβιοτικά.

Οι ερευνητές του βρετανικού ιατρικού κέντρου John Innes και του ινστιτούτου Sanger έχουν στα χέρια τους την αλυσίδα του γονιδιώματος του βακτηρίου Streptomyces coelicolor. Από αυτό και τους συγγενείς του παράγονται τα δύο τρία των φυσικών αντιβιοτικών που χρησιμοποιούνται παγκοσμίως, όπως μεταδίδει το New Scientist.

Η αυξανόμενη αντίσταση των βακτηρίων στα σημερινά αντιβιοτικά δημιουργεί την ανάγκη για την παρασκευή νέων. Η ομάδα του κέντρου John Innes ευελπιστεί ότι περαιτέρω μελέτη του DNA από το εν λόγω βακτήριο θα οδηγήσει σε νέα ισχυρά αντιβιοτικά.

Η πρώτη στρεπτομυκίνη ανακαλύφθηκε το 1944 από τον Σ. Γουόκμαν και σήμερα χρησιμοποιείται σχεδόν αποκλειστικά στη θεραπεία της φυματίωσης.

Οι στρεπτομυκίνες είναι (ακίνδυνοι) συγγενείς με τα βακτήρια που προκαλούν τη φυματίωση και τη λέπρα, και ως εκ τούτου η μελέτη τους θα μπορούσε να οδηγήσει στην επινόηση νέων μεθόδων αντιμετώπισης σοβαρών ασθενειών.

Όλες οι λεπτομέρειες του επιτεύγματος των Βρετανών επιστημόνων θα δημοσιευτεί στο επιστημονικό περιοδικό Nature. Σχετικές πληροφορίες δημοσιεύονται επίσης στους δικτυακούς τόπους www.sanger.ac.uk/Projects/S_coelicolor και www.micron.ac.uk/Organisms/Streptomyces/Strept.html.

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024