Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
Ο ύπνος βοηθά τη μνήμη και είναι απαραίτητος για τη διαδικασία της μάθησης, αποκαλύπτει νέα έρευνα

Τα άτομα που κοιμούνται αφού εξασκηθούν σε μία νέα δραστηριότητα θυμούνται περισσότερα για την εμπειρία τους και βελτιώνονται περισσότερο από τα άτομα που μένουν άυπνα, διαπίστωσαν ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Χάρβαρντ. Οι επιστήμονες θεωρούν ότι ο ύπνος κινητοποιεί τους μηχανισμούς εδραίωσης των αναμνήσεων και βοηθά στο να αποθηκευτούν πληροφορίες που διαφορετικά θα χάνονταν.

Όπως αναφέρει ο δικτυακός τόπoς Unisci, τα αποτελέσματα της έρευνας του δρ. Ρόμπερτ Στίκγκολντ και των συνεργατών του ανακοινώθηκαν χθες, Τρίτη, και θα δημοσιευτούν το Δεκέμβριο στο περιοδικό Nature Neuroscience.

Οι ερευνητές κάλεσαν 24 εθελοντές να εξασκηθούν στο να αναγνωρίζουν τον προσανατολισμό μιας λωρίδας που εμφανιζόταν σε μία οθόνη για 1/6 του δευτερολέπτου. Ύστερα από την πρώτη ημέρα εξάσκησης, οι μισοί από τους εθελοντές έμειναν άυπνοι μέχρι την επόμενη ημέρα, οπότε το πείραμα επαναλήφθηκε. Τη δεύτερη και την τρίτη νύχτα όλοι οι εθελοντές κοιμήθηκαν τη νύχτα κανονικά.

Την τέταρτη ημέρα, οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι τα άτομα που είχαν μείνει άγρυπνα την πρώτη νύχτα δεν είχαν βελτιωθεί καθόλου, σε αντίθεση με τους εθελοντές που είχαν κοιμηθεί όλες τις ημέρες κανονικά.

«Τελικός» για Παναθηναϊκό στην Μπολόνια και στο… βάθος ντέρμπι «αιωνίων»

Ο Παναθηναϊκός φιλοξενείται (29/3, 21:30) στην έδρα της Βίρτους Μπολόνια για την 32η αγωνιστική της Euroleague με στόχο να διατηρηθεί στην τετράδα και να συνεχίσει στην διεκδίκηση της δεύτερης θέσης.

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024