Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
Επιστήμονες ανακάλυψαν μικροοργανισμούς πιθανώς εξωγήινης προέλευσης

Διεθνής ομάδα επιστημόνων υπό την επίβλεψη της Indian Space Research Organization ανακάλυψε μικροοργανισμούς στα ανώτερα στρώματα της ατμόσφαιρας οι οποίοι είναι δυνατόν να προέρχονται από το Διάστημα. Πρόκειται για ζωντανά βακτήρια που συλλέγησαν από ένα ειδικό μπαλόνι σε ύψος 16 χιλιομέτρων από την επιφάνεια της Γης και ίσως να είχαν βρεθεί εκεί μετά το πέρασμα ενός κομήτη, όπως εκτιμούν οι επιστήμονες.

Οι εν λόγω μικροοργανισμοί είναι διαφορετικοί από τους συνήθεις στον πλανήτη μας, αλλά οι αστροβιολόγοι δεν θέλουν ακόμη να αποκαλύψουν λεπτομέρειες, προτού βεβαιωθούν ότι είναι εξωγήινης προέλευσης, δήλωσε ο ερευνητής Τσάντρα Βικραμασίνκε από το Πανεπιστήμιο του Κάρντιφ της Ουαλίας.

Επιστήμονες της NASA από το Ames Research Center ανακοίνωσαν στο δικτυακό τους τόπο, σχετικό με ζητήματα αστροβιολογίας, ότι τα ευρήματα θα αντιμετωπιστούν, κατά πάσα πιθανότητα, με σκεπτικισμό από την επιστημονική κοινότητα. Σύμφωνα με βιολόγους, δεν είναι καθόλου απίθανο να υπάρχει ζωή στον αέρα σε τέτοιο ύψος και τα μικρόβια δεν είναι αναγκαίο να προέρχονται από το Διάστημα.

Ωστόσο, οι επιστήμονες της NASA εκτιμούν πως η μεταφορά μικροοργανισμών στο διαπλανητικό χώρο από κομήτες δεν είναι αδύνατη και, επιπλέον, πρόσφατα ανακαλύφθηκαν μικρόβια τα οποία παρέμειναν σε νάρκη για εκατομμύρια χρόνια, χωρίς να εκλείψουν, δηλαδή αρκετό χρονικό διάστημα ώστε να μεταφερθούν από έναν πλανήτη σε έναν άλλο, όπως μετέδωσε το CNN.

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024