Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
Επιβεβαιώθηκε η γέννηση των πρώτων γενετικά τροποποιημένων βρεφών

Τη γέννηση τουλάχιστον 15 γενετικά τροποποιημένων παιδιών επιβεβαίωσε την Παρασκευή ομάδα γιατρών στις ΗΠΑ. Στόχος των ερευνητών, που αντιμετωπίζουν τώρα τις επικρίσεις συναδέλφων τους, ήταν να βοηθήσουν άτεκνες γυναίκες να αποκτήσουν παιδί, εισάγοντας στα ωάριά τους ξένα γονίδια.

Η αμφιλεγόμενη ιατρική ομάδα του Ινστιτούτου Αναπαραγωγικής Ιατρικής και Επιστήμης στο Νιου Τζέρσι των ΗΠΑ δημοσιεύει στο περιοδικό Human Reproduction τα αποτελέσματα γενετικών αναλύσεων, με τις οποίες επιβεβαιώνεται ότι τουλάχιστον δύο από τα παιδιά φέρουν στα κύτταρά τους DNA που δεν προέρχεται από τους γονείς τους.

«Αυτή είναι η πρώτη περίπτωση γενετικής τροποποίησης αναπαραγωγικών κυττάρων που οδήγησε στη γέννηση φυσιολογικών υγιών παιδιών» υποστηρίζουν στη δημοσίευσή τους. Αναφέρουν, ωστόσο, ότι η μέθοδος που χρησιμοποίησαν έχει ήδη εφαρμοστεί για τη γέννηση περίπου τριάντα παιδιών σε ολόκληρο τον κόσμο.

Όπως μεταδίδει το BBC, οι γυναίκες που απευθύνθηκαν στους Αμερικανούς γιατρούς δεν μπορούσαν να τεκνοποιήσουν, πιθανώς εξαιτίας γενετικών ανωμαλιών στα μιτοχόνδρια των ωαρίων τους.

Πρόκειται για τα «ενεργειακά εργοστάσια» των κυττάρων, τα οποία είναι υπεύθυνα για βασικά στάδια του μεταβολισμού. Τα μιτοχόνδρια περιέχουν ελάχιστα γονίδια, συγκρινόμενα με τον πυρήνα του κυττάρου, τα οποία είναι ωστόσο απαραίτητα για την επιβίωση τόσο του εμβρύου όσο και του ενήλικα.

Οι ερευνητές εισήγαγαν στα «ελαττωματικά» ωάρια μιτοχόνδρια από «υγιή», που προήλθαν από άλλες γυναίκες, και στη συνέχεια εφάρμοσαν εξωσωματική γονιμοποίηση.

Η μέθοδος ονομάζεται κυτταροπλασματική μεταφορά (κυτταρρόπλασμα είναι το ημίρρευστο υλικό στο οποίο βρίσκονται τα οργανίδια των κυττάρων) και είναι αντίστοιχη με την πυρηνική μεταφορά, μέσω της οποίας είναι δυνατόν να δημιουργηθούν κλώνοι ενηλίκων.

Αντιδεοντολογική συμπεριφορά;

Η τεχνική είναι παράνομη σε πολλές χώρες, εξαιτίας των αντιρρήσεων στη γενετική τροποποίηση ανθρώπων, τόσο για λόγους ηθικής όσο και για λόγους ασφάλειας. Στις ΗΠΑ είναι παράνομο να χρηματοδοτούνται από το κράτος ερευνητικά προγράμματα που αφορούν στην κυτταροπλασματική μεταφορά και γενικότερα τη γενετική τροποποίηση εμβρύων. Τα ιδιωτικά ερευνητικά κέντρα είναι ωστόσο ελεύθερα να διεξάγουν σχετικά πειράματα, αρκεί οι τεχνικές που χρησιμοποιούν να μην εγκυμονούν κινδύνους.

Η Συμβουλευτική Επιτροπή Ανασυνδυασμένου DNA της αμερικανικής κυβέρνησης διευκρινίζει ότι σε καμία περίπτωση δεν θα ενέκρινε την κρατική χρηματοδότηση αντίστοιχων προγραμμάτων για λόγους ηθικής.

Παρόμοια στάση κρατά και η Αρχή Ανθρώπινης Εμβρυολογίας και Γονιμότητας της Βρετανίας, η οποία δεν επιτρέπει την εφαρμογή της μεθόδου στη χώρα, εξαιτίας ηθικών και ιατρικών αντιρρήσεων.

Πολλοί επιστήμονες θεωρούν ότι η εν λόγω τεχνική δεν είναι μόνο ανήθικη, αλλά και αμφισβητήσιμη από ιατρική άποψη, καθώς ο ρόλος του μιτοχονδριακού DNA στα προβλήματα γονιμότητας δεν έχει διευκρινιστεί πλήρως.

«Αναφορικά με την αντιμετώπιση των προβλημάτων γονιμότητας, δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι η τεχνική αυτή αξίζει να εφαρμοστεί» τονίζει ο ειδικός σε θέματα αναπαραγωγής λόρδος Γουίνστον του νοσοκομείου Hammersmith του Λονδίνου.

Με... βιντεοκλήση στον Παπανικολάου πανηγύρισε ο Ολυμπιακός - Ο Λαρεντζάκης του αφιέρωσε τη νίκη (vid)

Οι παίκτες του Ολυμπιακού έδειξαν για ακόμα μια φορά γιατί είναι οικογένεια, καθώς μετά το τέλος του παιχνιδιού πήραν μέσω Face Time τον Κώστα Παπανικολάου.

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024