Δευτέρα 18 Μαρτίου 2024
Γενετική μελέτη αποκαλύπτει τα γονίδια που κάνουν τις κατσαρίδες άτρωτες

Η γνωστή ρήση πώς ότι οι κατσαρίδες θα συνεχίσουν να ζουν για πάντα στον πλανήτη ακόμη και αν γίνει πυρηνικός πόλεμος ή ακόμη και αν εμφανισθεί ο Αρμαγεδδώνας βγαίνει από την σφαίρα του αστικού μύθου και λαμβάνει επιστημονικό μανδύα.

Επιστήμονες του Ινστιτούτου Φυτικής Φυσιολογίας και Οικολογίας στην Σανγκάη πραγματοποίησαν μια γονιδιακή μελέτη για τις κατσαρίδες. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι αυτά τα ανατριχιαστικά για πολλούς ανθρώπους έντομα διαθέτουν 20 χιλιάδες γονίδια δηλαδή περίπου όσα και ο άνθρωπος.

Μελετώντας στην συνέχεια το DNA των κατσαρίδων οι ερευνητές εντόπισαν κάποια σετ γονιδίων τα οποία είναι αυτά που τις βοηθούν να κερδίζουν συνεχώς την μάχη της επιβίωσης. Μια ομάδα γονιδίων επιτρέπουν στις κατσαρίδες να οσμίζονται τροφές και ειδικά εκείνες που βρίσκονται στην διαδικασία του μαγειρέματος. Μια άλλη ομάδα γονιδίων ενεργοποιεί ένα σύστημα εξουδετέρωσης επικίνδυνων τοξινών επιτρέποντας έτσι στις κατσαρίδες να καταναλώνουν άφοβα τοξικές τροφές. Μια άλλη ομάδα γονιδίων ενισχύει σε μέγιστο βαθμό το ανοσοποιητικό σύστημα των κατσαρίδων προστατεύοντας τις έτσι από το κολλήσουν κάποια ασθένεια ή να υποστούν κάποια λοίμωξη και επιτρέποντας τους να ζουν χωρίς φόβο σε ανθυγιεινά περιβάλλοντα.

Οι κατσαρίδες διαθέτουν επίσης γονίδια τα οποία αναγεννούν άμεσα τα άκρα τους σε περίπτωση που υπάρξει σοβαρός τραυματισμός ή ακόμη και απώλεια τους!

Οι ερευνητές πάντως σημείωσαν ότι δεν έχουν ακόμη βρει στοιχεία που να δείχνουν ότι οι κατσαρίδες μπορούν να επιβιώσουν από ένα πυρηνικό ολοκαύτωμα.

Η νέα μελέτη αναμένεται να βοηθήσει στην καλύτερη κατανόηση των κατσαρίδων και στην ανάπτυξη νέων αποτελεσματικών μεθόδων ελέγχου αλλά και αντιμετώπισης τους.

Προηγούμενες μελέτες έχουν επιβεβαιώσει τον χαρακτηρισμό του Χαϊλάντερ για τις κατσαρίδες αφού τα ευρήματα που υπάρχουν δείχνουν ότι ζούσαν πριν από περίπου 300 εκατ. έτη, προϋπήρχαν δηλαδή ακόμη και από τους δεινοσαύρους.

Θεόδωρος Λαΐνας

in.gr

Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ – Λίβερπουλ 4-3 παρ. (2-2 κ.δ.): Επική πρόκριση με buzzer beater του Ντιαλό στο 120+1′!

Η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ απέκλεισε την Λίβερπουλ στην παράταση με γκολ του Ντιαλό στο 120+1' και πέρασε στα ημιτελικά του FA Cup.

Δευτέρα 18 Μαρτίου 2024