Σάββατο 20 Απριλίου 2024
weather-icon 21o

Google: Πρώτη σε δαπάνες για λόμπινγκ στην Ουάσιγκτον

Για πρώτη χρονιά το 2017 η Google δαπάνησε περισσότερα χρήματα από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία, πάνω από 18 εκατομμύρια δολάρια (αύξηση 17% έναντι του 2016), για να επηρεάσει μέσω λόμπινγκ τις αποφάσεις της Ουάσιγκτον.

Για πρώτη χρονιά το 2017 η Google δαπάνησε περισσότερα χρήματα από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία, πάνω από 18 εκατομμύρια δολάρια (αύξηση 17% έναντι του 2016), για να επηρεάσει μέσω λόμπινγκ τις αποφάσεις της Ουάσιγκτον.

Είναι επίσης η πρώτη φορά που μια τεχνολογική εταιρεία έδωσε τα περισσότερα χρήματα για λόμπινγκ από το 1998 που άρχισε η επίσημη καταγραφή των σχετικών δαπανών από μεμονωμένες εταιρείες.

Παραδοσιακά το πιο έντονο επιχειρηματικό λόμπινγκ έκαναν πάντα οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών, ενέργειας και άμυνας. Οι AΤ&T, Boeing και Comcast συμπλήρωσαν την κορυφαία τετράδα του λόμπινγκ πέρυσι.

Η Google μοίρασε χρήματα για να διαμορφώσει προς το συμφέρον της τις αποφάσεις του Λευκού Οίκου, του Κογκρέσου και των ομοσπονδιακών υπηρεσιών σε διάφορα θέματα, από τη μετανάστευση και τη φορολογία έως την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία και τη διαφήμιση στο διαδίκτυο.

Τα σχετικά στοιχεία του αρμόδιου Γραφείου της Γερουσίας των ΗΠΑ, που καταγράφει τις δαπάνες για λόμπινγκ, σύμφωνα με την Washington Post, δείχνουν ότι η Google δεν είναι η μόνη τεχνολογική εταιρεία που, κατά τον πρώτο χρόνο της προεδρίας Τραμπ, αύξησε σημαντικά τις σχετικές δαπάνες για την άσκηση παρασκηνιακής πίεσης και επιρροής.

Το Facebook αύξησε τις δαπάνες λόμπινγκ κατά 32% πέρυσι (σε πάνω από 11 εκατ. δολάρια) έναντι του 2016, η Amazon κατά 16% (σε σχεδόν 13 εκατ. δολάρια), ενώ η Apple κατά 51% (λίγο πάνω από τα 7 εκατ. δολ). Οι τέσσερις εταιρείες Google, Facebook, Apple και Amazon έδωσαν συνολικά περίπου 50 εκατ. δολάρια για λόμπινγκ.

Οι εταιρείες της Σίλικον Βάλεϊ και οι επικεφαλής τους συγκρούσθηκαν το 2017 με τον Ντόναλντ Τραμπ για διάφορα «καυτά» ζητήματα όπως ο περιορισμός της μετανάστευσης και η κλιματική αλλαγή, ενώ ειδικότερα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Twitter κ.α.) βρέθηκαν -και συνεχίζουν να βρίσκονται- κατ’ εξοχήν στο στόχαστρο, επειδή θεωρήθηκαν «οχήματα» της ρωσικής προπαγάνδας.

Οι τεχνολογικές εταιρείες ακόμη αντιμετώπισαν κοινωνική κατακραυγή λόγω διαφόρων περιστατικών σεξουαλικής παρενόχλησης, εξάπλωσης της ρητορικής μίσους κ.α.

ΑΠΕ-ΜΠΕ,in.gr

Sports in

Η UEFA αποθέωσε τον Ολυμπιακό για τις δύο προκρίσεις (pic)

Η UEFA με ποστάρισμά της στάθηκε και στην ομάδα Νέων του Ολυμπιακού, αλλά και στην ομάδα των ανδρών για τις δύo ευρωπαϊκές προκρίσεις μέσα σε λιγότερο από 20 ώρες στην διαδικασία των πέναλτι

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 20 Απριλίου 2024