Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
Διάβασαν το γονιδίωμα της ορχιδέας

Είναι από τα πιο αγαπητά λουλούδια των γυναικών και όχι μόνο και τώρα βρίσκει πλέον τη θέση που της ταιριάζει στην «πινακοθήκη» των οργανισμών που γνωρίζουμε πλήρως το γονιδίωμά τους. Οι ορχιδέες αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 10% των ανθοφόρων φυτών του πλανήτη και εμφανίζουν μεγάλη ποικιλία.

Οι ορχιδέες αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 10% των ανθοφόρων φυτών του πλανήτη και εμφανίζουν μεγάλη ποικιλία. Περιλαμβάνουν ένα πλήθος διαφορετικών ειδών, με διαφορετική μορφολογία και διαφορετικό τρόπο ζωής το καθένα, και παρά το γεγονός ότι πολλά από αυτά έχουν κατορθώσει να εξαπλωθούν σε οικοσυστήματα σε όλη τη Γη, οι επιστήμονες δεν γνωρίζουν πολλά για τη γενετική ιστορία τους.

Ερευνητές από το Εθνικό Κέντρο Διατήρησης της Ορχιδέας στην Κίνα ήρθαν ωστόσο να ρίξουν φως στο σκοτεινό αυτό παρελθόν διαβάζοντας την πλήρη αλληλουχία του γονιδιώματος της Apostasia shenzhenica, ενός αυτογονιμοποιούμενου είδους ορχιδέας που φύεται στη Νότια Κίνα.

Καθώς αποτελεί ένα από τα δυο πρώτα είδη που αποχωρίστηκαν από τον κοινό πρόγονο, η A. shenzhenica συγγενεύει με όλα τα είδη ορχιδέων που υπάρχουν σήμερα. Τα ευρήματα, τα οποία δημοσιεύθηκαν στην επιθεώρηση «Nature», θα βοηθήσουν στη διατήρηση των άγριων ειδών ορχιδέας αλλά και σε βελτιωμένες καλλιέργειες του δημοφιλούς φυτού.

Λαλίνα Φαφούτη