Τετάρτη 24 Απριλίου 2024
To γονιδίωμα του ηλιοτρόπιου υπόσχεται καλύτερο ηλιέλαιο

Η ανάπτυξη νέων ποικιλιών ηλίανθου αναμένεται να γίνει σημαντικά πιο εύκολη μετά τη δημοσίευση του πλήρους γονιδιώματος του πανέμορφου φυτού, το οποίο είναι μάλιστα περίπου 10% μεγαλύτερο από το ανθρώπινο.

Οι καλλιέργειες ηλίανθου έχουν μεγάλη εξάπλωση διεθνώς, καθώς εμφανίζουν σταθερές αποδόσεις σε μια μεγάλη ποικιλία περιβαλλοντικών συνθηκών, ενώ δείχνουν μεγάλη προσαρμοστικότητα στην κλιματική αλλαγή και στην ξηρασία.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Νικολά Λανγκλάντ του Εθνικού Ινστιτούτου Γεωργικών Ερευνών (INRA) της Γαλλίας και την καθηγήτρια Λόριν Ρίζενμπεργκ του Τμήματος Βοτανικής του Πανεπιστημίου της Βρετανικής Κολομβίας στο Βανκούβερ του Καναδά, παρουσιάζουν τα αποτελέσματά τους στο περιοδικό Nature.

Οι επιστήμονες αλληλούχισαν το DNA του σημαντικότερου είδους ηλίανθου, του «Ηλίανθου του ετήσιου» (Helianthus anuus L.), ποια γονίδια επηρεάζουν την ανθοφορία και την παραγωγή ελαίου.

Ο ηλίανθος είναι ένα από τα σημαντικότερα φυτά που παράγουν λάδι παγκοσμίως (με μια ετήσια παραγωγή αξίας περίπου 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων) και είναι το τελευταίο ελαιοδοτικό φυτό που «διαβάζεται» το γονιδίωμά του.

Η ομορφιά του ηλίανθου, ο οποίος μπορεί να φθάσει τα πέντε μέτρα σε ύψος, έχει εμπνεύσει καλλιτέχνες και φωτογράφους, ενώ τον έχει καταστήσει διαδεδομένο καλλωπιστικό φυτό. Στη χώρα μας καλλιεργείται κυρίως στη βόρεια Ελλάδα.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ

Έτοιμος για θρυλικό μπρέικ ο Ολυμπιακός στη Βαρκελώνη

Με στόχο να σπάσει την έδρα της Μπαρτσελόνα με το… καλημέρα ο Ολυμπιακός στο πρώτο παιχνίδι της σειράς με τους Καταλανούς.

Τετάρτη 24 Απριλίου 2024