Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Πρώτο κρουαζιερόπλοιο που επιχειρεί διάπλου του Βορειοδυτικού Περάσματος

Πρώτο κρουαζιερόπλοιο που επιχειρεί διάπλου του Βορειοδυτικού Περάσματος

Είναι ένα ταξίδι που ακόμα και οι τολμηρότεροι ναυτικοί θα θεωρούσαν αδύνατο μέχρι πρόσφατα. Χάρη όμως στην κλιματική αλλαγή, ένα γιγάντιο κρουαζιερόπλοιο θα διαπλεύσει τις επόμενες μέρες το Βορειοδυτικό Πέρασμα, έναν θαλάσσιο δρόμο που συνδέει τον Ατλαντικό με τον Ειρηνικό Ωκεανό μέσω του καναδικού αρχιπελάγους στην Αρκτική.

Είναι ένα ταξίδι που ακόμα και οι τολμηρότεροι ναυτικοί θα θεωρούσαν αδύνατο μέχρι πρόσφατα.

Χάρη όμως στην κλιματική αλλαγή, ένα γιγάντιο κρουαζιερόπλοιο θα διαπλεύσει τις επόμενες μέρες το Βορειοδυτικό Πέρασμα, έναν θαλάσσιο δρόμο που συνδέει τον Ατλαντικό με τον Ειρηνικό Ωκεανό μέσω του καναδικού αρχιπελάγους στην Αρκτική.

Το Crystal Serenity αναχώρησε από τις ακτές της Αλάσκα στον Ειρηνικό μεταφέροντας σχεδόν 1.000 επιβάτες, αναφέρει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων. Το κρουαζιερόπλοιο των 13 ορόφων κινείται τώρα βόρεια, συνοδευόμενο από το βρετανικό παγοθραυστικό RRS Ernest Shackleton, και προγραμματίζεται να δέσει στη Νέα Υόρκη στις 17 Σεπτεμβρίου.

Από τον 15ο αιώνα, τουλάχιστον δέκα αποστολές είχαν αναζητήσει ένα συντομότερο δρόμο που ενώνει την Ευρώπη με την Ασία μέσω του παγωμένου βορρά.

Διαβάστε επίσης:

Το 1906, ο νορβηγός εξερευνητής Ρόαλντ Άμουδσεν έγινε ο πρώτος που διέπλευσε το Βορειοδυτικό Πέρασμα, έπειτα από ταξίδι τριών ολόκληρων ετών ανάμεσα σε επικίνδυνα παγόβουνα. Η δυσκολία του εγχειρήματος ήταν τόσο εμφανής ώστε μόλις ένα πλοίο το χρόνο επιχειρούσε κατά μέσο όρο να περάσει από αυτά τα νερά στη διάρκεια του περασμένου αιώνα.

Η διαδρομή παραμένει ριψοκίνδυνη, προσελκύει όμως όλο και περισσότερο το ενδιαφέρον των ναυτιλιακών εταιρειών, καθώς οι κλιματολόγοι προβλέπουν ότι σε λίγα χρόνια η Αρκτική θα μετατρέπεται σε απέραντη θάλασσα τα καλοκαίρια.

Το Crystal Serenity είναι το πρώτο επιβατικό πλοίο αυτού του μεγέθους επιχειρεί τον διάπλου του Βορειοδυτικού Περάσματος.

Καθένας από τους επιβάτες πλήρωσε 22.000 έως 120.000 δολάρια για το ταξίδι και υποχρεώθηκε να αγοράσει επιπλέον ασφαλιστική κάλυψη 50.000 δολάρια για την περίπτωση ανάγκης εκκένωσης του πλοίου.

Χρειάστηκαν εξάλλου τρία χρόνια σχεδιασμού και προετοιμασίας για να αποφευχθεί μια επανάληψη της τραγωδίας του Τιτανικού.

«Κάθε χαρακτηριστικό αυτού του ταξιδιού είναι κυριολεκτικά χωρίς προηγούμενο στη βιομηχανία πολυτελούς κρουαζιέρας» καμαρώνει στο AFP ο Έντι Ροντρίγκεζ, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Crystal.

Εκτός από το γυμναστήριο, το σπα, τις πισίνες και τα εστιατόρια του πλοίου, οι επιβάτες θα μπορούν επίσης να απολαύσουν πτήσεις με ελικόπτερο για να θαυμάσουν τους πάγους και τις πολικές αρκούδες.

Η περιβαλλοντική οργάνωση WWF αναγνωρίζει ότι οι διοργανωτές της κρουαζιέρας έχουν λάβει μέτρα για να ελαχιστοποιήσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις. To πλοίο για παράδειγμα δεν χρησιμοποιεί βαρύ ντίζελ ως καύσιμο και δεν θα απορρίπτει υγρά λύματα σε απόσταση μικρότερη από 12 ναυτικά μίλια από την ακτή.

Παρόλα αυτά, οι ανησυχίες για την ασφάλεια των επιβατών και το περιβάλλον παραμένουν, δήλωσε στο AFP η Έλενα Αγκάρκοβα της WWF.

«Το ταξίδι αυτό είναι συμβολικό όσον αφορά τις ραγδαίες μεταβολές στην Αρκτική»

«Σήμερα δεν υπάρχουν οι κατάλληλοι κανόνες προκειμένου να περιοριστούν οι κίνδυνοι για την άγρια ζωή και τους ανθρώπους, όπως δεν υπάρχει και η δυνατότητα αντιμετώπισης ατυχημάτων» επισήμανε.

«Τα κρουαζιερόπλοια στο μέγεθος του Crystal Serenity είναι ουσιαστικά μεγάλες πόλεις» σημείωσε. «Θα μεταφέρει γύρω στους 1.700 επιβαίνοντες και θα απορρίπτει χιλιάδες γαλόνια λυμάτων στα νερά της Αρκτικής».

Με τη θερμοκρασία να ανεβαίνει στην Αρκτική δύο φορές ταχύτερα από ό,τι στον υπόλοιπο πλανήτη, το λιώσιμο των πάγων θα μπορούσε να ανοίξει τα επόμενα χρόνια και το Βορειοανατολικό Πέρασμα, μια ακόμα συντομότερη διαδρομή από την Ευρώπη στην Ασία, κατά μήκος των ακτών της Σιβηρίας.

Διαβάστε επίσης:

Και στις δύο περιπτώσεις, η ναυσιπλοΐα απειλεί να διαταράξει ένα ευαίσθητο οικοσύστημα το οποίο εξάλλου κινδυνεύει λόγω του αυξανόμενου ενδιαφέροντος για τον ορυκτό πλούτο της περιοχής.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

O Τζόλης των 17 γκολ και η… αδικία του Πογέτ (vids)

Ο Γκουστάβο Πογέτ δεν έκανε σωστή διαχείριση στο ματς με τη Γεωργία και αυτό φαίνεται από τον Χρήστο Τζόλη, που είναι ο πιο φορμαρισμένος Έλληνας παίκτης αυτή τη στιγμή και ήταν εκτός αποστολής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024