Πέμπτη 18 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Το 2016 η νέα υποθαλάσσια οδική σήραγγα της Κωνσταντινούπολης

Το 2016 η νέα υποθαλάσσια οδική σήραγγα της Κωνσταντινούπολης

Το υποθαλάσσιο τούνελ «Ευρασία» τελικά θα είναι έτοιμο νωρίτερα του αναμενόμενου. Η υπερσύγχρονη οδική σήραγγα, που θα ενώνει την ευρωπαϊκή με την ασιατική πλευρά της Κωνσταντινούπολης μεταφέροντας πάνω από 100.000 αυτοκίνητα ημερησίως, θα παραδοθεί στα τέλη του 2016.  

Με την Κωνσταντινούπολη να αριθμεί 15 εκατομμύρια πολίτες και να αντιμετωπίζει ένα από τα εντονότερα κυκλοφοριακά προβλήματα παγκοσμίως, οι τουρκικές Αρχές επιστράτευσαν τα… μεγάλα μέσα: μια υπερσύγχρονη υποθαλάσσια οδική σήραγγα στην Κωνσταντινούπολη που είναι ήδη στα σκαριά και θα εγκαινιαστεί στα τέλη του 2016, σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε το υπουργείο Μεταφορών της Τουρκίας.

Η σήραγγα Eurasia (Avrasya Tuneli) θα συνδέει οδικώς την περιοχή Κατζλίτσεσμε στην ευρωπαϊκή πλευρά της Κωνσταντινούπολης με το Γκιόζτεπε στην ασιατική πλευρά της Πόλης.

Το πρώτο οδικό υποθαλάσσιο τούνελ στην υφήλιο που θα ενώνει δυο ηπείρους θα έχει συνολικό μήκος 5.4 χλμ., εκ των οποίων τα 3.3 χλμ. θα είναι υποθαλάσσια, ενώ στο βαθύτερο σημείο της η σήραγγα θα είναι 106 μέτρα κάτω από την Προποντίδα στην έξοδο των στενών του Βοσπόρου και είναι σχεδιασμένη ώστε να αντέχει σεισμό μέχρι 7.5 βαθμούς Ρίχτερ. Οι δύο ήπειροι έχουν ήδη ενωθεί υποθαλάσσια με το Marmaray, την υποθαλάσσια σήραγγα μέσα από την οποία περνούν οι σιδηροδρομικές γραμμές του δίκτυου μετρό της Κωνσταντινούπολης.

Σχεδιασμένη για αυτοκίνητα Ι.Χ. και μικρά λεωφορεία (αλλά όχι για τα μεγάλα αστικά λεωφορεία), η σήραγγα θα επιτρέπει στα οχήματα να περνούν μέσα από το τούνελ σε 15 μόλις λεπτά. Όπως υπολογίζουν οι συγκοινωνιολόγοι, έτσι ο οδηγός θα γλιτώνει περίπου 85 λεπτά που θα τα ξόδευε περνώντας από μία από τις δύο γέφυρες του Βοσπόρου, που καθημερινά «πήζουν» από κίνηση ακόμη και σε ώρες μη-αιχμής.

Τα διόδια θα κοστίζουν τέσσερα ευρώ ανά διέλευση για τα Ι.Χ. και επτά ευρώ για τα μίνιβαν (δηλαδή οκτώ και 14 ευρώ αντίστοιχα, αλέ-ρετούρ) και αναμένεται να γεμίσουν κι άλλο τον κορβανά της τοπικής αυτοδιοίκησης.

«Η υπ’ αριθμόν ένα αιτία του κυκλοφοριακού στην Κωνσταντινούπολη αυτή τη στιγμή είναι τα Ι.Χ. Οι μελέτες μας δείχνουν πως το 80% της κίνησης δημιουργείται από τα αυτοκίνητα με έναν μόνο επιβάτη», σημειώνει ο Μουσταφά Ιλικαλί, σύμβουλος της δημοτικής αρχής σε θέματα συγκοινωνιών.

Ωστόσο, υπάρχουν κι εκείνοι που δεν βλέπουν με καλό μάτι την κατασκευή της νέας σήραγγας. Θεωρούν πως μια νέα σήραγγα σχεδιασμένη για αυτοκίνητα δεν λύνει το πρόβλημα. Αντιθέτως, το γιγαντώνει.

Την άποψη αυτή έχει ο Αρζού Τεκίρ, διευθυντής της Embarq Turkey, μιας ερευνητικής εταιρείας που προσανατολίζεται σε οικολογικές περιβαλλοντικές εφαρμογές.

«Η κατασκευή κι άλλων έργων με επίκεντρο τα αυτοκίνητα θα ενθαρρύνει κι άλλους πολίτες να αγοράσουν ακόμη περισσότερα Ι.Χ. Αντ’ αυτού, θα έπρεπε να επενδύσουμε σε νέες, έξυπνες και λιγότερο ρυπογόνες τεχνολογίες», τονίζει ο Τεκίρ.

Κωνσταντίνος Τσάβαλος

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Έγραψε ιστορία η Ρεάλ: Μυθικό επίτευγμα για τη «Βασίλισσα»!

Η Ρεάλ πέτυχε κάτι που δεν έχει καταφέρει ποτέ καμία άλλη ομάδα στο Champions League!

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 18 Απριλίου 2024