Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
Άνθρωπος και μαγιά επιστρέφουν στον κοινό τους πρόγονο

Ένα δισεκατομμύριο χρόνια έχουν περάσει από τότε που έζησε ο τελευταίος κοινός πρόγονος του ανθρώπου και της ταπεινής μαγειρικής μαγιάς. Κι όμως, τα γονίδια του ενός είδους μπορούν ακόμα και σήμερα να λειτουργήσουν στο άλλο, αποκαλύπτει πρωτότυπο πείραμα.

Οι βιολόγοι γνωρίζουν εδώ και χρόνια ότι το ένα τρίτο των ανθρώπινων γονιδίων έχουν τα αντίστοιχά τους στο γονιδίωμα της μαγιάς. Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι μεμονωμένα γονίδια του ενός είδους παραμένουν λειτουργικά όταν μεταφερθούν στο άλλο.

Η νέα έρευνα προχωρά τώρα ένα βήμα πιο πέρα. Οι ερευνητές αναγνώρισαν περίπου 450 γονίδια χωρίς τα οποία η μαγιά δεν μπορεί να επιζήσει. Στη συνέχεια, αντικατέστησαν αυτά τα γονίδια της μαγιάς, ένα κάθε φορά, με τα αντίστοιχα γονίδια του ανθρώπου.

Σχεδόν τα μισά από τα νέα στελέχη μαγιάς που προέκυψαν επέζησαν και αναπαράχθηκαν, αναφέρουν στο κορυφαίο περιοδικό Science οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Τέξας στο Όστιν.

«Τα κύτταρα χρησιμοποιούν ένα κοινό σετ εξαρτημάτων, και τα εξαρτήματα αυτά, ακόμα και έπειτα από ένα δισεκατομμύριο χρόνια ανεξάρτητης εξέλιξης, μπορούν να πάρουν το ένα τη θέση του άλλου» λέει ο Έντουαρντ Μάρκοτ, επικεφαλής της μελέτης.

«Είναι μια όμορφη επίδειξη της κοινής κληρονομιάς όλων των ζωντανών πλασμάτων» σχολιάζει.

Οι ερευνητές πιστεύουν μάλιστα ότι η μεθοδολογία που εφάρμοσαν επιτρέπει επίσης τη μελέτη γενετικών παθήσεων μέσω της εισαγωγής των αντίστοιχων ελαττωματικών γονιδίων στη μαγιά.

Ο Ολυμπιακός είναι η μεγαλύτερη διαφήμιση για το ελληνικό ποδόσφαιρο στην Ευρώπη