Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
Θεαματικός γκρεμός ανακαλύφθηκε στον κομήτη του Rosetta

Η απότομη πλευρά ενός βράχου που έχει ύψος ένα χιλιόμετρο φωτογραφήθηκε από το σκάφος Rosetta στον κομήτη που εξερευνά από το περασμένο καλοκαίρι.

Μπορεί η διαστημοσυσκευή Philae να έχει πέσει σε… χειμερία νάρκη αναμένοντας την έλευση φωτός εκεί που βρίσκεται για να φορτιστούν οι μπαταρίες του όμως η Rosetta, το σκάφος που έστειλε το Philae πάνω στον κομήτη 67P, συνεχίζει την εξερεύνηση του κομήτη. Το σκάφος έχει στείλει πολλές εικόνες του κομήτη τις οποίες έχει δημοσιεύσει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος (ESA).

Ένας βρετανός ερασιτέχνης αστρονόμος, ο Στιούαρτ Άτκινσον, παρατηρώντας μια από τις εικόνες εντόπισε κάτι που ξέφυγε από τα μάτια των μελών της αποστολής. Είδε ότι η Rosetta είχε φωτογραφίσει ένα εντυπωσιακό, απόκρημνο βράχο στον κομήτη. Όπως διαπιστώθηκε πρόκειται για την απότομη πλευρά ενός βράχου που έχει ύψος ενός χλμ και καταλήγει σε ένα λείο κομμάτι της επιφάνειας του κομήτη.

Όπως αναφέρουν οι ειδικοί με δεδομένο ότι στον κομήτη υπάρχει σχεδόν ολική έλλειψη βαρύτητας αν κάποιος άνθρωπος βρεθεί στην άκρη του βράχου μπορεί να πηδήξει χωρίς κανένα φόβο και χωρίς να είναι δεμένος με κάποιο σκοινί. Η έλλειψη βαρύτητας όχι μόνο θα επιτρέψει σε αυτόν που θα κάνει το άλμα να φτάσει στη βάση του βράχου ομαλά και με ασφάλεια αλλά πιθανότατα μόλις πατήσει το πόδι του στην επιφάνεια η έλλειψη βαρύτητας θα λειτουργήσει σαν ελατήριο στέλνοντας τον πίσω στην κορυφή του βράχου.

Θοδωρής Λαΐνας