Τρίτη 19 Μαρτίου 2024
Μελέτη της αιθαλομίχλης ξεκίνησαν πανεπιστημιακές ομάδες

Την ώρα που η κυβέρνηση ξεκαθαρίζει ότι ενίσχυση στους πολίτες που αδυνατούν να ζεσταθούν με άλλο τρόπο πλην της καύσης ξύλων δεν πρόκειται να υπάρξει, οι επιστήμονες ξεκίνησαν συστηματική μελέτη του νέφους της αιθαλομίχλης. Η μελέτη θα ολοκληρωθεί στις 10 Φεβρουαρίου. Σύμφωνα, πάντως, με τις πρώτες εκτιμήσεις, η αιθαλομίχλη μοιάζει με το νέφος των δεκαετιών του '50, του '60 και του '70, όταν για την κεντρική θέρμανση των πολυκατοικιών γινόταν χρήση μαζούτ και καυσόξυλων.

Στην έρευνα συμπράττουν επιστημονικές ομάδες από τα Πανεπιστήμια Αιγαίου, Πατρών, Κρήτης, Ιωαννίνων και από τα ερευνητικά κέντρα Δημόκριτος, Αστεροσκοπείο Αθηνών και το Georgia Institute of Techology.

Σε αναλυτικό δημοσίευμα της εφημερίδας Τα Νέα, οι επιστήμονες εξηγούν ότι το νέφος της αιθαλομίχλης θυμίζει έναν παλιό γνώριμο από το παρελθόν που όμως επέστρεψε πιο επικίνδυνος για τη δημόσια υγεία.

«Το νέφος της αιθαλομίχλης που εμφανίστηκε τελευταία στην Αθήνα -και από πέρυσι στη Θεσσαλονίκη- μοιάζει περισσότερο με το νέφος που υπήρχε στις δεκαετίες του ’50, του ’60 και του ’70», λέει ο καθηγητής στο τμήμα Χημικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου Γιάννης Ζιώμας.

Όπως επισημαίνει, τη δεκαετία του ’70 (οι μετρήσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ξεκίνησαν λίγο πριν από το ’70) υπήρχαν μεγάλες συγκεντρώσεις σε κάπνα (είναι αιωρούμενα σωματίδια) και διοξείδιο του θείου από την καύση καυσόξυλων και μαζούτ στην κεντρική θέρμανση και στη βιομηχανία.

Επί της ουσίας, σύμφωνα με ειδικούς, το νέφος δεν έφυγε ποτέ από την Αθήνα. Την κάπνα διαδέχθηκε στην αρχή της δεκαετίας του ’80 το φωτοχημικό νέφος (οξείδια του αζώτου και όζον).

Τώρα, όπως υποστηρίζει ο πρόεδρος του συλλόγου Χημικών -Μηχανικών Κώστας Βαφειάδης, έχουμε και πάλι κάπνα αλλά και διοξείδιο του θείου, τα οποία αποδίδει στη νόθευση των καυσίμων που παρατηρείται.

*Διαβάστε περισσότερα στην έντυπη έκδοση των Νέων.

Η Φενέρμπαχτσε σκέφτεται να αποχωρήσει από το πρωτάθλημα Τουρκίας

Η Φενέρμπαχτσε συγκάλεσε έκτακτο διοικητικό συμβούλιο και εξετάζει το ενδεχόμενο αποχώρησης από το πρωτάθλημα, μετά τα επεισόδια στην Τραπεζούντα.

Τρίτη 19 Μαρτίου 2024