Τρίτη 23 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Υποχρεωτική χρήση του συστήματος αυτόματης κλήσης στα τροχαία ζητά το Ευρωκοινοβούλιο

Υποχρεωτική χρήση του συστήματος αυτόματης κλήσης στα τροχαία ζητά το Ευρωκοινοβούλιο

Με νέο ψήφισμά του, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ζητά να εφοδιαστούν υποχρεωτικά τα αυτοκίνητα με την τεχνολογία eCall, η οποία ειδοποιεί αυτόματα τις υπηρεσίες διάσωσης σε περίπτωση τροχαίου. Το σύστημα εκτιμάται ότι θα έσωζε 2.500 ζωές κάθε χρόνο, ωστόσο η εθελοντική εφαρμογή του από τις χώρες-μέλη της ΕΕ δεν έχει προχωρήσει.

Με νέο ψήφισμά του, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ζητά να εφοδιαστούν υποχρεωτικά τα αυτοκίνητα με την τεχνολογία eCall, η οποία ειδοποιεί αυτόματα τις υπηρεσίες διάσωσης σε περίπτωση τροχαίου. Το σύστημα εκτιμάται ότι θα έσωζε 2.500 ζωές κάθε χρόνο, ωστόσο η εθελοντική εφαρμογή του από τις χώρες-μέλη της ΕΕ δεν έχει προχωρήσει.

Το σύστημα eCall, για το οποίο έχουν ήδη συμφωνηθεί κοινές ευρωπαϊκές προδιαγραφές, καλεί αυτόματα τον ενιαίο ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης «122». Ενημερώνει για τη θέση του οχήματος και μεταδίδει δεδομένα από τους αερόσακους και ειδικούς αισθητήρες πρόσκρουσης, ώστε να δίνει μια πρώτη εικόνα για τη φύση του ατυχήματος.

Παρόλο που το θέμα απασχολεί την ΕΕ εδώ και χρόνια, μόνο το 0,4% των αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή αγορά έχει εφοδιαστεί με το σύστημα.

«Εφόσον η εθελοντική εφαρμογή του έχει αποτύχει, καλούμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να προτείνει, το συντομότερο δυνατόν, νομοθετικά μέτρα που θα εξασφαλίζουν την υποχρεωτική εγκατάσταση ενός δημόσιου συστήματος eCall βασιζόμενο στο 112 μέχρι το 2015 σε όλα τα νέου τύπου αυτοκίνητα και σε όλα τα κράτη-μέλη» δήλωσαν οι εισηγητές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Το 2008 καταγράφηκαν στους ευρωπαϊκούς δρόμους πάνω από 1,2 εκατομμύρια δυστυχήματα, με 39.000 θανάτους και πάνω από 1,7 εκατ. τραυματισμούς.

Τα τροχαία ατυχήματα υπολογίζεται ότι επιβαρύνουν την οικονομία της ΕΕ με πάνω από 160 δισ. ευρώ ετησίως, ενώ το κόστος του eCall εκτιμάται ότι δεν θα υπερέβαιναν τα 100 ευρώ ανά αυτοκίνητο.

Η εφαρμογή του eCall απαιτεί την πλήρη συνεργασία της αυτοκινητοβιομηχανίας και του κλάδου των τηλεπικοινωνιών, καθώς και των δημόσιων διοικήσεων όλων των χωρών της ΕΕ, οι οποίες οφείλουν να διασφαλίσουν ότι οι οικείες υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης έχουν εξοπλιστεί κατάλληλα ώστε να διεκπεραιώνουν τέτοιου είδους κλήσεις.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Χωρίς Παπανικολάου στη Βαρκελώνη ο Ολυμπιακός – Διαθέσιμος ο Γουόκαπ

Ο Ολυμπιακός ταξιδεύει στην Βαρκελώνη για τα δύο πρώτα παιχνίδια της σειράς με την Μπαρτσελόνα, χωρίς τον αρχηγό του Κώστα Παπανικολάου – Κανονικά στην αποστολή ο Τόμας Γουόκαπ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 23 Απριλίου 2024