Σάββατο 20 Απριλίου 2024
Απολιθωμένες χελώνες «πέθαναν πάνω στον πυρετό του έρωτα»

Πρόκειται ίσως για ένα από τα πιο σκανδαλιστικά απολιθώματα που έχουμε δει ως σήμερα: Παλαιοντολόγοι στη Γερμανία ανακάλυψαν δυο χελώνες που έχασαν την ζωή τους στη διάρκεια του σεξ και σταδιακά μετατράπηκαν σε απολιθωμένο μνημείο του έρωτα.

Ένα εντυπωσιακό εύρημα εντοπίστηκε σε μια περιοχή της Γερμανίας όπου υπήρχε στο πολύ μακρινό παρελθόν μια λίμνη. Ερευνητές ανακάλυψαν δύο χελώνες που έχασαν την ζωή τους κατά την διάρκεια του…σεξ και στη συνέχεια απολιθώθηκαν σε αυτή τη στάση.

Οι χελώνες ανήκουν σε ένα εξαφανισμένο σήμερα είδος και σύμφωνα με τους υπολογισμούς το ζευγάρι ζούσε πριν από 47 εκατομμύρια έτη. Η ανακάλυψη είναι πολύ σημαντική, εκτός των άλλων και γιατί είναι το μόνο δείγμα απολιθωμάτων σπονδυλωτών ζώων που ζευγαρώνουν.

Η ανακάλυψη

Επιστήμονες του πανεπιστημίου του Τύμπινγκεν στη Γερμανία ανακάλυψαν το σπάνιο απολίθωμα στην περιοχή Μέσελ κοντά στο Ντάρμσταντ, όπου κάποτε υπήρχε μία λίμνη. Η εκτίμηση που κάνουν είναι ότι οι χελώνες ξεκίνησαν να κάνουν σεξ στα επιφανειακά ύδατα της προϊστορικής λίμνης και σιγά σιγά άρχισαν να καταδύονται πιο βαθιά στα νερά της λίμνης. Όμως την ίδια στιγμή από τον πυθμένα της λίμνης απελευθερώθηκαν τοξικά ηφαιστειακά αέρια τα οποία τις εξόντωσαν κατά την διάρκεια του ζευγαρώματος. Παρ’ όλα αυτά το ζευγάρι παρέμεινε ενωμένο και στον θάνατο και καταβυθίστηκε έτσι στον πάτο της λίμνης όπου και θάφτηκε στη συνέχεια κάτω από τα ιζήματά της.

Στην ίδια περιοχή έχουν ανακαλυφθεί και άλλες αρσενικές και θηλυκές χελώνες που ήταν σε πολύ μικρή απόσταση μεταξύ τους και οι επιστήμονες υποθέτουν ότι κάποιες από αυτές πέθαναν κατά τη διάρκεια του ζευγαρώματος.

Το φαινόμενο

Σύμφωνα με τους ειδικούς ένα ανάλογο φαινόμενο παρατηρείται και σήμερα σε ορισμένες λίμνες της Ανατολικής Αφρικής, όπου ανά μερικές εκατοντάδες χρόνια απελευθερώνονται ξαφνικά μεγάλες ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα, όπως περίπου συμβαίνει με το άνοιγμα μιας σαμπάνιας, δηλητηριάζοντας αμέσως κάθε ζωντανό οργανισμό που βρίσκεται εκεί.

Οι χελώνες

Το ζευγάρι ανήκει στο εξαφανισμένο είδος Allaeochelys crassesculpta τα μέλη του οποίου είχαν μήκος περίπου 20 εκατοστών. Οι κοντινότεροι συγγενείς τους είναι σήμερα το είδος Carettochelys insculpta που ζει στα νερά της Αυστραλίας και της Παπούα Νέας Γουινέας και ξεχωρίζει από τη χαρακτηριστική μουσούδα των χελωνών που θυμίζει αυτή των γουρουνιών. Η ανακάλυψη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Biology Letters».

LIVE: Τσιτσιπάς – Λάγιοβιτς

LIVE: Τσιτσιπάς – Λάγιοβιτς. Παρακολουθήστε live την εξέλιξη της αναμέτρησης Τσιτσιπάς – Λάγιοβιτς για τα ημιτελικά του ATP Masters 500 της Βαρκελώνης. Τηλεοπτικά από Cosmote Sport 6 HD.

Σάββατο 20 Απριλίου 2024