Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Πρωτοποριακό ηλιακό αεροπλάνο διέσχισε τη Μεσόγειο

Πρωτοποριακό ηλιακό αεροπλάνο διέσχισε τη Μεσόγειο

Ένα ελαφρύ αεροπλάνο, του οποίου τα φτερά είναι καλυμμένα με φωτοβολταϊκούς συλλέκτες, προσγειώθηκε στο Μαρόκο έπειτα από πτήση 19 ωρών από το αεροδρόμιο Μπαράχας της Ισπανίας, καταδεικνύοντας την δυναμική που έχουν οι πράσινες αερομεταφορές. Τυπικά, μάλιστα, ήταν η πρώτη διηπειρωτική ηλιακή πτήση.

Ένα αεροσκάφος κινούμενο με ηλιακή ενέργεια προσγειώθηκε στο Μαρόκο μετά από πτήση 19 ωρών από το αεροδρόμιο Μπαράχας της Ισπανίας, ολοκληρώνοντας την πρώτη διηπειρωτική πτήση του είδους αυτού και καταδεικνύοντας την δυναμική που έχουν οι αερομεταφορές χωρίς μόλυνση του περιβάλλοντος.

Το Solar Impulse, το οποίο είχε απογειωθεί από την Μαδρίτη την Τρίτη στις 05:22 τοπική ώρα [06:22 ώρα Ελλάδας], προσγειώθηκε στο Ραμπάτ στις 23:30 τοπική ώρα [01:30, ώρα Ελλάδας], με τον κυβερνήτη του Μπερτράντ Πικάρ να βγαίνει χαμογελώντας από το πιλοτήριο.

Το σχέδιο για την κατασκευή του πρώτου αεροσκάφους ικανού να πετά μόνο με ηλιακή ενέργεια άρχισε το 2003, με 10ετή προϋπολογισμό 90 εκατ. ευρώ, και σε αυτό συμμετέχουν μηχανικοί από την ελβετική εταιρία Schindler και την βελγική Solvay.

Την Τρίτη το αεροσκάφος πέρασε τα στενά του Γιβραλτάρ σε ένα από τα πιο στενά του σημεία. Η πτήση θεωρείτο κρίσιμη για τους συμμετέχοντες, αφού αποτελεί το πρώτο βήμα για το γύρο του κόσμου, το 2013 ή το 2014. Το ηλιακό αεροπλάνο, που κινείται χάρη σε 12.000 ηλιακές κυψέλες, είχε κάνει την πρώτη του πτήση τον Απρίλιο του 2010 και ολοκλήρωσε μια πτήση διάρκειας 26 ωρών —παγκόσμιο ρεκόρ για αεροσκάφος κινούμενο με ηλιακή ενέργεια— τρεις μήνες αργότερα. Έκανε την πρώτη του διεθνή πτήση, διάρκειας 13 ωρών, από την Ελβετία στο Βέλγιο τον περασμένο μήνα.

Με μέση ωριαία ταχύτητα πτήσης τα 70 χλμ., το Solar Impulse δεν μπορεί να θεωρηθεί απειλή για τα σύγχρονα εμπορικά αεροσκάφη, που μπορούν εύκολα να πετούν με 10πλάσια ταχύτητα και να ολοκληρώνουν την πτήση από την Μαδρίτη στο Ραμπάτ σε λιγότερο από μια ώρα. Οι σχεδιαστές του παραδέχονται ότι θα ήταν τεράστια πρόκληση η ενσωμάτωση ενός αεροσκάφους που κινείται με μικρή ταχύτητα στο διεθνές σύστημα των αερομεταφορών.

Το αεροπλάνο, κατασκευασμένο από ανθρακονήματα κινείται χάρη σε τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες 10 ίππων, που τροφοδοτούνται από τις κυψέλες. Διαθέτει μπαταρίες για την αποθήκευση ενέργειας, ώστε να μπορεί να πετά και στην διάρκεια της νύχτας.

Βήμα Science

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Οριστικό: Απορρίφθηκε το αίτημα της Φενέρμπαχτσε πριν τον Ολυμπιακό

Οριστική απόφαση για τον αγώνα Σούπερ Καπ της Φενέρμπαχτσε πριν τα ματς με τον Ολυμπιακό για το Europa Conference League

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024