Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Το μηχανικό μουλάρι και άλλα ρομποτικά συστήματα του αμερικανικού στρατού

Το μηχανικό μουλάρι και άλλα ρομποτικά συστήματα του αμερικανικού στρατού

Τα τηλεχειριζόμενα στρατιωτικά ρομπότ έχουν αποδειχθεί μεγάλη επιτυχία για το αμερικανικό Πεντάγωνο, το οποίο έχει χρησιμοποιήσει χιλιάδες τέτοιες μηχανές τα τελευταία χρόνια. Τώρα, όμως, ο στρατός αναπτύσσει νέες μηχανές πολέμου, οι οποίες επιτελούν περισσότερες εργασίες και λειτουργούν αυτόνομα, ή με ελάχιστη ανθρώπινη παρέμβαση. Το πρακτορείο Reuters δίνει μια λίστα με τα κυριότερα νέα ρομποτικά συστήματα που δοκιμάζουν οι ΗΠΑ.

Τα στρατιωτικά ρομπότ έχουν αποδειχθεί μεγάλη επιτυχία για το αμερικανικό Πεντάγωνο, το οποίο έχει χρησιμοποιήσει χιλιάδες τέτοιες μηχανές τα τελευταία χρόνια. Επισημαίνει μάλιστα ότι τα 750 από αυτά τα ρομπότ καταστράφηκαν στη μάχη, σώζοντας έτσι ισάριθμες ανθρώπινες ζωές.

Τα περισσότερα από τα στρατιωτικά ρομπότ είναι μικρά τηλεχειριζόμενα οχήματα που εξουδετερώνουν βόμβες ή πραγματοποιούν επικίνδυνες αναγνωριστικές αποστολές.

Τώρα, όμως, ο στρατός αναπτύσσει νέες μηχανές πολέμου, οι οποίες επιτελούν περισσότερες εργασίες και λειτουργούν αυτόνομα, ή με ελάχιστη ανθρώπινη παρέμβαση.

Το πρακτορείο Reuters δίνει μια λίστα με τα κυριότερα νέα ρομποτικά συστήματα που δοκιμάζουν οι ΗΠΑ.

Μη Επανδρωμένο Μεταγωγικό Εδάφους (GUGV): Το σύστημα οδήγησης TerraMax της εταιρείας Oshkosh, η οποία κατασκευάζει φορτηγά, θα επέτρεπε σε έναν οδηγό να ελέγχει πολλά φορτηγά ταυτόχρονα. Το σύστημα βασίζεται σε κάμερες και ραντάρ λέιζερ που αναγνωρίζουν το δρόμο και τα εμπόδια, καθώς και σε δέκτες GPS που επιτρέπουν την αυτόνομη οδήγηση. Τα φορτηγά μπορούν έτσι να κινούνται σε αυτοκινητοπομπή, και ο οδηγός δεν χρειάζεται να παρεμβαίνει παρά μόνο αν κάτι πάει στραβά. Το GUGV αναπτύσσεται για λογαριασμό του σώματος Πεζοναυτών (Πηγή: Oshkosh)



Κινητό Σύστημα Υποστήριξης Διμοιρίας (SMSS): το σύστημα της Lockheed Martin, βάρους 2,3 τόνων, είναι το μεγαλύτερο αυτόνομο όχημα που έχει χρησιμοποιήσει ποτέ το πεζικό. Μοιάζει με υπερμεγέθες αμαξάκι του γκολφ και έχει ως αποστολή να μεταφέρει τα εφόδια των πεζικάριων, απαλλάσσοντάς τους από τα κουραστικά φορτία. Μπορεί να οδηγηθεί σαν κανονικό αυτοκίνητο, ή να κινείται αυτόνομα πίσω από τους στρατιώτες σε μια προκαθορισμένη απόσταση, ή ακόμα και να ακολουθεί μια διαδρομή που έχει προσημειωθεί στο χάρτη. Το SMSS δοκιμάζεται τώρα από τις αμερικανικές δυνάμεις στο Αφγανιστάν (Πηγή: Lockheed Martin).
Σύστημα Υποστήριξης Διμοιρίας με Πόδια (LS3): το ρομποτικό υποζύγιο της Boston Dynamics σχεδιάστηκε για την ίδια χρήση με το SMSS. Εκτός όμως του ότι μπορεί να κινείται αυτόνομα, το σύστημα πρέπει να διατηρεί την ισορροπία στα τέσσερα πόδια του ακόμα και σε ανώμαλο έδαφος. Το πρωτότυπο του ρομπότ των 570 κιλών, το οποίο βασίζεται σε έναν βενζινοκινητήρα για τη λειτουργία των υδραυλικών ποδιών του, υποβλήθηκε σε δοκιμές τον Ιανουάριο, ενώ η τελική του έκδοση αναμένεται να είναι έτοιμη το φθινόπωρο (Πηγή: Boston Dynamics)

    Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

    Sports in

    Ο Βαγγέλης Μαρινάκης στη Νιόν για τον ημιτελικό της Κ19 του Ολυμπιακού

    Ο πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης, μια μέρα μετά το έπος της Πόλης βρίσκεται και στη Νιόν για να παρακολουθήσει τον σπουδαίο ημιτελικό της Κ19 με τη Ναντ

    Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

    in.gr | Ταυτότητα

    Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

    Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

    Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

    Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

    Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

    ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

    Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

    ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

    Παρασκευή 19 Απριλίου 2024