Πέμπτη 25 Απριλίου 2024

Τα μικρά ψάρια παίζουν μεγάλο ρόλο στους ωκεανούς

Μπορεί να είναι μικρά, αλλά ψάρια όπως η σαρδέλα, o γαύρος, η ρέγγα, ή το σκουμπρί έχουν το ρόλο τους στα θαλάσσια οικοσυστήματα και μάλιστα πολύ σημαντικό, όπως επισημαίνουν τώρα οι επιστήμονες. Ειδικοί ζητούν μέτρα προστασίας κατά της εντατικής αλιείας και τέτοιου είδους ψαριών, προς όφελος ολόκληρης της θαλάσσιας διατροφικής αλυσίδας.

Έως τώρα, οι ερευνητές είχαν επικεντρώσει το ενδιαφέρον τους στην προστασία πιο «εμπορικών» ψαριών όπως ο τόνος, ο σολομός ή ο ξιφίας, τώρα όμως ζητούν μέτρα προστασίας κατά της εντατικής αλιείας και μικρότερων ειδών, προς όφελος ολόκληρης της θαλάσσιας διατροφικής αλυσίδας.

Την έρευνα πραγματοποίησαν επιστήμονες του Οργανισμού Επιστημονικής και Βιομηχανικής Έρευνας της Κοινοπολιτείας στην Αυστραλία και δημοσιεύεται στην επιστημονική επιθεώρηση «Science».

Όπως αναφέρουν, τα μικρότερα ψάρια παίζουν μεγάλο ρόλο στην διατροφική αλυσίδα, καθώς τρέφονται με πλαγκτόν, ενώ παράλληλα αποτελούν την τροφή μεγαλύτερων θαλάσσιων ειδών ή ακόμη και πτηνών.

Οι ερευνητές κατέληξαν σε ανησυχητικά συμπεράσματα, μελετώντας τις επιπτώσεις της εντατικής αλιείας μικρών ψαριών σε αρκετές περιοχές του πλανήτη. Τονίζουν, δε, πως εάν είναι σταθεροί οι πληθυσμοί των μικρότερων ψαριών, αυτό θα συμβάλλει στην σταθεροποίηση ή και την αύξηση των πληθυσμών μεγαλύτερων ειδών.

Άσχημα μαντάτα για τον Αντετοκούνμπο

Αμφίβολος και για τις επόμενες αναμετρήσεις κόντρα στους Ιντιάνα Πέισερς, παραμένει ο ηγέτης των Μιλγουόκι Μπακς, Γιάννης Αντετοκούνμπο.

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024