Σάββατο 20 Απριλίου 2024
«H γενετική προκαλεί φόβο» δηλώνει ο Τζέιμς Ουότσον μετά την επίθεση στην Πάτρα

«Η Γενετική παραμένει ένα αμφισβητούμενο ζήτημα, καθώς πολλοί φοβούνται ότι μπορεί να καθορίσει την μοίρα τους» δήλωσε ο νομπελίστας Αμερικανός βιολόγος Τζέιμς Ουότσον, σχολιάζοντας την επίθεση που δέχτηκε την Πέμπτη στην Πάτρα από ομάδα αναρχικών που φώναζαν το σύνθημα «η Γενετική είναι συνώνυμη του ναζισμού».

«Και στις ΗΠΑ υπάρχουν άνθρωποι που δεν με συμπαθούν» δήλωσε ο 83χρονος νομπελίστας σε ομιλία που έδωσε την Παρασκευή στον «Δημόκριτο».

«Ίσως κάποιοι θα ήθελαν να με δολοφονήσουν, αλλά σε αυτή την ηλικία πια δεν με νοιάζει» πρόσθεσε με χιούμορ ο άνθρωπος που βοήθησε να ανακαλυφθεί η δομή του DNA το 1953. Είπε ακόμα ότι και ορισμένοι άνθρωποι τον θεωρούν «κακό» επειδή δεν συμφωνούν με τις αλλαγές που φέρνει στον κόσμο η βιολογική έρευνα.

Πριν από μερικά χρόνια, πάντως, ο Ουότσον είχε κατηγορηθεί για ρατσισμό και υποχρεώθηκε να ζητήσει συγγνώμη για τις δηλώσεις του περί της «κατώτερης νοημοσύνης» των μαύρων.

Στο βιβλίο του Avoid Boring People (Αποφύγετε τους βαρετούς ανθρώπους) ο Ουότσον υποστήριζε την άποψη ότι οι διανοητικές ικανότητες κάθε λαού μπορεί να ποικίλουν ανάλογα με τη γεωγραφική του εξάπλωση και την εξελικτική του ιστορία.

Αργότερα, μετά το θόρυβο που προκάλεσε αυτή η επιστημονική υπόθεση, ο Αμερικανός νομπελίστας είχε δηλώσει: «Σε όλους όσους εξήγαγαν το συμπέρασμα από τα λόγια μου ότι η Αφρική, ως ήπειρος, είναι κατά κάποιο τρόπο γενετικά κατώτερη, μπορώ μόνο να απολογηθώ ειλικρινά. Δεν ήταν αυτό που εννοούσα. Και πιο σημαντικό από τη δική μου άποψη είναι το γεγονός ότι δεν υπάρχει επιστημονική βάση σε μια τέτοια άποψη».

Για την έρευνα και τον καρκίνο

Η ομιλία του Δρ Ουότσον στον Δημόκριτο δεν επικεντρώθηκε στο επεισόδιο της προηγούμενης ημέρας στο Πανεπιστήμιο Πατρών.

Ο διάσημος μοριακός βιολόγος, ο οποίος έχει πλέον στρέψει το ενδιαφέρον του στον καρκίνο, θέμα που τον απασχολεί εδώ και πάνω από 60 χρόνια, εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι σε πέντε έως δέκα χρόνια θα έχουν υπάρξει σημαντικές πρόοδοι στην θεραπεία ορισμένων τουλάχιστον μορφών καρκίνου, με τη βοήθεια της έρευνας στα γονίδια και τα βλαστικά κύτταρα.

«Θέλω να δω την θεραπεία του καρκίνου όσο ζω» δήλωσε ο 83χρονος επιστήμονας.

Ο Γουότσον έκανε επίσης εκτεταμένες αναφορές στην ανακάλυψη της δομής του DNA από τον ίδιο και τον Βρετανό συνεργάτη του Φράνσις Κρικ, στα εργαστήρια του Πανεπιστημίου του Κέμπριτζ, το 1953.

Έδωσε ακόμα μια σειρά από συμβουλές στους νέους και υποψήφιους ερευνητές, με βάση τη δική του πολύχρονη εμπειρία, επισημαίνοντας ιδιαίτερα την αξία της ομαδικής δουλειάς και της συνεργασίας με επιστήμονες διαφόρων ειδικοτήτων.

Παράλληλα, εξήρε τη σημασία του ανταγωνισμού μεταξύ των ερευνητών. Ένας επιστήμονας, ανέφερε χαρακτηριστικά, «δεν πρέπει να ακολουθεί τι λένε οι άλλοι, αλλά, από την άλλη, χρειάζεται τους άλλους σε κάθε του βήμα».

Πολλοί φοιτητές και άλλοι θαυμαστές περιτριγύρισαν τον ηλικιωμένο αλλά καλοδιατηρημένο επιστήμονα, ο οποίος υπέγραψε αμέτρητα αυτόγραφα και δέχτηκε να φωτογραφηθεί με αρκετό κόσμο, πριν αναχωρήσει στη συνέχεια για την Κωνσταντινούπολη.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ

Φερεντσβάρος – Ολυμπιακός 28-28: Σπουδαία εμφάνιση στην Ουγγαρία και τώρα όλα είναι στο χέρι του!

Ο Ολυμπιακός έμεινε ζωντανός για την πρόκριση στον τελικό του EHF European Cup, καθώς ήρθε ισόπαλος 28-28 με την Φερεντσβάρος στην Ουγγαρία – Σε μία εβδομάδα (27/4) η ρεβάνς στο Κλειστό της Ηλιούπολης