Τρίτη 16 Απριλίου 2024
Πώς οι επιθέσεις των ιών άλλαξαν την ανθρώπινη εξέλιξη

Μεταλλάξεις σε εκατοντάδες γονίδια, οι οποίες πιθανότατα βοήθησαν τους ανθρώπινους πληθυσμούς να προσαρμοστούν στην απειλή των ιών, εντοπίστηκαν σε μεγάλη γενετική μελέτη. Η έρευνα δείχνει πώς οι ιοί επηρέασαν την ανθρώπινη εξέλιξη και ίσως εξηγεί γιατί ορισμένοι άνθρωποι είναι ευπαθείς σε κάποιους ιούς ενώ άλλοι όχι.

Μεταλλάξεις σε εκατοντάδες γονίδια, οι οποίες πιθανότατα βοήθησαν τους ανθρώπινους πληθυσμούς να προσαρμοστούν στην απειλή των ιών, εντοπίστηκαν σε μεγάλη γενετική μελέτη που παρουσιάζουν Ιταλοί ερευνητές.

Η έρευνα δείχνειπώς οι ιοί επηρέασαν την ανθρώπινη εξέλιξη και ίσως εξηγεί γιατί ορισμένοι άνθρωποι είναι ευπαθείς σε κάποιους ιούς, ενώ άλλοι είναι απρόσβλητοι.

Η σύγκριση γενετικού υλικού από 52 διαφορετικούς πληθυσμούς σε όλο τον κόσμο αποκάλυψε γενετικές ποικιλομορφίες που απαντώνται με μεγαλύτερη συχνότητα σε περιοχές που ευνοούν την εξάπλωση των ιών, όπως οι ζεστές, υγρές περιοχές της Αφρικής.

Αυτό αποτελεί ένδειξη ότι οι ποικιλομορφίες αυτές ευνοήθηκαν από τη φυσική επιλογήεπειδή προσφέρουν κάποιου είδους προστασία έναντι των ιώσεων, αναφέρουν οι ερευνητές στην αμερικανική ηλεκτρονική επιθεώρηση PLoS Genetics.

«Διαπιστώσαμε ότι τα γονίδια αυτά έχουν επιλεγεί [από τη φυσική επιλογή] και με βάση αυτή την ιδέα μπορούμε να γενικεύσουμε και να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι αυτά τα γονίδια κάνουν τους φορείς λιγότερο ή περισσότερο ευπαθείς στους ιούς» εξήγησε στο Reuters η Μανουέλα Σιρόνι, μέλος της ερευνητικής ομάδας.

Συγκεκριμένα, η έρευνα εντόπισε πάνω από 400 μεταλλάξεις σε 139 γονίδια που σχετίζονται με την προστασία από ιούς. Η Δρ Σιρόνι τόνισε πάντως ότι τα αποτελέσματα είναι προκαταρκτικά και θα πρέπει να επιβεβαιωθούν και να συγκεκριμενοποιηθούν με νέες μελέτες.

Η μελέτη πάντως δεν αφορά το γενετικό υλικό ιών που έχει ενσωματωθεί μέσα στο ανθρώπινο γονιδίωμα. Από προηγούμενες έρευνες είναι γνωστό ότι το 8% του ανθρώπινουDNA αποτελείται από γονίδια των λεγόμενων ενδογενών ρετροϊών, ιών που για να αναπαραχθούν εισάγουν στα ανθρώπινα κύτταρα αντίγραφα του γενετικού υλικού τους.

Στην προσπάθεια συμμετείχε το Επιστημονικό Ινστιτούτο IRCCS, το Πανεπιστήμιο του Μιλάνου και το Πολυτεχνείο του Μιλάνου.

8 Ιουλίου-15 Απριλίου: τόσο διάστημα περίμενε ο Σλούκας…

Η μετακίνηση του Κώστα Σλούκα στον Παναθηναϊκό και η ανακοίνωση στις 8 Ιουλίου ήταν μια στιγμή που έφερε δονήσεις στο ελληνικό και ευρωπαϊκό μπάσκετ.

Τρίτη 16 Απριλίου 2024