Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
Κόντρα του αμφιλεγόμενου γενετιστή Ζαβού με Κύπριους συναδέλφους του

Κύπριοι ειδικοί σε θέματα γονιμότητας αμφισβητούν τους ισχυρισμούς του Δρ Παναγιώτη Ζαβού, o οποίος προαναγγέλλει τη γέννηση του πρώτου κλωνοποιημένου ανθρώπου. Ο ίδιος όμως δηλώνει πως «ο Ζαβός δεν αφήνει τίποτα ατελείωτο» και υποστηρίζει ότι έχει υποψήφιους «πελάτες» και από την Κύπρο.

Κύπριοι ειδικοί σε θέματα γονιμότητας αμφισβητούν τους ισχυρισμούς του Δρ Παναγιώτη Ζαβού, o οποίος προαναγγέλει τη γέννηση του πρώτου κλωνοποιημένου ανθρώπου. Ο ίδιος όμως δηλώνει πως «ο Ζαβός δεν αφήνει τίποτα ατελείωτο» και υποστηρίζει ότι έχει υποψήφιους «πελάτες» και από την Κύπρο.

«Οι Κύπριοι περιλαμβάνονται στην λίστα των ανθρώπων που με προσεγγίζουν για βοήθεια» δηλώνει ο αμφιλεγόμενος γενετιστής στην κυπριακή εφημερίδα«Ο Φιλελεύθερος». Προφανώς εννοεί ανθρώπους που θέλουν να κλωνοποιήσουν κάποιο αγαπημένο τους πρόσωπο που έχει πεθάνει, ή θέλουν να αποκτήσουν παιδί μέσω κλωνοποίησης.

Την Παρασκευή, η πρόεδρος της Εταιρείας Ανθρώπινης Γενετικής Κύπρου Βιολέτα Αναστασιάδου δήλωσε ότι «δεν έχουμε δει καμία πραγματική δημοσίευση σε κανένα επιστημονικό περιοδικό που να τεκμηριώνει αυτά που δημοσιεύονται στα ΜΜΕ και αυτό προκαλεί πολλά ερωτηματικά».

Απαντώντας στην κ. Αναστασιάδου, οΔρ Ζαβός υποστήριξε ότι ορισμένοι Κύπριοι επιστήμονες «δεν έχουν ανατρέξει στα διάφορα επιστημονικά έντυπα ή απλώς στο Διαδίκτυο για να δουν δημοσιευμένες τις μελέτες».

Όπως έχουν επισημάνει πάντως ειδικοί από όλο τον κόσμο, ο Δρ Ζαβός ουδέποτε δημοσίευσε πειστικές αποδείξεις για τα μέχρι σήμερα πειράματά του.

Στη συνέντευξη του, ο Ζαβός εξηγεί ότι το τελευταίο πείραμα, με τη δημιουργία 14 εμβρύων, εκ των οποίων τα 11 εμφυτεύθηκαν στις μήτρες τεσσάρων γυναικών, «ήταν μια πρώτη προσπάθεια. Γνωρίζαμε ότι οι πιθανότητες να οδηγηθούμε σε μια εγκυμοσύνη ήταν πολύ μικρές. Εξάλλου και στην κανονική εξωσωματική γονιμοποίηση οι πιθανότητες να έχουμε μια εγκυμοσύνη μετά την εμφύτευση εμβρύου είναι μια στις τέσσερις».

«Εμείς το προσπαθήσαμε και θα συνεχίσουμε να προσπαθούμε με απώτερο στόχο να δημιουργήσουμε έμβρυο, να οδηγηθούμε σε εγκυμοσύνη αλλά να έχουμε και ένα υγιή άνθρωπο και αυτό είναι το πιο σημαντικό».

Σχολιάζοντας τις προειδοποιήσεις επιστημόνων ότι τα κλωνοποιημένα ζώα παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα υγείας, ο Ζαβός διαβεβαίωσε πως «δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να δημιουργήσουμε ένα βρέφος το οποίο δεν θα είναι απόλυτα υγιές. Γι’ αυτό άλλωστε και προχωρούμε με αυτούς τους ρυθμούς τις προσπάθειές μας».

Από την πλευρά του, ο εκτελεστικός διευθυντής του Ινστιτούτου Νευρολογίας και Γενετικής Κύπρου Φίλιππος Πατσαλής, ανέφερε ότι ο ίδιος δεν έχει ακούσει «τις δηλώσεις» του Ζαβού και δεν έχει επικοινωνήσει, αλλά ούτε και θέλει να επικοινωνήσει με τον ερευνητή, αφού, όπως «η προσπάθεια του για κλωνοποιήσεις είναι ένα θέμα το οποίο δημοσιογραφικά ελκύει, αλλά αποτελεί ένα θέμα πέραν των προτεραιοτήτων της σοβαρής επιστημονικής κοινότητας αυτή τη στιγμή».

Ο Δρ Ζαβός, Αμερικανός υπήκοος γεννημένος στην Κύπρο, προκάλεσε την κατακραυγή της επιστημονικής κοινότητας το 2004, όταν υποστήριξε ότι είχε εμφυτεύσει ένα κλωνοποιημένο ανθρώπινο έμβρυο στη μήτρα μιας γυναίκας. Ο ισχυρισμός του ουδέποτε επιβεβαιώθηκε.

Σήμερα πιστεύεται ότι εργάζεται σε εργαστήριο με μυστική τοποθεσία, δεδομένου ότι στις ΗΠΑ και τις περισσότερες χώρες της ΕΕ η αναπαραγωγική κλωνοποίηση απαγορεύεται.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μεντιλίμπαρ: «Δεν συμβιβαζόμαστε με τίποτα άλλο εκτός από τη νίκη με ΑΕΚ – Να επισκεφτούμε ξανά αυτό το γήπεδο»

Ο Χοσέ Λουίς Μεντιλίμπαρ τόνισε πως ο Ολυμπιακός δεν θα συμβιβαστεί με τίποτα λιγότερο εκτός από τη νίκη ενώ υπογράμμισε με... νόημα πως οι «ερυθρόλευκοι» θέλουν να επισκεφτούν ξανά την «Opap Arena».

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024