Σάββατο 20 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Οι διαφημιστικές πινακίδες αποκτούν τα δικά τους μάτια

Οι διαφημιστικές πινακίδες αποκτούν τα δικά τους μάτια

Διαφημιστικές οθόνες που αναγνωρίζουν ποιος τις κοιτάει ώστε να του προτείνουν το ανάλογο προϊόν δοκιμάζονται σε εμπορικά κέντρα των ΗΠΑ με την προοπτική να δώσουν νέο νόημα στον όρο «στοχευμένη διαφήμιση».

36

Διαφημιστικές οθόνες που αναγνωρίζουν ποιος τις κοιτάει ώστε να του προτείνουν το ανάλογο προϊόν δοκιμάζονται σε εμπορικά κέντρα των ΗΠΑ με την προοπτική να δώσουν νέο νόημα στον όρο «στοχευμένη διαφήμιση».

Οι πειραματικές βιντεοπινακίδες είναι εξοπλισμένες με κάμερες και λογισμικό αναγνώρισης προσώπων το οποίο σαρώνει διαρκώς τους διερχόμενους για να προσδιορίσει το φύλο, την ηλικία, ακόμα και το χρώμα του δέρματός τους.

Η τεχνολογία υπόσχεται να προσφέρει στους διαφημιστές διπλό όφελος: αφενός, να συγκεντρώνει δημογραφικά στοιχεία για το καταναλωτικό κοινό, αφετέρου να εξατομικεύει τα διαφημιστικά μηνύματα ανάλογα με τον παραλήπτη. Για παράδειγμα, η ίδια πινακίδα θα μπορούσε να διαφημίζει ξυραφάκια για τους άνδρες και καλλυντικά για τις γυναίκες, ανάλογα με το ποιον έχει μπροστά της.

Η αξιοπιστία των αλγόριθμων αναγνώρισης προσώπων παραμένει σχετικά χαμηλή στις περισσότερες περιπτώσεις, ωστόσο οι εταιρείες που αναπτύσσουν τη νέα τεχνολογία θεωρούν ότι είναι σχεδόν έτοιμη για εμπορική αξιοποίηση.

Το μεγάλο διαφημιστικό γραφείο Adspace, με έδρα τη Νεά Υόρκη, έχει εγκαταστήσει δοκιμαστικά σε μια σειρά εμπορικών κέντρων τις έξυπνες διαφημιστικές πινακίδες που ανέπτυξε η TruMedia, με έδρα την Τάμπα της Φλόριντα. Προς το παρόν, το σύστημα δεν προσφέρει δυναμική εναλλαγή των διαφημιστικών μηνυμάτων -απλώς συγκεντρώνει στατιστικά στοιχεία για τους διερχόμενους.

Για τους διαφημιζόμενους, αυτά τα δεδομένα έχουν τεράστια οικονομική σημασία, δεδομένου ότι ένα διαφημιστικό βίντεο διάρκειας 15 δευτερολέπτων στο πανεθνικό δίκτυο της Adspace κοστίζει έως και 765.000 δολάρια το μήνα.

Μια ανάλογη τεχνολογία έχει επίσης παρουσιαστεί από τη γαλλική Quividi, η οποία υποστηρίζει ότι το σύστημά της αναγνωρίζει το φύλο των διερχόμενων με ακρίβεια 80 με 90 τοις εκατό.

Τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά που εξετάζει το λογισμικό της πινακίδας «είναι τα ζυγωματικά, το πάχος των χειλιών και το κενό ανάμεσα στα φρύδια» αναφέρει ο Πάολο Πραντόνι, επιστημονικός διευθυντής της Quividi.

Περισσότερο δύσκολος είναι ο προσδιορισμός της ηλικίας, καθώς τα σημερινά συστήματα μπορούν να αναγνωρίσουν το πολύ τρεις ηλικιακές ομάδες -νέοι, μεσήλικες, ηλικιωμένοι. Ακόμα πιο δύσκολο είναι να υπολογιστεί αν ο διερχόμενος είναι καυκάσιος, αφροαμερικανός ή ασιάτης.

Όμως ακόμα κι αν η αξιοπιστία του συστήματος δεν φτάσει ποτέ το 100%, η νέα τεχνολογία εκτιμάται ότι έχει το δυναμικό να προσφέρει μεγάλα οικονομικά οφέλη.

Οι εταιρείες σπεύδουν να διαβεβαιώσουν ότι τα συστήματά τους δεν λειτουργούν ως Μεγάλος Αδελφός, καθώς τα δεδομένα που καταγράφονται δεν αποθηκεύονται και δεν υφίστανται μαζική επεξεργασία.

Ωστόσο η ενδεχόμενη υλοποίηση μιας τέτοιας τακτικής σε ευρεία κλίμακα ήδη προκαλεί αντιδράσεις από οργανώσεις προστασίας της ιδιωτικής ζωής. Εκπρόσωποι του Electronic Frontier Foundation και του Center for Democract & Technology έκαναν λόγο για παραβίαση της ιδιωτικότητας και μάλιστα εν αγνοία του καταναλωτικού κοινού.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,Associated Press

Sports in

Ο Ολυμπιακός στο σπίτι του Ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου (pics, vids)

Ο Ολυμπιακός επισκέφτηκε το… σπίτι της UEFA στη Νιόν της Ελβετίας, λίγες μέρες πριν τον σπουδαίο ημιτελικό με τη Μίλαν για το Youth League

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 20 Απριλίου 2024