Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
BMW i3 και i3s: Το μέλλον σήμερα

BMW i3 και i3s: Το μέλλον σήμερα

Η ηλεκτροκίνηση επιστρέφει στο προσκήνιο της επικαιρότητας με αφορμή την έναρξη της εμπορικής διάθεσης των νέων BMW i3 και i3s στην ελληνική αγορά.

Γιάννης Αδάναλης

Σε ένα περιβάλλον τουλάχιστον εχθρικό, όπου η καινοτομία εξακολουθεί να διώκεται και στις περισσότερες των περιπτώσεων να καταδικάζεται σε πλήρη απομόνωση, η BMW εξακολουθεί να ακολουθεί ένα μάλλον μοναχικό δρόμο. Εκείνον της ηλεκτροκίνησης.

Τη ίδια στιγμή, λοιπόν, που η πλειονότητα των κατασκευαστών αναλώνεται σε φιλόδοξα σχέδια επί χάρτου, η βαυαρική φίρμα δημιουργεί τη νέα γενιά των αμιγώς ηλεκτροκίνητων προτάσεών της.

Ο λόγος φυσικά για το ανανεωμένο BMW i3 αλλά και για το πολλά υποσχόμενο BMW i3s, που χωρίς την παραμικρή καθυστέρηση κατέφτασαν και στη χώρα μας.

Σε ό,τι αφορά στο ανανεωμένο BMW i3, οι παρεμβάσεις περιορίζονται σε δευτερεύουσας σημασίας επιφάνειες του αμαξώματος και του θαλάμου επιβατών.

Πέρα από τον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα και την μπάρα χρωμίου που έχει προστεθεί στην πέμπτη πόρτα, αξίζει να αναφερθεί η προσθήκη των προβολέων τεχνολογίας LED στον βασικό εξοπλισμό, όπως και της οθόνης των 10,25 ιντσών του ούτως ή άλλως αναβαθμισμένου συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας στον προαιρετικό.

Επίσης, τα νέα χρώματα αμαξώματος και ο συνδυασμός δέρματος-υφάσματος για τις επενδύσεις στο εσωτερικό προσφέρουν επιπλέον επιλογές ως προς την εξατομίκευση του αυτοκινήτου.

Όπως αναμενόταν, οι αλλαγές στο i3s επεκτείνονται σε μεγαλύτερες επιφάνειες του αμαξώματος, ξεκινώντας από τον επιθετικότερο σχεδιαστικά προφυλακτήρα και καταλήγοντας στα τονισμένα τόξα των θόλων και τους τροχούς των 20 ιντσών.

Κατά τ’ άλλα, το ισχυρότερο BMW i3s ακολουθεί στο εσωτερικό τις σχεδιαστικές και εξοπλιστικές συνθήκες των «συμβατικών» εκδόσεων, αναδεικνύοντας με κάθε ευκαιρία τη διαφορετικότητά του.

Σαφέστατα, οι ουσιαστικότερες αναβαθμίσεις που έχει δεχθεί το BMW i3s κρύβονται πίσω από τις συνθετικές επιφάνειες του αμαξώματός του και σχετίζονται τόσο με την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα όσο και με τις ρυθμίσεις των μηχανικών ή των… ηλεκτρικών μερών.

Αναλυτικότερα, ο ηλεκτροκινητήρας στην περίπτωση του BMW i3s φτάνει τους 184 ίππους και τα 270 Nm ροπής. Πέρα από την αύξηση της ισχύος, σημαντική βελτίωση παρουσιάζει και ο τρόπος με τον οποίον παράγονται οι 184 ίπποι, μιας και παραμένουν στη διάθεση του οδηγού για σημαντικά μεγαλύτερο εύρος στροφών.

Χάρη σε αυτούς τους 14 επιπλέον ίππους, πάντως, η διαδικασία επιτάχυνσης από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 6,9 δευτερόλεπτα (αντί των 7,3 δευτερολέπτων) ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα (αντί των 150 χλμ./ώρα).

Παρά την αύξηση της ιπποδύναμης και τη διατήρηση της χωρητικότητας των μπαταριών στα επίπεδα των συμβατικών εκδόσεων (94 Ah), η αυτονομία δεν περιορίστηκε.

Αυτό επί της ουσίας σημαίνει ότι το BMW i3s μπορεί να καλύψει σε πραγματικές συνθήκες μια απόσταση 200 χιλιομέτρων, ενώ σε θεωρητικό επίπεδο η αυτονομία ανέρχεται σε 300 χιλιόμετρα.

Να σημειώσουμε εδώ πως και οι δύο εκδόσεις προσφέρονται προαιρετικά με τον θερμικό κινητήρα των 647 κ.εκ., ο οποίος τροφοδοτεί, όταν αυτό κριθεί απαραίτητο από τον οδηγό ή την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του αυτοκινήτου, με ηλεκτρική ενέργεια την μπαταρία, αναιρώντας τον όποιο περιορισμό προκύπτει από την αυτονομία των 200 χιλιομέτρων.

Επιστρέφοντας στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του BMW i3s, οι αλλαγές στις ρυθμίσεις των αναρτήσεων, η ύπαρξη ενός ακόμα προγράμματος οδήγησης (Sport) και η ενσωμάτωση ενός νέου-ταχύτερου σε απόκριση συστήματος ελέγχου ευστάθειας, ενισχύουν το δυναμικό προφίλ του αυτοκινήτου και αν μη τι άλλο επεκτείνουν τις δυνατότητές του στην άσφαλτο.

Τo ανανεωμένο BMW i3 και το νέο BMW i3s προσφέρονται ήδη στην ελληνική αγορά έναντι 39.950 ευρώ και 43.100 ευρώ αντιστοίχως. Οι εκδόσεις που εφοδιάζονται με τον θερμικό κινητήρα βενζίνης (REx) επιβαρύνονται με περίπου 10.000 ευρώ, γεγονός που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στο διαφορετικό φορολογικό καθεστώς στο οποίο υπόκεινται.

auto.in.gr

Sports in

O Τζόλης των 17 γκολ και η… αδικία του Πογέτ (vids)

Ο Γκουστάβο Πογέτ δεν έκανε σωστή διαχείριση στο ματς με τη Γεωργία και αυτό φαίνεται από τον Χρήστο Τζόλη, που είναι ο πιο φορμαρισμένος Έλληνας παίκτης αυτή τη στιγμή και ήταν εκτός αποστολής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024