Εκτύπωση

Mercedes-Benz A-Class 2018: Η γοητεία της τεχνητής νοημοσύνης

Δημοσίευση: 09 Ιαν. 2018,15:48 |


Όπως έχει ήδη ανακοινώσει η Mercedes-Benz, στην έκθεση του CES στο Las Vegas η οποία ανοίγει τις πύλες της στις 9 Ιανουαρίου παρουσιάζει την νέα γενιά του infotainment το οποίο θα αποτελέσει –αρχικά- μέρος του εξοπλισμού της A-Class και, στη συνέχεια, υπακούοντας στη συνήθη τακτική των Γερμανών, θα ενταχθεί και στα υπόλοιπα compact μοντέλα της.

Αρχικά, αξίζει να σημειωθεί ότι η πρώτη γεύση που έχει δώσει η Mercedes-Benz από το εσωτερικό της νέας γενιάς της A-Class διακρίνεται από τις ριζικές διαφορές που την χωρίζουν από την τρέχουσα γενιά της χάρη ακριβώς στο συγκεκριμένο σύστημα infotainment το οποίο θυμίζει αυτό της S-Class και άλλων μεγαλύτερων προτάσεων της Mercedes-Benz.

Κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί το δίδυμο οθονών που φιλοξενούν τον πίνακα οργάνων και την κεντρική οθόνη των συστημάτων ψυχαγωγίας και διαχείρισης των περιφερειακών συστημάτων και έρχεται με την υπόσχεση ενός «πιο διαισθητικού χειρισμού» ο οποίος αναφέρεται από τη γερμανική φίρμα ως «Mercedes-Benz User Experience».

Εν ολίγοις και σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, το νέο λειτουργικό του infotainment θα επωφεληθεί από αυξημένες δόσεις τεχνητής νοημοσύνης καθώς και νέες λειτουργίες συνδεσιμότητας και αλληλεπίδρασης με άλλες έξυπνες συσκευές.

Oι νέες λειτουργίες που θα αποκτήσει το infotainment, θα φιλοξενούνται στις βασικές εκδόσεις σε μια οθόνη αφής επτά ιντσών και στις ακριβότερες εκδόσεις σε οθόνη 10,25 ιντσών η οποία θα συνδυάζεται και με ψηφιακό πίνακα οργάνων ο οποίος θα φιλοξενείται εξίσου σε οθόνη 10,25 ιντσών.

Την αναβαθμισμένη τεχνολογική εικόνα του εσωτερικού της νέας A-Class θα συμπληρώσει η παρουσία προαιρετικού head-up display ενώ παρά το γεγονός ότι η κεντρική οθόνη ενσωματώνει τεχνολογία αφής, το παρών θα δώσει σε μια αναβαθμισμένη εκδοχή, το γνώριμο touchpad στο τούνελ μετάδοσης το οποίο επιτρέπει την πλοήγηση στα μενού των συστημάτων του infotainment.

Παράλληλα, η Mercedes-Benz υπόσχεται βελτιωμένη λειτουργία του συστήματος φωνητικού ελέγχου ενώ στις νέες δυνατότητες θα περιληφθεί και το ευφυές σύστημα ανεύρεσης διευθύνσεων What3Words το οποίο υπόσχεται να βάλει τέλος σε περίπλοκους τρόπους εισαγωγής και ανεύρεσης μιας διεύθυνσης.

Σε όλα τα παραπάνω οφείλει να προσθέσει κανείς ότι κάθε μία από τις λειτουργικότητες που προσφέρει το νέο infοtainment έχει τη δυνατότητα να μαθαίνει τις συνήθειες του χρήστη χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη.

Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς μοναδικό μέλημα της συγκεκριμένης τεχνολογίας δεν θα είναι να θυμάται τους αγαπημένους ραδιοφωνικούς σταθμούς, τα συνήθη δρομολόγια ή την αγαπημένη θέση στο κάθισμα του οδηγού αλλά και να προσφέρει λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης καθώς η νέα A-Class θα διαθέτει ό,τι πιο προηγμένο έχει να επιδείξει η Mercedes-Benz σε αυτό τομέα.

Εν ολίγοις, όπως άλλωστε χαρακτηριστικά επισημαίνουν και οι μηχανικοί λογισμικού της Mercedes-Benz οι οποίοι εξέλιξαν τα νέα συστήματα της A-Class, θα πρόκειται για το πιο εξελιγμένο αυτοκίνητο της γκάμας της Mercedes-Benz, προσφέροντας δυνατότητες που υπερβαίνουν ακόμα και αυτές τις S-Class και φιλοδοξούν να επαναπροσδιορίσουν την compact premium κατηγορία.
Υπό το ίδιο ακριβώς σκεπτικό, αισθητή θα είναι αναβάθμιση των υλικών αλλά και των παντός είδους εξοπλιστικών πολυτελειών όπως ο ατμοσφαιρικός φωτισμός «αλά S-Class», η δυνατότητα επιλογής μπροστινών καθισμάτων με λειτουργίες κλιματισμού και μασάζ τα οποία σε συνδυασμό με τον πρωτόγνωρο αριθμό επιλογών εξατομίκευσης φιλοδοξούν να μεγιστοποιήσουν την προσφερόμενη άνεση της A-Class.

Σε αυτό άλλωστε αναμένεται να συντείνουν και τα νέα χαρακτηριστικά της A-Class καθώς πέραν του προηγμένου τεχνολογικού εξοπλισμού, όπως έχει γίνει γνωστό, η νέα γενιά της θα είναι μεγαλύτερη εξασφαλίζοντας περισσότερη άνεση και πρακτικότητα.

Χαρακτηριστικό είναι ότι σύμφωνα με τις συστάσεις ο χώρος για τους επιβάτες του πίσω καθίσματος έχει αυξηθεί κατά 2,2 εκατοστά στο ύψος των ώμων, κατά 3,6 εκατοστά στο ύψος των αγκώνων ενώ υπόσχεται και επιπλέον 0,8 εκ. καθ’ ύψος. Παράλληλα μια σειρά από έξυπνες θήκες αποθήκευσης στο εσωτερικό υπόσχονται να κάνουν τη ζωή των επιβατών ευκολότερη όπως άλλωστε και το μεγαλύτερο πορτ μπαγκάζ η χωρητικότητα του οποίου αυξάνεται κατά 29 λίτρα, σε 370 λίτρα, προσθέτοντας επιπλέον 11,5 εκ, στο μήκος του και μια πιο ευρύχωρη πρόσβαση.

Επιπλέον, η πλάτη των πίσω καθισμάτων θα προσφέρει τη δυνατότητα μιας πιο κάθετης τοποθέτησης για την μεγιστοποίηση του χώρου του πορτ μπαγκάζ ενώ, φυσικά θα υπάρχει και η δυνατότητα αναδίπλωσης των καθισμάτων κατά 40/20/40 η οποία υπόσχεται να προσφέρει ακόμα περισσότερη ευελιξία.

Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα στοιχεία που θα συνθέσουν την προσωπικότητα της νέας, τέταρτης γενιάς της A-Class, θα περιλάβει στις επιλογές της μια τετράθυρη έκδοση όπως άφησε να εννοηθεί το Concept A Sedan το οποίο θα καθορίσει και την αισθητική της εξέλιξη.

Όπως επίσης έχει αφήσει να εννοηθεί ο Tobias Moers, επικεφαλής της AMG, η νέα A-Class δεν αποκλείεται να προσφέρει περισσότερες από μία εκδόσεις με την φροντίδα του Affalterbach και διαφορετικά επίπεδα ισχύος. Σε κάθε περίπτωση η κορυφαία ΑΜG A 45 αναμένεται να προσφέρει πάνω από 400 ίππους χάρη σε ένα νέο τετρακύλινδρο κινητήρα 2,0 λίτρων.

Σε ό,τι αφορά τις συμβατικές εκδόσεις κινητήρα, στην γκάμα της A-Class θα συμπεριληφθεί ένα νέο diesel μοτέρ 2,0 λίτρων ενώ τις εκδόσεις βενζίνης θα εφοδιάζουν κινητήρες βενζίνης 1,3, 1,5 και 2,0 λίτρων σε πολυάριθμες εκδόσεις ισχύος που υπόσχονται να καλύπτουν κάθε ανάγκη ισχύος και αποδοτικότητας.

Σε ό,τι αφορά ειδικά την αποδοτικότητα, το μέλλον της A-Class περιλαμβάνει επίσης και μια plug-in υβριδική έκδοση αλλά και μια αμιγώς ηλεκτρική όπως υπέδειξε άλλωστε το EQA Concept που έκανε πρεμιέρα στην έκθεση της Φρανκφούρτης με την υπόσχεση μιας αντίστοιχης έκδοσης παραγωγής με αυτονομία 400 χλμ.