Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
KIA Stonic: Οδηγούμε στην Ελλάδα το crossover της κορεατικής φίρμας

KIA Stonic: Οδηγούμε στην Ελλάδα το crossover της κορεατικής φίρμας

Το KIA Stonic πατάει επί ελληνικού εδάφους εντυπωσιάζοντας με τον δυναμικό προσανατολισμό του αλλά και το απρόσμενα προσιτό προφίλ του.

Γιάννης Αδάναλης

Αναγνωρίζοντας τη δυναμική που παρουσιάζει τα τελευταία χρόνια η ευρύτερη κατηγορία των crossovers και ειδικότερα οι προτάσεις που συνδυάσουν τον αστικό και κατά κανόνα προσιτό προσανατολισμό ενός αυτοκινήτου πόλης με τον… εκδρομικό χαρακτήρα ενός οχήματος ελευθέρου χρόνου, όλο και περισσότεροι είναι εκείνοι κατασκευαστές που επιχειρούν να καρπωθούν τη δημοτικότητα των περίφημων B–SUV.

Η περίπτωση της KIA βέβαια είναι διαφορετική, καθώς με το αμερικανοθρεμμένο Soul να μετρά ήδη δύο γενιές θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς πως οι Κορεάτες ανέγνωσαν τη συγκεκριμένη τάση νωρίτερα από ότι οι βασικοί ανταγωνιστές τους.

Το γεγονός αυτό άλλωστε τους επιτρέπει σήμερα να υποδέχονται στην γκάμα τους δεύτερο, κατά σειρά, συμπαγών διατάσεων crossover, το οποίο διακρίνεται για τον δυναμικό και προσιτό χαρακτήρα του.

Αν και δεν είναι το πρώτο μοντέλο της KIA που ξαφνιάζει και μάλιστα ευχάριστα με τον επιθετικό σχεδιασμό του, το Stonic μπορεί να περηφανεύεται ότι αποτελεί μία από τις ελκυστικότερες επιλογές της κατηγορίας του.

Το μάλλον φλύαρο ρύγχος του αμαξώματος διαδέχονται οι καθαρές σχεδιαστικές γραμμές του πλευρικού και πίσω τμήματος, διαμορφώνοντας ένα κατά γενική ομολογία ισορροπημένο σύνολο, που παρά την αύξηση της απόστασης που το χωρίζει από το έδαφος και την προσθήκη των απαραίτητων για την συγκεκριμένη κατηγορία διακοσμητικών στοιχείων (βλέπε προστατευτικά αμαξώματος) παραμένει συμπαγές.

Άξιες αναφοράς είναι και οι δυνατότητες εξατομίκευσης, οι οποίες προκύπτουν από το πλήθος των χρωματικών συνδυασμών αμαξώματος που προσφέρει η κορεατική φίρμα για το Stonic.

Στο εσωτερικό οι ομοιότητες με το ήδη γνωστό Rio αναδεικνύουν τη συγγένεια των αυτοκινήτων. Οι δύο προτάσεις της KIA μοιράζονται την ίδια αρχιτεκτονική, έστω κι αν στην περίπτωση του Stonic έχει γίνει μια προσπάθεια περαιτέρω αναβάθμισης.

Μένοντας στον θάλαμο επιβατών, ο εξοπλισμός ακόμα και στην βασική έκδοση In Motion προσφέρει παραπάνω από τα απολύτως απαραίτητα, ωστόσο, αν θέλει κανείς να αποκτήσει στοιχεία όπως οι ζάντες αλουμινίου, το αμέσως επόμενο εξοπλιστικό επίπεδο Up Town φαντάζει ως την ιδανική επιλογή.

Ανεξαρτήτως έκδοσης, τα προηγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας προσφέρονται προαιρετικά με το επιπλέον κόστος των 1.000 ευρώ, το οποίο φυσικά θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς όταν προκύψουν οι αναπόφευκτές συγκρίσεις με τις προτάσεις του ανταγωνισμού.

Σε ό,τι αφορά στους διαθέσιμους χώρους, όπως αναμενόταν το Stonic κινείται πάνω από την κατηγορία των supermini, χωρίς παρόλα αυτά να διεκδικεί τον τίτλο του πιο ευρύχωρου B–SUV της ευρωπαϊκής αγοράς.

Απευθυνόμενο σε ένα νεανικό κοινό, για το οποίο οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές δεν αποτελούν προτεραιότητα, το Stonic έχει προσαρμόσει ανάλογα και τη συμπεριφορά του στην άσφαλτο.

Παρά το γεγονός, λοιπόν, ότι η απόσταση που το χωρίζει από το έδαφος φτάνει ως και τα 18,3 εκατοστά, το κορεατικό crossover δεν σου δίνει το δικαίωμα να αμφισβητήσεις τον ασφάλτινο προσανατολισμό του.

Τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του συστήματος διεύθυνσης, σε συνδυασμό με τις σφικτές ρυθμίσεις των αναρτήσεων, διαμορφώνουν μια πρόταση ικανή να μεταφέρει με αμεσότητα και ακρίβεια τις εντολές σου στην άσφαλτο.

Σε ό,τι αφορά στους κινητήρες, το ατμοσφαιρικό σύνολο βενζίνης χωρητικότητας 1,25 λίτρων διαμορφώνει τις πιο προσιτές εκδόσεις στην γκάμα του αυτοκινήτου, αποδίδοντας 84 ίππους και 122 Nm ροπής.

Η σκυτάλη περνά στον επίσης ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα των 1,4 λίτρων, η απόδοση του οποίου φτάνει τους 100 ίππους, πριν φτάσει κανείς στο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ του 1,0 λίτρου με ισχύ 120 ίππων.

Δικαίως, τον τίτλο της κορυφαίας έκδοσης στην γκάμα του Stonic διεκδικεί η πετρελαιοκίνητη διαμόρφωση, για την κίνηση της οποίας φροντίζει ένας πετρελαιοκινητήρας προδιαγραφών Euro 7 με απόδοση 110 ίππους και 260 Nm ροπής.

Με εξαίρεση τον κινητήρα βενζίνης των 1,2 λίτρων, τη βασική επιλογή για το σύστημα μετάδοσης αποτελεί ένα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, ωστόσο, σύντομα θα διατεθεί ως εναλλακτική πρόταση και μια ημι-αυτόματη μονάδα διπλού συμπλέκτη.

Στη χώρα μας η έκδοση των 1,2 λίτρων του KIA Stonic ξεκινά από τα 13.990 ευρώ, εκείνη των 1,4 λίτρων από τα 15.490 ευρώ και η υπερτροφοδοτούμενη του 1,0 λίτρου από τα 16.490 ευρώ.

Τα 17.660 ευρώ έχει ως αφετηρία η μοναδική έκδοση πετρελαίου, στην οποία η διχρωμία του αμαξώματος και το μεταλλικό χρώμα προσφέρονται χωρίς επιπλέον χρέωση.

ΤοΚIA Stonicμε μια ματιά

Διαστάσεις (μέτρα):4,14/ 1,76 / 1,52


Μεταξόνιο (μέτρα):
2,58


Κινητήρας (κ.εκ.):
1.248, 1.368, 998, 1.582


Ισχύς (Ίπποι/σ.α.λ.):
84/6.000, 100/6.000, 120/6.000, 110/4.000


Ροπή (Nm/σ.α.λ.):
122/4.000, 133/4.000, 172/1.500, 260/1.500


Βάρος (κιλά):
1.145, 1.160, 1.185, 1.255


Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο):
5,2, 5,5, 5,0, 4,2

ΕκπομπήCO2 (γραμμ./χλμ.):118, 125, 115, 109


Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα):
13,2 δευτ., 12,6 δευτ., 10,3 δευτ., 11,3 δευτ.

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα):165, 172, 187, 175

auto.in.gr

Sports in

O Τζόλης των 17 γκολ και η… αδικία του Πογέτ (vids)

Ο Γκουστάβο Πογέτ δεν έκανε σωστή διαχείριση στο ματς με τη Γεωργία και αυτό φαίνεται από τον Χρήστο Τζόλη, που είναι ο πιο φορμαρισμένος Έλληνας παίκτης αυτή τη στιγμή και ήταν εκτός αποστολής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024