Σάββατο 20 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Η ηλεκτρική και αυτόνομη μετεξέλιξη των Renault-Nissan και Mitsubishi με ορίζοντα το 2022

Η ηλεκτρική και αυτόνομη μετεξέλιξη των Renault-Nissan και Mitsubishi με ορίζοντα το 2022

Οι Renault-Nissan με την προσθήκη της Mitsubishi σκιαγραφούν το όραμα τους για το κοντινό μέλλον το οποίο, μεταξύ άλλων προβλέπει το λανσάρισμα 12 αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων και την εξέλιξη ενός συστήματος πλήρους αυτόνομης οδήγησης έως το 2022.

Η «Συμμαχία» όπως είναι γνωστή η σύμπραξη Renault-Nissan και η οποία από τον Οκτώβριο του 2016 έχει εντάξει στο ενεργητικό της και την Mitsubishi, ανακοίνωσε ένα φιλόδοξο σχέδιο ανάπτυξης και περαιτέρω εμβάθυνσης των τεχνολογικών δεσμών μεταξύ των τριών εταιρειών και την δημιουργία νέων συνεργιών με ορίζοντα το 2022.

Το παραπάνω σχέδιο το οποίο, βασίζεται μεταξύ άλλων στον «εξηλεκτρισμό» της γκάμας, προβλέπει μεταξύ άλλων το λανσάρισμα 12 αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων μέσα σε αυτό το διάστημα, καθώς και ιδιαίτερη έμφαση στην εξέλιξη συστημάτων αυτόνομης οδήγησης τα οποία θα βρουν «διέξοδο» σε 40 μοντέλα.

Ξεκινώντας από το ηλεκτρικό μέτωπο, σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται από το σχέδιο ανάπτυξης το οποίο παρουσιάστηκε από τον επικεφαλής των Renault-Nissan, Carlos Ghosn, έγκειται στην εξέλιξη κοινών μεταβλητών αρχιτεκτονικών οι οποίες θα μπορούν να υποστηρίξουν την ηλεκτροκίνηση και θα συνδυαστούν και με τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ομίλου έως το 2022 το 70% των ηλεκτροκίνητων μοντέλων που θα διατίθενται από τις Renault-Nissan και Mitsubishi θα έχει ως αφετηρία αυτές τις κοινές μεταβλητές αρχιτεκτονικές.

Στο ίδιο πλαίσιο θα εξελιχθεί μια νέα γκάμα ηλεκτροκινητήρων που θα λανσαριστεί από το 2020 οι οποίοι θα αποτελέσουν τη βάση για τα 12 νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα που θα διατεθούν έως το 2022.

Σε ό,τι αφορά το κρίσιμο ζήτημα των μπαταριών, σύμφωνα με τις προβλέψεις του ομίλου, έως το 2022 η αυτονομία που θα προσφέρουν οι συστοιχίες ιόντων λιθίου θα έχει φτάσει τα 600 χλμ. ενώ αναμένεται και δραστική μείωση του κόστους εξέλιξης και κατασκευής η οποία προσδιορίζεται σε 30% με σαφή οφέλη και για τον τελικό καταναλωτή.

Σημαντικά βελτιωμένοι θα είναι και οι χρόνοι επαναφόρτισης των μπαταριών καθώς σύμφωνα με τις προβλέψεις του ομίλου, θα αρκούν 15 λεπτά φόρτισης για την αναπλήρωση ενέργειας που αντιστοιχεί σε 230 χλμ. αυτονομίας.

Στο ζήτημα της εξέλιξης συστημάτων αυτόνομης οδήγησης, σύμφωνα με τον προγραμματισμό του γαλλο-ιαπωνικού ομίλου, το 2018 τα συστήματα αυτονομίας θα μπορούν να αντεπεξέλθουν σε συνθήκες αυτοκινητοδρόμων χωρίς ωστόσο ο οδηγός να μπορεί να απεμπλακεί πλήρως από την διαδικασία και έχοντας την υποχρέωση να διατηρεί την εποπτεία.

Από το 2020, τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης αναμένεται να μπορούν να αντεπεξέλθουν και σε συνθήκες πόλης με την ίδια όμως υποχρέωση εποπτείας από τον οδηγό, ενώ η οδήγηση στους αυτοκινητοδρόμους θα απαιτεί την ελάχιστη συμμετοχή του.

Το 2022 το οποίο κρίνεται ως κομβικό σημείο στο σχέδιο της αυτόνομης «εξέλιξης» του ομίλου θα λανσαριστεί το πρώτο πλήρως αυτόνομο αυτοκίνητο το οποίο, δεν θα απαιτεί την παραμικρή συνδρομή του οδηγού του, ανεξαρτήτως συνθηκών και με το βλέμμα στα νέα μοντέλα διαμοιρασμού αυτοκινήτων.

Ως προς το μέτωπο της αυτονομίας αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με το σχετικό προγραμματισμό του ομίλου έως το 2022 θα λανσαριστούν 40 νέα μοντέλα με αντίστοιχες τεχνολογίες διαφορετικών διαβαθμίσεων και ικανοτήτων.

Σε ό,τι αφορά τις επιχειρηματικές προβλέψεις του εξαετούς σχεδίου, οι πωλήσεις των Renault, Nissan και Mitsubishi αναμένεται να ανέλθουν σε 14 εκατομμύρια ετησίως, ενώ ενδεικτικό του επιπέδου συνεργιών που προωθούνται είναι ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τα εννέα εκατομμύρια εξ αυτών θα βασίζονται σε κοινές πλατφόρμες και τεχνολογία.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις οι εσωτερικές συνέργιες η αξία των οποίων θα διαμορφωθεί σε 10 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2022, θα συμβάλλει τα μέγιστα στην αύξηση των εσόδων περισσότερο από 30%, από 180 δισεκατομμύρια δολάρια το 2016 σε 240 δισεκατομμύρια δολάρια σε έξι χρόνια.

auto.in.gr

Sports in

Ιμπόρα: «Έχουμε καταφέρει κάτι πολύ μεγάλο στην Ευρώπη – Ήρθα στον Ολυμπιακό για να γίνω πρωταθλητής»

Ο Βιθέντε Ιμπόρα μίλησε για το ντέρμπι της Κυριακής με αντίπαλο τον ΠΑΟΚ που θα δώσει στον Ολυμπιακό την ευκαιρία να μειώσει τη διαφορά από την κορυφή.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 20 Απριλίου 2024