Εκτύπωση

Οδηγούμε στη Γερμανία

VW Polo 2018: Μέτρο σύγκρισης

Δημοσίευση: 12 Σεπ. 2017 11:32   Τελευταία ενημέρωση: 12 Σεπ. 2017 11:32

Αν και «καταδικασμένο» να ζει στη σκιά του απόλυτου ευρωπαϊκού best seller (βλέπε VW Golf), το μικρότερο σε διαστάσεις αλλά όχι απαραίτητα σε δυνατότητες VW Polo διαθέτει το δικό του, φανατικό κοινό.

Τα σχεδόν 17 εκατομμύρια πωλήσεων που έχουν καταγράψει οι πέντε προηγούμενες γενιές του, αναδεικνύουν τη δυναμική ενός αυτοκινήτου που από την αρχή της πορείας του κατάφερε να κινηθεί πέρα από τα όρια και τους περιορισμούς που επιβάλλει ο αστικός προσανατολισμός του.

To νέο VW Polo δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση. Έχοντας βασιστεί στην πολυδιαφημισμένη πλατφόρμα MQB A0 -το δάπεδο που για πρώτη φορά αξιοποίησε το επίσης νέο Seat Ibiza- διακρίνεται για την αύξηση εκείνων των μεγεθών που σχετίζονται με την άνεση των επιβατών αλλά και την πρακτικότητα.

Μπορεί, λοιπόν, το μήκος του αμαξώματος να έχει αυξηθεί κατά οκτώ εκατοστά, υπερβαίνοντας στο σύνολο του τα τέσσερα μέτρα, ωστόσο, το μεγαλύτερο κατά 9,4 εκατοστά μεταξόνιο είναι εκείνο που κάνει τη διαφορά στον θάλαμο επιβατών.

Πριν φτάσει κανείς ως εκεί βέβαια, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα παρατηρήσει την προσπάθεια του αυτοκινήτου να υιοθετήσει τον νέο σχεδιαστικό κώδικα της Volkswagen, χωρίς να απολέσει το γνώριμο από το παρελθόν εύπεπτο παρουσιαστικό του.

Σαφείς αποστάσεις από τον χαρακτηρισμό του ρηξικέλευθου διατηρούν άλλωστε και οι επιφάνειες του εσωτερικού. Όπως και να έχει πάντως, η παρουσία της κεντρικά τοποθετημένης έγχρωμης οθόνης αφής μαρτυρά τον εκσυγχρονισμό του αυτοκινήτου και η χρήση μαλακών πλαστικών στο ταμπλό τη διαφορά ποιότητας από τις προτάσεις του ανταγωνισμού.

Αξίζει να σημειωθεί πως στον κατάλογο του εξοπλισμού συναντάς εφαρμογές άνεσης και ασφάλειας που προέρχονται από προτάσεις ανώτερων κατηγοριών -χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του ψηφιακού πίνακα οργάνων και του ενεργού cruise control- την ίδια στιγμή που στην πίσω σειρά καθισμάτων δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται πλέον η άνετη συμβίωση ακόμα και τριών επιβατών.

Ένα ακόμα στοιχείο που αναδεικνύει την ωριμότητα του νέου Polo είναι ο χώρος των αποσκευών. Τα 351 λίτρα συνιστούν μια επίδοση που τοποθετεί το «μικρό» VW απέναντι σε πεντάθυρα hatchbacks της μικρομεσαίας κατηγορίας, έστω και αν στην πράξη δεν δείχνουν στο σύνολό τους αξιοποιήσιμα.

Πέρα από τα νέα… χωροταξικά δεδομένα που διαμόρφωσε η χρήση της νέας πλατφόρμας, αισθητή είναι και η αναβάθμιση των οδηγικών χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου.

Ξεκινώντας, λοιπόν, από την άριστη ηχομόνωση και φτάνοντας στην εξίσου αποτελεσματική διαχείριση των κακοτεχνιών του οδοστρώματος από την ανάρτηση, η αίσθηση που αποκομίζεις από την έκτη γενιά του VW Polo είναι εκείνη ενός –πολύ- μεγαλύτερου αυτοκινήτου.

Αν μάλιστα στα παραπάνω προσθέσεις τη μεστή λειτουργία του συστήματος διεύθυνσης και την αδιαμφισβήτητη επάρκεια των TSI κινητήρων βενζίνης των μόλις 999 κ.εκ., τότε το συμπέρασμα ότι το νέο Polo συνιστά μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις της κατηγορίας του μοιάζει απολύτως λογικό.

Στο ξεκίνημα της καριέρας του, το δημοφιλές VW θα εφοδιάζεται με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης του 1,0 λίτρου, αποδίδοντας 75 ίππους. Ένα σκαλί πιο πάνω τοποθετείται η υπερτροφοδοτούμενη εκδοχή του τρικύλινδρου συνόλου που θα φτάνει του 95 ίππους, ενώ πολύ σύντομα θα προστεθεί και η ισχυρότερη εκδοχή του με τους 115 ίππους.

Εξεζητημένη επιλογή φαντάζει πλέον ο κινητήρας diesel των 1,6 λίτρων, ο οποίος θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις ισχύος, αποδίδοντας 80 και 95 ίππους.

Η γκάμα του αυτοκινήτου θα συμπληρωθεί από τον τετρακύλινδρο TSI κινητήρα βενζίνης των 1,5 λίτρων και έναν αντίστοιχων προδιαγραφών σύνολο χωρητικότητας 2,0 λίτρων και απόδοσης 200 ίππων που θα εφοδιάζει την έκδοση GTI.

auto.in.gr