Εκτύπωση

Σύμφωνα με διεθνή μελέτη

Καλύτερη εξέλιξη έχουν τα παιδιά που ξεκινάνε σε μεγαλύτερη ηλικία το σχολείο

Δημοσίευση: 11 Σεπ. 2017 09:13   Τελευταία ενημέρωση: 11 Σεπ. 2017 09:13

Πρώτη ημέρα της νέας σχολικής χρονιάς και μια διεθνής μελέτη έρχεται να υπενθυμίσει ότι τα παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας έχουν καλύτερες σχολικές επιδόσεις, συγκριτικά με τα παιδιά που πάνε σχολείο σε μικρή ηλικία.

Ερευνητές από τις ΗΠΑ και τον Καναδά, με επικεφαλής την αναπληρώτρια καθηγήτρια Ελίζαμπεθ Ντιούι του Πανεπιστημίου του Τορόντο, ανέλυσαν στοιχεία για τις σχολικές επιδόσεις των μαθητών της Φλόριντα, συσχετίζοντάς τις με τις ηλικιακές διαφορές των μαθητών μέσα στην κάθε τάξη.

Διαπιστώθηκε ότι τα πιο μεγάλα παιδιά της α' τάξης του Δημοτικού, που ανήκουν στη μεσαία εισοδηματική κατηγορία και έχουν γεννηθεί σχεδόν ένα έτος νωρίτερα από τα πιο μικρά παιδιά της τάξης τους, έχουν κατά μέσο όρο 2,6% μεγαλύτερη πιθανότητα να γίνουν στο μέλλον φοιτητές σε κάποιο «ελίτ» πανεπιστήμιο, σε σχέση με τους πιο μικρούς στην ηλικία συμμαθητές τους.

«Αν και δεν είναι τεράστια μια τέτοια διαφορά, είναι αρκετά μεγάλη για να θεωρηθεί σημαντική», εξηγεί η Δρ Ντιούι και προσθέτει ότι το πλεονέκτημα αυτό, που συνοδεύει το παιδί στη ζωή του, φαίνεται να υπάρχει λίγο-πολύ σε όλες τις κατηγορίες κοινωνικο-οικονομικού επιπέδου των παιδιών.

Όπως λέει, δεν είναι σαφές με ποιον τρόπο θα μπορούσαν να εξομαλυνθούν αυτές οι διαφορές στις σχολικές επιδόσεις, που οφείλονται πιθανώς στην καλύτερη νοητική ανάπτυξη του εγκεφάλου σε ένα μεγαλύτερο παιδί. Τονίζει, επίσης, ότι η μελέτη βασίζεται σε μέσους όρους και ότι υπάρχουν πάρα πολλά παιδιά μικρότερης ηλικίας μέσα στην τάξη, που τα πάνε θαυμάσια στο σχολείο.

Επιμέλεια: Μαίρη Μπιμπή

health.in.gr, ΑΠΕ-ΜΠΕ