Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Με τα κλικ που «χάρισε» στους ανταγωνιστές της, απαντά η Google στην Ε.Ε.

Με τα κλικ που «χάρισε» στους ανταγωνιστές της, απαντά η Google στην Ε.Ε.

Η Google αποκρούει τους ισχυρισμούς της Επιτροπής Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης ότι καταχράζεται την δεσπόζουσα θέση της στην αγορά για να προωθήσει τα δικά της προϊόντα -κυρίως, την δική της μηχανή σύγκρισης τιμών προϊόντων. Στοιχεία που καλύπτουν μια δεκαετία περιλαμβάνονται στην έκθεση, που εκτείνεται σε 150 σελίδες.

Η Google αποκρούει τους ισχυρισμούς της Επιτροπής Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης ότι καταχράζεται την δεσπόζουσα θέση της στην αγορά για να προωθήσει τα δικά της προϊόντα -κυρίως, την δική της μηχανή σύγκρισης τιμών προϊόντων. Στοιχεία που καλύπτουν μια δεκαετία περιλαμβάνονται στην έκθεση της Google, που εκτείνεται σε 150 σελίδες.

Σε σχετική ανάρτηση στο επίσημο Google Europe Blog, ο Κεντ Ουόκερ, Google Senior Vice President υποστηρίζει ότι τα συμπεράσματα της Επιτροπής είναι απλώς εσφαλμένα από κάθε σκοπιά, νομική και οικονομική. «Η μηχανή μας παρείχε είκοσι δισεκατομμύρια δωρεάν κλικ σε aggregators την τελευταία δεκαετία στις χώρες της Ε.Ε., με την δωρεάν κίνηση να αυξάνεται κατά 227%», σημειώνει χαρακτηριστικά ο Ουόκερ.

Ο εκπρόσωπος της Google χαρακτήρισε επίσης «περίεργη και προβληματική» την απαίτηση της Επιτροπής να προβάλλει η Google πληρωμένο περιεχόμενο που προέρχεται από διαφορετικούς εκδότες και ταξινομείται από άλλες εταιρείες.

Σύμφωνα με τις αιτιάσεις της Επιτροπής στο κείμενο που κοινοποιήθηκε στην Google τον Απρίλιο, οι υπηρεσίες σύγκρισης τιμών προϊόντων επιτρέπουν στους καταναλωτές να αναζητούν προϊόντα σε ιστότοπους διαδικτυακών αγορών και να συγκρίνουν τις τιμές μεταξύ διαφόρων πωλητών. Σύμφωνα με το προκαταρκτικό συμπέρασμα της έρευνας της Επιτροπής, η οποία κινήθηκε τον Νοέμβριο του 2010, η Google επιφυλάσσει συστηματικά ευνοϊκή μεταχείριση στη δική της υπηρεσία σύγκρισης τιμών (η οποία επί του παρόντος ονομάζεται «Google Shopping») στις δικές της σελίδες με τα αποτελέσματα γενικής αναζήτησης, για παράδειγμα προβάλλοντας στην οθόνη την υπηρεσία «Google Shopping» σε πιο εξέχουσα θέση. Ενδέχεται, επομένως, έκρινε η Επιτροπή να εκτρέπει τεχνηέντως την κίνηση από ανταγωνιστικές υπηρεσίες σύγκρισης τιμών και να περιορίζει τη δυνατότητά τους να ανταγωνίζονται στην αγορά.

Η Επιτροπή εκφράζει την ανησυχία ότι οι χρήστες δεν βλέπουν κατ’ ανάγκη τα σχετικότερα αποτελέσματα των αναζητήσεών τους, γεγονός που αποβαίνει σε βάρος των καταναλωτών, ενώ καταπνίγει την καινοτομία. Η προκαταρκτική άποψη της Επιτροπής είναι ότι η Google, για να δώσει τέλος στη συμπεριφορά αυτή, θα πρέπει να μεταχειρίζεται με τον ίδιο τρόπο τη δική της υπηρεσία σύγκρισης τιμών και εκείνες των ανταγωνιστών της.

Η Επιτροπή μπορεί να επιβάλλει πρόστιμα που φτάνουν έως και το 10% των ετήσιων εσόδων μιας επιχείρησης, δηλαδή περισσότερα από 6 δισ. στην περίπτωση της Google, ενώ μπορεί να της επιβάλλει να αλλάξει τον τρόπο που ταξινομεί τα αποτελέσματά της στην Ε.Ε.

Το 90% των αναζητήσεων στο Ίντερνετ στην Ευρώπη γίνεται μέσω Google, όταν στις ΗΠΑ το ποσοστό αυτό είναι 66%.

Εκτός από την έρευνα για τις υπηρεσίες σύγκρισης τιμών, η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ε.Ε. εξετάζει τι συμβαίνει στην αγορά συσκευών με Google Android.

Associated Press,In.gr Τεχνολογία

Sports in

Η μεγάλη βραδιά του Ολυμπιακού

Παραμιλάει η Ευρώπη με το νέο έπος του Ολυμπιακού με ήρωα τον Τζολάκη - Πύρινος κόσμος έκανε τη νύχτα μέρα στο Πασαλιμάνι

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024