Πέμπτη 18 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
BMW

BMW

Μετά από πάμπολλες εμφανίσεις του ως δοκιμαστικού πρωτοτύπου, που δεν άφησαν ούτε εκατοστό της εμφάνισης του στη σκιά, ο «Kaiser» της βαυαρικής ηλεκτροκίνησης πραγματοποιεί την επίσημη πρεμιέρα του ως έκδοση παραγωγής στο διαστάσεων 800 τ.μ. περίπτερο της BMW στην Φρανκφούρτη. Στην καρδιά του υβριδικού plug-in sportscar βρίσκονται δύο κινητήρες ένας συμβατικός και ένας ηλεκτροκινητήρας, οι […]

Μετά από πάμπολλες εμφανίσεις του ως δοκιμαστικού πρωτοτύπου, που δεν άφησαν ούτε εκατοστό της εμφάνισης του στη σκιά, ο «Kaiser» της βαυαρικής ηλεκτροκίνησης πραγματοποιεί την επίσημη πρεμιέρα του ως έκδοση παραγωγής στο διαστάσεων 800 τ.μ. περίπτερο της BMW στην Φρανκφούρτη.

Στην καρδιά του υβριδικού plug-in sportscar βρίσκονται δύο κινητήρες ένας συμβατικός και ένας ηλεκτροκινητήρας, οι οποίοι μπορούν να λειτουργήσουν συνδυαστικά ή ξεχωριστά.

Στην πρώτη περίπτωση, πρόκειται για ένα τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα TwinPower Turbo με απόδοση 231 ίππων και 320 Nm ροπής ο οποίος και αναλαμβάνει την κίνηση των μπροστινών τροχών.

Τον πίσω άξονα κινεί ένας ηλεκτροκινητήρας ισχύος 131 ίππων και 250 Nm ροπής, σε μια διάταξη που εξασφαλίζει στο i8 και δυνατότητα τετρακίνησης.

Η συνδυαστική ισχύς, ανέρχεται σε 362 ίππους και 570 ροπής, μέγεθος που δίνει την δυνατότητα στο i8 να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,4 δευτερόλεπτα, τη στιγμή που η μέγιστη ταχύτητά του περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.

Σε ό,τι αφορά την αυτονομία το βαυαρικό μοντέλο μπορεί να διανύσει 35 χλμ. βασιζόμενο αποκλειστικά στην ηλεκτρική ενέργεια των μπαταριών του, ωστόσο, η συνδυαστική αυτονομία του plug-in hybrid συνόλου του, ανέρχεται σε 500 χλμ.

Όταν η ενέργεια των μπαταριών του εξαντληθεί μπορεί να αναπληρωθεί με φόρτιση λιγότερων από δύο ωρών με τη χρήση του BMW i Wallbox ή σε οικιακό δίκτυο, όπου η διαδικασία φόρτισης απαιτεί τρεις ώρες.

Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, το βαυαρικό plug-in hybrid απαιτεί λιγότερο από 2,5 λίτρα καυσίμου/100 χλμ. ενώ εκλύει στην ατμόσφαιρα λιγότερο από 59 γραμμ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα.

Πλην των σχεδιαστικών και τεχνικών προδιαγραφών του το i8 διαθέτει στον εξοπλισμό του κάμερες οπισθοπορείας, αυτορυθμιζόμενα φωτιστικά σώματα, σύστημα περιμετρικής όρασης μέσω καμερών, Head-up Display και σύστημα προειδοποίησης σε περίπτωση επικείμενου ατυχήματος με άλλο όχημα ή με πεζό.

Ιδανικό ταίρι του i8 στο αχανές εκθεσιακό περίπτερο της BMW στη γερμανική έκθεση το επίσης ηλεκτροκίνητο, αλλά εντελώς διαφορετικό ως προς τον προσανατολισμό και τους στόχους i3. Αν και η μεγαλειώδης ταυτόχρονη πρεμιέρα του στα τρία σημεία του ορίζοντα -Λονδίνο, Πεκίνο και Νέα Υόρκη- δεν άφησε τίποτα κρυφό για το i3, ο ηλεκτροκίνητος αστός των Βαυαρών, εμφανίζεται για πρώτη φορά σε έκθεση αυτοκινήτου στην Φρανκφούρτη.

Με βάρος μόλις 1.195 κιλά χάρη στο ανθρακονημάτινο σκαρί του το i3 εξοπλίζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 170 ίππων το οποίο τροφοδοτείται από μπαταρίες ιόντων λιθίου, που με τη σειρά τους, του εξασφαλίζουν αυτονομία από 130-160 χλμ. Παράλληλα, προκειμένου οι ιδιοκτήτες του να μην κατατρύχονται από το άγχος της αυτονομίας, η BMW δίνει τη δυνατότητα συνδυασμού του παραπάνω ηλεκτρικού μοτέρ με δικύλινδρο βενζινοκινητήρα που λειτουργεί ως γεννήτρια, φορτίζοντας τις μπαταρίες και αυξάνοντας την αυτονομία του i3 στα 300 χλμ.

Τις προδιαγραφές του συμπληρώνουν η χαρακτηριστική σχεδίαση που αναλαμβάνει να το ξεχωρίσει από το πλήθος και η σφραγίδα της BMW τόσο σε ό,τι αφορά το premium τετραθέσιο εσωτερικό όσο και την οδική του συμπεριφορά που, σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις των Βαυαρών, παρά τα ηλεκτροκίνητα χαρακτηριστικά δεν θα παρεκκλίνει από την γνώριμη αίσθηση των μοντέλων της φίρμας.

Ανανεωμένη και, στην πρώτη της εκθεσιακή εμφάνιση επιστρέφει και η Σειρά 5, η οποία εστιάζει περισσότερο στην ενίσχυση των κεκτημένων, σχεδιαστικών και μη, στοιχείων που την ανέδειξαν, παρά σε μια ριζική ανανέωση.

Έτσι, στα στοιχεία που ξεχωρίζουν συγκαταλέγονται οι νέες βασικές εκδόσεις της 5άρας, 518d Sedan και Touring. Πρόκειται για δίλιτρες, πετρελαιοκίνητες εκδόσεις απόδοσης 143 ίππων και 360 Nm ροπής, που παρά τις ανταγωνιστικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,6 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 214 χλμ./ώρα), εμφανίζουν μέση τιμή κατανάλωσης 4,5 λίτρα/100 χλμ. και εξίσου περιορισμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 119 γρ./χλμ.

Μια προσθήκη έχει γίνει και στις τετρακίνητες επιλογές με την 520d να είναι πλέον διαθέσιμη και ως xDrive με κίνηση στους τέσσερις τροχούς, ενώ η διαφορετική σχεδίαση στο πίσω τμήμα των εκδόσεων Gran Turismo εκτός από το αισθητικό φρεσκάρισμα αυξάνει την χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ κατά 60 λίτρα.

Μένοντας στο «5» αλλά αλλάζοντας κατηγορία, το πάρων στη γερμανική έκθεση δίνει και η τρίτη γενιά της Χ5 η οποία, περνώντας σε μια πιο ώριμη εποχή, περιλαμβάνει πλέον στην γκάμα της, εκτός από οχτακύλινδρα και εξακύλινδρα μηχανικά σύνολα και μια νέα έκδοση με τετρακύλινδρο κινητήρα η οποία θα διατίθεται και ως δικίνητη.

Ο λόγος για την sDrive 25d με ισχύ 218 ίππων η οποία υπόσχεται κατανάλωση καυσίμου 5,6 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 149 γραμμ./χλμ.

Παράλληλα, οι αυξημένες διαστάσεις της Χ5 προσφέρουν περισσότερη χωρητικότητα στο πορτ μπαγκάζ το οποίο μπορεί να φιλοξενήσει από 650 έως 1.870 λίτρα αποσκευών, ενώ η μείωση του βάρους της κατά 90 κιλά σε συνδυασμό με τη σφραγίδα της BMW και τις γενναιόδωρες επιλογές για την ανάρτηση, αναλόγως με τις απαιτήσεις δυναμισμού, υπόσχονται και βελτιωμένα οδικά χαρακτηριστικά.

Επίσης ως μια ευχάριστη υπόνοια για τα μελλοντικά σχέδια των Βαυαρών σε σχέση με το SUV τους, παρουσιάζεται, σε παγκόσμια πρώτη και μια πρωτότυπη plug-in hybrid εκδοχή της Χ5.

Συνδυάζοντας τη λειτουργία ενός TwinPower Turbo τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα με ένα ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 95 ίππων το οποίο, τροφοδοτείται με μπαταρίες ιόντων λιθίου, η Χ5 eDrive εμφανίζει τιμή μέσης κατανάλωσης 3,8 λίτρων/100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 90 γραμμ./χλμ. ενώ μπορεί να κινηθεί και για 30 χλμ. βασιζόμενη αποκλειστικά στην ενέργεια των μπαταριών της.

Μένοντας στις φιλικές προς το περιβάλλον προτάσεις και στο plug-in hybrid μοτίβο, οι Βαυαροί επαναφέρουν στην γερμανική έκθεση έναν παλιό γνώριμο, προσαρμοσμένο σε μία από τις μεγάλες αγάπες τους που είναι το camping και οι δραστηριότητες στη φύση.

Ο λόγος για το Concept Active Tourer Outdoor το γνωστό πρωτότυπο που παρουσιάστηκε στο Παρίσι το 2012 ως μια πρακτικότερη εκδοχή της Σειράς 1 με χαρακτηριστικά πολυμορφικού και το οποίο, εκτός από το Outdoor στην ονομασία του, ενσωματώνει στο εσωτερικό του ένα σύστημα στήριξης το οποίο επιτρέπει την μεταφορά δύο ποδηλάτων και μπορεί να «κρυφτεί» επιτρέποντας την πλήρη αξιοποίηση της διαθέσιμης χωρητικότητας, ενώ το σύστημα infotainment εμπλουτίζεται με έναν εμπεριστατωμένο οδηγό δραστηριοτήτων όπως η ορειβασία, η πεζοπορία και φυσικά, η ποδηλασία που λειτουργεί συνδυαστικά με το σύστημα πλοήγησης.

Πιστό στο… φυσικό προορισμό του το Concept Active Tourer Outdoor συνδυάζει ένα βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου με τη λειτουργία ενός ηλεκτρικού μοτέρ που τροφοδοτείται από μπαταρίες ιόντων λιθίου, εξασφαλίζοντας θεωρητική κατανάλωση καυσίμου 2,5 λίτρων/100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 60 γραμμ./χλμ. αλλά και ισχύ 190 ίππων.

Την παρουσία των Βαυαρών στην Φρανκφούρτη συμπληρώνει και μια δίτροχη και αμιγώς ηλεκτροκίνητη πρόταση που παρουσιάζεται στην γερμανική έκθεση ως έκδοση παραγωγής.

Το BMW C Evolution είναι ένα ηλεκτρικό scooter το οποίο εξοπλίζεται με ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 15 ίππων, αλλά και σε περίπτωση που απαιτείται μπορεί να φτάσει για περιορισμένο χρονικό διάστημα τους 47 ίππους.

Το μοτέρ τροφοδοτείται από αερόψυκτες μπαταρίες ιόντων λιθίου 8 kWh οι οποίες του εξασφαλίζουν αυτονομία 100 χλμ. Για τη φόρτισή τους απαιτούνται τέσσερις ώρες σε οικιακό δίκτυο με σύστημα φόρτισης 12Α και τρεις ώρες με σύστημα φόρτισης 16Α.

Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις το C Evolution επιταχύνει από 0-50 χλμ./ώρα σε 2,7 δευτερόλεπτα και από 0-100 σε 6,2 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητά του ανέρχεται σε 120 χλμ./ωρα.

Το ηλεκτροκίνητο scooter διαθέτει τέσσερα προγράμματα οδήγησης -Road, Eco Pro, Sail και Dynamic – και σύστημα διαχείρισης ροπής το οποίο μειώνει την απόδοση ροπής του κινητήρα βάσει των επιπέδων πρόσφυσης του πίσω τροχού. Την εικόνα συμπληρώνουν τα ενεργά φωτιστικά σώματα LED, η μεγάλη TFT έγχρωμη οθόνη όπου εμφανίζονται όλες οι ενδείξεις ενώ, Το προφίλ του συμπληρώνουν οι θερμαινόμενες μανέτες.

Ν.Κ.

auto.in.gr

Sports in

Μπάγερν Μονάχου – Άρσεναλ 1-0: Ο Κίμιχ έστειλε τους Βαυαρούς στα ημιτελικά

Η γκολάρα του Κίμιχ ήταν αρκετή για την Μπάγερν που νίκησε με 1-0 την Άρσεναλ και προκρίθηκε στα ημιτελικά του Champions League.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 18 Απριλίου 2024