Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Ράλλυ Ακρόπολις 2013: Η συνέντευξη Τύπου μετά τον τερματισμό

Ράλλυ Ακρόπολις 2013: Η συνέντευξη Τύπου μετά τον τερματισμό

Για τις εντυπώσεις, τη στρατηγική που ακολούθησαν και τα σχέδιά τους για το υπόλοιπο πρόγραμμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, μίλησαν οι οι πρωταγωνιστές του Ράλλυ Ακρόπολις.

Απόσπασμα από τη συνέντευξη Τύπου των τριών πρώτων πληρωμάτων του φετινού Ράλλυ Ακρόπολις.

1οι Jari-Matti Latvala, συνοδηγός Miikka Anttila (Volkswagen Motorsport)

2οι Dani Sordo, συνοδηγός Carlos Del Barrio (Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team)

3οι Thierry Neuville, συνοδηγός Nicolas Gilsoul (Qatar World Rally Team)

Jost Capito, Διευθυντής Volkswagen Motorsport

Συγχαρητήρια Jari-Matti για την πρώτη σου νίκη με τη Volkswagen Motorsport, στο 10ο Ακρόπολις που συμμετέχεις.

Jari-Matti Latvala: Αισθάνομαι πολύ καλά. Είναι μεγάλη ανακούφιση. Ξεκίνησα τη χρονιά με μια σφοδρή έξοδο, οπότε σίγουρα θα υπήρχε το ερωτηματικό στη Volkswagen σχετικά με το νέο της οδηγό. Επιτέλους έφερα αυτό το αποτέλεσμα στην ομάδα παρά τις δύσκολες στιγμές.

Νιώθεις πως απέδειξες ότι αξίζεις τη θέση σου;

J-ML: Έτσι ελπίζω. Έχουμε ακόμα πολλούς αγώνες και η μάχη για το πρωτάθλημα Κατασκευαστών θα είναι σκληρή. Χρειαζόμαστε περισσότερα καλά αποτελέσματα, αλλά είμαστε σε καλό δρόμο. Είμαι πολύ ευχαριστημένος που σε αυτό τον αγώνα είχαμε καλή στρατηγική. Χρειάστηκε περισσότερη τακτική απ’ ότι συνήθως.

Ας μιλήσουμε γι’ αυτό. Δεν ρισκάρατε το πρώτο βράδυ;

J-ML: Το γεγονός είναι πως σε αυτό τον αγώνα οδηγείς περίπου στο 90%, που σημαίνει πως γενικά υπάρχουν σημεία που μπορείς να πας στο 100% αλλά όχι συνεχώς -τα ελαστικά και το αυτοκίνητο δεν μπορούν να αντέξουν. Υπάρχουν σημεία που πρέπει να κόψεις ρυθμό και τα είχαμε επισημάνει στις σημειώσεις μας για να προφυλάξουμε το αυτοκίνητο. Είχαμε κάνει υπολογισμούς για τους ενδιάμεσους χρόνους, κάτι που τελικά απέδωσε. Αν και δεν… μοιάζει τόσο καλό, ήμασταν 40 δευτερόλεπτα πίσω μετά την πρώτη Ειδική.

Αισθανθήκατε πίεση βρισκόμενοι στην κορυφή;

J-ML: Δεν το σκεφτόμουν τόσο πολύ μέχρι σήμερα το πρωί. Το Σάββατο αντιμετωπίζαμε τη μία Ειδική μετά την άλλη και μόλις σήμερα συνειδητοποίησα ότι πλησιάζαμε στο στόχο μας, κάτι που αύξησε τον ενθουσιασμό μας. Η χθεσινή μέρα ήταν πολύ μεγάλη.

Είχατε κάποιες ιδιαίτερες στιγμές;

J-ML: Ναι, είχαμε δύο. Στην πρώτη Ειδική, τρία χιλιόμετρα μετά την εκκίνηση, σε μια στροφή πήγα ευθεία για να αποφύγω να χτυπήσω κάτι. Χάσαμε 14 δλ. εκεί και αργότερα, στην τέταρτη Ειδική, σε ένα κατηφορικό κομμάτι ήμουν με μεγαλύτερη ταχύτητα απ’ ό,τι έπρεπε.

Ήταν κατηφορικό σημείο που έπρεπε να φρενάρω για μια διαδοχική δεξιά σε αριστερή. Ανοίχτηκα περισσότερο στη δεξιά κι έτσι το ανάχωμα με έσπρωξε και με τοποθέτησε στην αριστερή. Ήμουν πολύ, πολύ τυχερός. Τότε είπα στον Miikka: «Εδώ εξαντλήσαμε την τύχη μας, δεν θα ρισκάρουμε άλλο».

Πριν δέκα χρόνια ήρθες εδώ σαν εργοστασιακός οδηγός για πρώτη φορά και τώρα κέρδισες…

J-ML: Ήρθα εδώ το 2003, ήμουν 18 ετών και ήταν πρώτη φορά που οδηγούσα το Focus RS WRC. Ο ενθουσιασμός μου ήταν τεράστιος. Ήμουν στο shakedown με τους Colin McRae, Tommi Makkinen και Petter Solberg και μετά ξεκίνησε ο αγώνας και οι συνθήκες ήταν πολύ δύσκολες από την πρώτη κιόλας Ειδική.

Μετά την πρώτη ημέρα ήμουν τόσο κουρασμένος που ήθελα να κοιμηθώ στο αυτοκίνητο. Δεν ήμουν προετοιμασμένος για έναν τόσο απαιτητικό σωματικά αγώνα. Είχα μεγάλη επιθυμία να οδηγήσω, αλλά καμία ιδέα για τις ρυθμίσεις. Δεν μπορούσα να κάνω τίποτα για το αυτοκίνητο. Δεν είχα καμία εμπειρία, απλώς οδηγούσα την μια Ειδική μετά την άλλη.

Θυμάμαι στο τελευταίο service, τρείς ειδικές πριν από το τέλος ήμουν 10ος και ο Malcolm Wilson μου είπε να είμαι προσεκτικός. Ήταν τόσο δύσκολο να φθάσω στον τερματισμό. Νομίζω ήταν στην τρίτη Ειδική πριν το τέλος, που έκανα τον ένατο χρόνο, περνώντας τον Didier Auriol για ένα δευτερόλεπτο. Ήταν κάτι πολύ μεγάλο για μένα.

Ήμουν ένας νεαρός που μάζευε εμπειρίες. Σπουδαίες στιγμές. Είναι ωραίο να τις θυμάσαι. Μεγαλώνω, δεν ανήκω στην νέα γενιά πια. Όλα αυτά σημαίνουν πολλά για μένα. Είχα πάρει το έπαθλο που δίνουν οι θεατές όταν το στυλ μου ήταν πιο επιθετικό. Δεν μπορούσα να οδηγήσω το αυτοκίνητο ευθεία. Όλη την ώρα οδηγούσα με σκανδιναβικό φλικ… Σας ευχαριστώ που με ακούσατε.

Ο Jari-Matti ανέφερε πως χθες το πρωί, στο τέλος της τρίτης Ειδικής, τού είπες πόσο καλά οδήγησε. Μας είπε ότι δεν το κάνεις συχνά αυτό, οπότε ήξερε πως η οδήγησή του ήταν πραγματικά καλή. Πώς κρίνεις αυτή την επίδοση;

Miikka Anttila: Βασικά, όπως είπα και μετά την Ειδική αυτή, η οδήγηση θα μας φέρει τη νίκη. Ήταν απροβλημάτιστη οδήγηση και σε αυτό τον αγώνα απαιτείται να μείνεις μακριά από προβλήματα. Το να είσαι πρώτος εδώ δεν σημαίνει τίποτα.

Χθες ήμασταν πρώτοι και συνέχεια ήμασταν αντιμέτωποι με τις δυσκολίες των Ειδικών και με τους άλλους οδηγούς. Ο καθένας μπορεί να βρεθεί μπροστά σε προβλήματα, αλλά θα πρέπει να τα αποφεύγει.

Πόσο ιδιαίτερη είναι αυτή η στιγμή;

MA: Όπως είπε και ο Jari-Matti τώρα αποδείξαμε πως… μάλλον ήταν σωστή η απόφαση της ομάδας να μας εντάξει στους οδηγούς της.

Dani, ποια ήταν η στρατηγική σου για τον αγώνα; Αντιμετώπισες δυσκολίες στις Ειδικές;

Dani Sordo: Μετά το ατύχημα στην Πορτογαλία, τα προβλήματα στην Αργεντινή και το λάθος στη Σουηδία, δεν ήταν εύκολο να ξεκινήσω τη χρονιά. Αυτός είναι ένας αγώνας που μου αρέσει, με καλή πρόσφυση, αλλά με κινδύνους για το αυτοκίνητο και τα ελαστικά. Δεν ήθελα να ρισκάρω, οδήγησα χωρίς πίεση και στο τέλος πήγε καλά.

Μπήκες στον πειρασμό να πιέσεις το Σάββατο το πρωί όταν η διαφορά με τον Jari-Matti δεν ήταν τόσο μεγάλη;

DS: Όταν είδα την ταχύτητα του Jari-Matti σκέφθηκα πως θα έχει κάποια έξοδο ή θα κάνει κάποια ζημιά στο αυτοκίνητο εάν οδηγεί flat out. Και αυτό ίσχυε και τον Evgeny Novikov. Τελικά κάτι συνέβη στον Novikov και το ότι ο Jari-Matti είχε ανάλογη ταχύτητα σημαίνει ότι έπαιρνε πολλά ρίσκα. Τελικά το αποτέλεσμα ήταν καλό για εμένα και μου δίνει αυτοπεποίθηση.

Τι σκέφτεσαι τώρα για τον επόμενο αγώνα στην Ιταλία;

DS: Έχουμε δύο εβδομάδες πριν τον αγώνα, πήραμε τους βαθμούς και τώρα θα προσπαθήσουμε να συνεχίσουμε έτσι και να τερματίσουμε και πάλι στην κορυφή.

Ο ρυθμός σους στο χώμα είναι εξαιρετικός, αλλά πότε θα δούμε τον Dani να κερδίζει;

DS: Δεν ξέρω. Το συντομότερο δυνατό. Βέβαια γι’ αυτό θα χρειαστεί να οδηγήσω και να πιέσω.

Carlos, ήταν ένα καλό Σαββατοκύριακο…

Carlos Del Barrio: Ήταν ένα σκληρό Σαββατοκύριακο. Το τελευταίο ράλλυ δεν ήταν το καλύτερο της ζωής μου, μετά τα θέματα της Αργεντινής. Αλλά το ξεπέρασα και εστίασα στη δουλειά μου και στη συγκέντρωση βαθμών για την ομάδα και πιστεύω πως ήταν ένα πολύ καλό αποτέλεσμα.

Είναι το πρώτο πόντιουμ σε χωμάτινο αγώνα για μένα, είναι καλό. Υπήρχαν πολλές πέτρες, πολλά θέματα, ήταν δύσκολα. Είμαστε χαρούμενοι και βρισκόμαστε σε σημείο της χρονιάς που μπορούμε να δούμε κάποιες βελτιώσεις.

Υπήρξε κάποιο μεγάλο ρίσκο ή δύσκολες στιγμές;

CdB: Όχι, αλλά για να είμαι ειλικρινής, ποτέ δεν είσαι 100% σίγουρος γι’ αυτό που κάνεις -το λάθος είναι τόσο εύκολο να γίνει. Είναι εύκολο να βγεις σε μια στροφή και μια πέτρα να σε θέσει εκτός αγώνα.

Δεν είναι δίκαιο, αλλά έτσι είναι το Ακρόπολις και είναι το μοναδικό ράλλυ το οποίο είναι έτσι. Είμαστε χαρούμενοι και σε μια καλή θέση για τους κατασκευαστές. Οι καλοκαιρινοί αγώνες είναι σημαντικοί για εμάς και τον Jari-Matti.

Thierry, είναι το δεύτερο πόντιουμ της χρονιάς και, μάλιστα, σε έναν από τους δυσκολότερους αγώνες. Πώς νιώθεις για το αποτέλεσμα;

hierry Neuville: Δεν περίμενα να έρθει τόσο σύντομα. Έδειξα την ταχύτητά μου πέρυσι, αλλά τώρα θέλω να δείξω πως μπορώ να τερματίζω στα ράλλυ -ειδικά στην Ελλάδα, αυτό ήταν πολύ σημαντικό. Αυτό το αποτέλεσμα, ειδικά για το μέλλον, δείχνει ότι μπορώ να κινηθώ έξυπνα.

Μερικές φορές δεν είναι τόσο εύκολο. Σκέπτομαι σαν 24χρονος που νιώθει νέος. Δεν είναι πάντα εύκολο να βλέπεις τους χρόνους των άλλων και να σκέφτεσαι ότι μπορείς να κάνεις το ίδιο, αλλά να μη σου επιτρέπεται!

Δεν είναι πάντα εύκολο, όπως έμαθα στην Αργεντινή, αλλά ήδη είναι ευκολότερο για μένα. Η ομάδα της Qatar M-Sport έκανε καταπληκτική δουλειά, δεν αντιμετωπίσαμε προβλήματα με το αυτοκίνητο. Είχαμε ένα μικρό πρόβλημα με το κιβώτιο το βράδυ της Παρασκευής, αλλά κατά τα άλλα όλα ήταν καλά -οι μηχανικοί έκαναν καταπληκτική δουλειά.

Αυτός είναι ο «νέος» Thierry Neuville;

TN: Όχι ο «νέος» αλλά ο έξυπνος. Σίγουρα θα επιστρέψω σε ταχύτερους ρυθμούς και θα προσπαθήσω να μείνω στο δρόμο. Η εύρεση της ισορροπίας μεταξύ αυτών των δύο στοιχείων είναι ένα από τα δυσκολότερα πράγματα για τον οδηγό με μικρότερη εμπειρία. Αλλά πήγε καλά.

Ποιες Ειδικές ήταν οι δυσκολότερες;

TN: Ξεκινήσαμε την Παρασκευή χωρίς να πιέζουμε και είδαμε μετά από λίγες στροφές πως ο Ostberg έσπασε έναν τροχό, κατόπιν ο Ogier εγκατέλειψε. Το Σάββατο ήταν μια καλή μέρα, η δεύτερη Ειδική ήταν σκληρή, αλλά περάσαμε δύο φορές αρκετά γρήγορα και χωρίς προβλήματα.

Αλλά πάντα μπορεί να προκύψει πρόβλημα -αυτό είναι το Ακρόπολις. Ήταν σκληρό για το αυτοκίνητο, αλλά ευχαριστηθήκαμε τις Ειδικές του Σαββάτου. Κάναμε τρίτους και τέταρτους χρόνους και μειώσαμε τη διαφορά από τον Dani [Sordo].

Σήμερα, οι συνθήκες ήταν πολύ δύσκολες για εμένα, έπρεπε να αποφεύγουμε τις μεγάλες πέτρες. Μετά, στην τελευταία Ειδική, νόμιζα πως είχαμε κλαταρισμένο ελαστικό, αλλά ήταν μια σπασμένη ζάντα στα τελευταία πέντε χιλιόμετρα. Ίσως να ήταν μόνο ιδέα μου, αλλά είχα μια διαφορετική αίσθηση.

Nicolas, κατάλαβες διαφορά;
Nicolas Gilsoul: Ασφαλώς, από την αρχή της χρονιάς κάναμε έναν απολογισμό μεταξύ των αγώνων, για να δούμε τι είναι καλό και τι μπορούμε να βελτιώσουμε, και αυτό δούλεψε καλά. Τελικά, είμαστε χαρούμενοι για αυτό.

Πίστεψες ότι είχατε κλατάρισμα;
NG: Μου είπε: «Νομίζω πως έχουμε κλατάρισμα» και σκέφτηκα «Ωραία…». Ήμασταν πολύ ταραγμένοι σε αυτό το σημείο. Μιλήσαμε και τα καταφέραμε. Μετά από μερικά χιλιόμετρα καταλάβαμε πως δεν είχαμε κλατάρισμα και ήμασταν πολύ χαρούμενοι που φτάσαμε στον τερματισμό.

Jost, έχουμε βρεθεί πολλές φορές εδώ με τον Sebastien Ogier, αλλά τώρα είμαστε με τον Jari-Matti. Άξιζε την ευκαιρία;

Jost Capito: Ναι, δεν ένιωσα διαφορετικά από τότε που ήρθε στην ομάδα… Τον γνωρίζω οκτώ χρόνια και ταιριάζει, είναι ο ιδανικός οδηγός -ποτέ δεν αμφισβητήθηκε αυτό. Είναι παραπάνω από δίκαιο το ότι πήρε τη νίκη του.

Λυπάμαι για τον Seb, δεν ευθύνεται για ό,τι συνέβη και κατέστρεψε τον αγώνα του. Αλλά δεν το έβαλε κάτω και συνέχισε τη μάχη και οι τέσσερις βαθμοί που πήρε μπορεί να αποδειχθούν σημαντικοί στο τέλος [της χρονιάς]. Αλλά είναι καταπληκτικά να βρισκόμαστε εδώ με τον Jari-Matti.

Φαίνεσαι πολύ ψύχραιμος και ήρεμος…

JC: Δουλέψαμε και με τους δύο για μισό χρόνο και αυτό αποδίδει.

Έχετε και τον Andreas Mikkelsen στην τέταρτη θέση -άλλο ένα πολύ καλό αποτέλεσμα…

JC: Η επίδοσή του ήταν καταπληκτική. Αυτό είναι μόλις το τρίτο του Ράλλυ, τού λείπει η εμπειρία στο Polo -έχει κάνει δυο ημέρες δοκιμών. Σήμερα πήρε τρεις από τις τέσσερις ειδικές, σήμερα του ζητήσαμε να πιέσει και πίεσε. Όταν του ζητάμε να οδηγεί με ασφάλεια το κάνει -εξελίχθηκε πολύ καλά. Είμαι χαρούμενος και με τους τρεις οδηγούς στην ομάδα.

Επαναλαμβάνεις πως δεν περίμενες αυτή την επιτυχία, σίγουρα όμως δεν περίμενες κάποια επιτυχία;

JC: Όχι. Είναι αδύνατο να περιμένεις αυτή την επιτυχία, ειδικά όταν έχεις ένα συνδυασμό οδηγών που δεν έχει συνεργαστεί ποτέ. Είμαστε πολύ χαρούμενοι με τέσσερις νίκες στους έξι αγώνες και αυτό δείχνει κυριαρχία, αλλά σίγουρα δεν είναι αυτή η περίπτωση.

Βρίσκονται εκπρόσωποι και των τριών ομάδων εδώ και αυτό αποδεικνύει πόσο μικρές είναι οι διαφορές. Είμαι χαρούμενος που βρίσκονται εδώ και οι τρεις ομάδες… όσο, βέβαια, είμαι και εγώ εδώ.

auto.in.gr

Sports in

O Τζόλης των 17 γκολ και η… αδικία του Πογέτ (vids)

Ο Γκουστάβο Πογέτ δεν έκανε σωστή διαχείριση στο ματς με τη Γεωργία και αυτό φαίνεται από τον Χρήστο Τζόλη, που είναι ο πιο φορμαρισμένος Έλληνας παίκτης αυτή τη στιγμή και ήταν εκτός αποστολής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024