Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Η κατά Marvel ποικιλομορφία

Η κατά Marvel ποικιλομορφία

Το έκανε λοιπόν το οικονομικό θαύμα του ο «Black Panther» της Marvel: μόλις τέσσερις εβδομάδες μετά από την πρεμιέρα της, η κινηματογραφική εκδοχή του ίσως δημοφιλέστερου, μαύρου υπερήρωα από το σύμπαν του αμερικανικού κολοσσού των κόμικς, κατάφερε να σπάσει το φράγμα του ενός δις δολαρίων στο παγκόσμιο box office.

Το έκανε λοιπόν το οικονομικό θαύμα του ο «Black Panther» της Marvel: μόλις τέσσερις εβδομάδες μετά από την πρεμιέρα της, η κινηματογραφική εκδοχή του ίσως δημοφιλέστερου, μαύρου υπερήρωα από το σύμπαν του αμερικανικού κολοσσού των κόμικς, κατάφερε να σπάσει το φράγμα του ενός δις δολαρίων στο παγκόσμιο box office.

Το επίτευγμα δεν είναι βέβαια πρωτοφανές: ανάλογο ή και μεγαλύτερο ακαθάριστο τζίρο έχουν συγκεντρώσει το «Avatar», ο «Τιτανικός» και το «Jurassic Park», καθώς και οι «Τελευταίοι Τζεντάι» της σειράς Star Wars, οι «Εκδικητές» (επίσης της Marvel), το «Frozen» κι αρκετά ακόμα.

Ούτε φαίνεται σαν κατόρθωμα που θα ξεχαστεί: όπως δήλωσε προ ημερών ο Κέβιν Φέιτζ, πρόεδρος των Marvel Studios, η πολιτισμική ποικιλομορφία και η εκπροσώπηση των «έγχρωμων» καλλιτεχνών στις οποίες διέπρεψε η ταινία (με πρωταγωνιστή έναν υπερήρωα προερχόμενος από μια φανταστική αφρικανική χώρα ονόματι Ουακάντα), θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στο μέλλον του κινηματογραφικού σύμπαντος της Marvel.

«Όπως απέδειξε τόσο ξεκάθαρα ο “Black Panther”, η ποικιλομορφία, μόνο να σε βοηθήσει μπορεί», έλεγε ο Φέιτζ σε συνέντευξή του στο Entertainment Weekly, «να σε βοηθήσει να αφηγηθείς μοναδικές ιστορίες, να σε βοηθήσει να κάνεις πράγματα με ένα νέο, ξεχωριστό, φρέσκο και συναρπαστικό τρόπο». Στην ερώτηση δε για την συνέχιση της παρουσίας γυναικών και μη λευκών δημιουργών πίσω από τις κάμερες, απάντησε εξίσου ξεκάθαρα: «νομίζω ότι πρόκειται για μετατόπιση από μια ουσιαστική πρωτοβουλία, προς μια πραγματικότητα, προς ένα τρόπο να κάνουμε μπίζνες»

Κι όμως, κι όμως. Πέρσι, τέτοια εποχή, τον Απρίλιο του 2017, ένα άλλο υψηλόβαθμο στέλεχος της ίδιας εταιρείας, ο αντιπρόεδρος πωλήσεων Ντέιβιντ Γκάμπριελ, δήλωνε απογοητευμένος, γιατί η ποικιλομορφία και η εκπροσώπηση των γυναικών ή των μειονοτήτων στις ιστορίες της Marvel δεν είχε τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Σύμφωνα με πληροφόρησή του από καταστήματα λιανικής, το κοινό «δεν ήθελε πια την ποικιλομορφία, δεν ήθελε γυναικείους χαρακτήρες, είτε το πιστεύουμε, είτε όχι. Δεν γνωρίζω αν είναι πράγματι αλήθεια, οι πωλήσεις όμως, αυτό έδειξαν. Κάθε χαρακτήρας που ήταν διαφορετικός, καινούριος, οι γυναικείοι χαρακτήρες μας, ο,τιδήποτε δεν προερχόταν από τον πυρήνα της Marvel, συναντούσε την αδιαφορία του κόσμου».

Ήταν λίγο αφότου η εταιρεία είχε επιχειρήσει να εισάγει χαρακτήρες όπως έναν μιγά Spiderman και μια μουσουλμάνα Ms. Marvel. Φαίνεται πως το εγχείρημα δυσαρεστούσε, οικονομικά μιλώντας τον Γκάμπριελ, παρόλο που λίγο αργότερα θα μετρίαζε τις δηλώσεις του, υποσχόμενος ότι οι καινούριοι ήρωες και οι νέες ηρωίδες, δεν επρόκειτο να παραμεριστούν.

Έστω κι έτσι, τα λεγόμενά του δεν ακούγονταν πολύ λιγότερο αντιφατικά από τους πρόσφατους πανηγυρισμούς του προέδρου των Marvel Studios, Κέβιν Φέιτζ υπέρ της ποικιλομορφίας. Τι είχε μεσολαβήσει;

Μάλλον οι «μπίζνες» που έλεγε ο Φέιτζ. Το σπάσιμο του φράγματος του ενός δις δολαρίων που πέτυχε ο Black Panther. Σύμφωνοι, κάποιος ειδικός στην ανάλυση των τάσεων και των μεγεθών, μπορεί να επισήμαινε ότι ο Γκάμπριελ ήταν ο βιαστικός της υπόθεσης κι ότι ο Φέιτζ εκπροσωπούσε καλύτερα το πνεύμα της εταιρείας.

Θέλει προσπάθεια όμως για να αποσυνδέσει κανείς τα παράπονα του ενός και τις επευφημίες του άλλου, από την εκάστοτε πτώση ή άνοδο των πωλήσεων. Είναι λες κι η Marvel εμβαθύνει στην ποικιλομορφία και την εκπροσώπηση των μειονοτήτων, όταν (ή όπου) εκείνες πουλάνε. Κι αν όχι, μπορεί και να ξεχαστούν, να κατηγορηθούν ως εφήμερη μόδα. Αν κιόλας, τη θέση της καταλάβουν αφηγήσεις εντελώς αντίθετες αλλά κερδοφόρες, ποιος ξέρει τι ιστορίες, τι σόι ήρωες και τι κατορθώματα θα διηγείται ο αμερικανικός κολοσσός του κινηματογράφου και των κόμικς.

in.gr

Sports in

Με... βιντεοκλήση στον Παπανικολάου πανηγύρισε ο Ολυμπιακός - Ο Λαρεντζάκης του αφιέρωσε τη νίκη (vid)

Οι παίκτες του Ολυμπιακού έδειξαν για ακόμα μια φορά γιατί είναι οικογένεια, καθώς μετά το τέλος του παιχνιδιού πήραν μέσω Face Time τον Κώστα Παπανικολάου.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024