Τα δισέγγονα του Μένγκελε

Τα δισέγγονα του Μένγκελε
(Φωτογραφία: ΑΠΕ)
Γεώργιος Π. Μαλούχος

Δεν το χωράει ο νους του ανθρώπου ότι συνέβη κάτι τέτοιο στη δεύτερη δεκαετία του 21ου αιώνα και, μάλιστα, έχοντας πίσω όλα όσα αδιανόητα είχαν γίνει στα μέσα του 20ου.

Διεθνές σοκ έχει προκαλέσει – και δικαίως - η είδηση ότι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έκαναν πειράματα με (νέους και υγιείς) ανθρώπους βάζοντάς τους να εισπνέουν επικίνδυνους ρύπους αυτοκινήτων προκειμένου να... εξετάσουν τις συνέπειες που έχει στον άνθρωπο η έκθεση σε απόβλητα πειραγμένων κινητήρων ντίζελ.

Οταν πρωτοήρθε στη δημοσιότητα πριν από λίγα 24ωρα, έμοιαζε τόσο εξωπραγματική που περίμενε -ή τουλάχιστον ήλπιζε - κανείς ότι επρόκειτο για ένα από τα γνωστά εν αφθονία σήμερα διεθνώς fake news. Δυστυχώς, τελικά, δεν ήταν έτσι.

Οχι μόνον συνέβη συστηματικά, σχεδιασμένα, κατ΄εξακολούθηση και με διάρκεια, όχι μόνον πίσω από αυτή την ιστορία κρύβονται κάποιες από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Γερμανίας (και του κόσμου φυσικά αφού προκείται για κλάδο γερμανικής παντοδυναμίας) που τώρα κοιτάνε πώς θα βγάλουν την ουρά τους απ' έξω (κάποιες εξ αυτών ήδη εμπλεκόμενες με το μέγα σκάνδαλο των πειραγμένων κινητήρων, αλλά, επιπλέον, οι διαστάσεις και η φύση του θέματος είναι τέτοιες που οδήγησαν τη γερμανική κυβέρνηση να παρέμβει – λίγο αργά βέβαια, και μόνον κατόπιν εορτής, δηλαδή έκθεσης και αποκάλυψης.

Οσο κι αν θέλει κανείς, δεν μπορεί να αποφύγει τη σύγκριση: τελικά, εδώ μιλάμε καθαρά για τα δισέγγονα του Μένγκελε. Πρόκειται για πρακτικές αδιανόητες, που όμως συνέβαιναν κάτω από τη μύτη του Βερολίνου και των Βρυξελλών, στην κατά τα λοιπά υπερευαίσθητη για τον άνθρωπο σημερινή Γερμανία και Ευρώπη. Και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι εν λόγω υπεύθυνοι, διαπρέπουν στους τομείς της κοινωνικής εταιρικής ευθύνης και σε όλα τα συναφή. Κατά πάσα πιθανότητα δε, θα έχουν και διάφορα “παράσημα” από ISO και υψηλές επιδόσεις στην ευαισθησία για τον άνθρωπο και τον καταναλωτή...

Είναι τέτοια η αποκάλυψη που δεν υπάρχει λέξη να την αποδώσει. Ομως, φυσικά, πρόκειται για κάτι που πολύ σύντομα όπως άλλωστε συμβαίνει με όλα τα διεθνούς, ενίοτε παγκοσμίου εμβέλειας, σύγχρονα γερμανικά σκάνδαλα (πειραγμένα, τράπεζες, διαφθορά κοκ) μετά από μια σύντομη περίοδο “αποτροπιασμού” κατά το πολιτικώς ορθό επιβεβλημένο, σύντομα και αυτό θα ξεχαστεί.

Ασφαλώς, η Ευρωπαική Επιτροπή, αφού πρώτα σκίσει τα ιμάτιά της, θα διατάξει κάποια έρευνα που θα κρατήσει δύο – τρία χρόνια, μέχρι που στο τέλος θα εκδόσει ένα πόρισμα 659 σελίδων σε τέσσερις γλώσσες και θα επιβάλλει κάποιο πρόστιμο. Αλίμονο: η Ευρώπη δεν παίζει: οι κανόνες πρέπει να τηρούνται!. Και ο άνθρωπος, όπως και οι αξίες, βρίσκονται πάνω απ' όλα! Οι εμπλεκόμενοι με προθυμία θα πληρώσουν το πρόστιμο, θα πουν ότι δεν θα το ξανακάνουν και θα συνεχίσουν τη δουλειά τους, διαφημίζοντας πράσινα αυτοκίνητα που δεν βλάπτουν τις... μπιγκόνιες.

Εκτός αν, διόλου απίθανο, γίνει ταινία και κόψει εισιτήρια. Τότε, μπορεί να το θυμάται ο κόσμος για λίγο ακόμα. Ως ταινία όμως. Οχι ως ουσία.

in.gr

14o
14%
meteorologos.gr

Θεσσαλονίκη