Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Η εύκολη λύση των ριάλιτι

Η εύκολη λύση των ριάλιτι

Αν η πρεμιέρα του πρώτου «Survivor» κατέγραψε θεαματικότητα 27,3%, η πρεμιέρα της νέας παραγωγής έκανε το εντυπωσιακό 45,7% στο σύνολο και το ακόμα πιο εντυπωσιακό 70,7% στις γυναίκες 15-24 ετών. Όμως, στη συνέχεια οι αριθμοί άρχισαν να έχουν πτωτική τάση. Θα καταφέρουν άραγε οι εφετινοί παίκτες αυτό που κατάφεραν οι περσινοί;

Αν η πρεμιέρα του πρώτου «Survivor» κατέγραψε θεαματικότητα 27,3%, η πρεμιέρα της νέας παραγωγής έκανε το εντυπωσιακό 45,7% στο σύνολο και το ακόμα πιο εντυπωσιακό 70,7% στις γυναίκες 15-24 ετών. Όμως, στη συνέχεια οι αριθμοί άρχισαν να έχουν πτωτική τάση. Θα καταφέρουν άραγε οι εφετινοί παίκτες αυτό που κατάφεραν οι περσινοί; Να κερδίσουν την προσοχή του κοινού (τα νούμερα του «Survivor» Νο1 γρήγορα απογειώθηκαν), είτε επειδή κάποιοι θα γίνουν ιδιαίτερα συμπαθείς α λα Ντάνος, είτε επειδή θα ενοχλήσουν με τον χαρακτήρα και τις συμπεριφορές τους – και αυτοί είναι χρήσιμοι, ακόμα πιο χρήσιμοι από τους «καλούς», σε ένα ριάλιτι.

Η πτωχή ελληνική τηλεόραση είναι εφέτος αρκετά πλούσια σε τέτοιες εκπομπές. Στην εποχή που η δημιουργία ενός έστω αξιοπρεπούς σίριαλ δεν είναι εύκολη υπόθεση (καθώς και το ταμείο είναι μείον και ο ανταγωνισμός με τις ξένες σειρές άνισος, με εμάς στην αδύναμη θέση), ένα παιχνίδι που έρχεται ουσιαστικά στημένο, παραγωγή έτοιμη, και που μπορεί και να μην κοστίζει τόσο πολύ όσο πιθανώς φαίνεται είναι μια καλή λύση για όποιο κανάλι θέλει να έχει ψυχαγωγικό πρόγραμμα.

Από τα ριάλιτι δράσης, το «Nomads» του ANT1 ολοκληρώθηκε με μεγάλη νικήτρια την Αποστολία Ζώη, η προσπάθεια του E με το «κλεμμένο» και άτεχνα στημένο «Survival secrets» πήγε άπατη («τα μεταξωτά βρακιά θέλουν…») και το νέο «Survivor» ανοίγει τώρα τα χαρτιά του. Ομολογώ πως οι εφετινοί παίκτες (σε μια πρώτη, βιαστική απόπειρα αξιολόγησής τους) δεν μου φάνηκαν τόσο ενδιαφέροντες τηλεοπτικά όσο οι περσινοί, όμως στη μικρή αγορά της μικρής μας χώρας πόσους «Διάσημους» να βρεις πρόθυμους να στελεχώσουν την ομάδα που θα αντιμετωπίσει τους «Μαχητές»; Οι επιλογές όσο περνάει ο καιρός γίνονται πιο λίγες. Αναμένεται, πάντως, ενίσχυση και με άλλους παίκτες.

Και ενώ δεν προφτάσαμε καλά-καλά να γνωρίσουμε τους νέους survivors, ο ΣΚΑΪ έδωσε στη δημοσιότητα τρέιλερ με καινούργιο ριάλιτι, το οποίο θα ασχολείται με προξενιά: θα ζευγαρώνει έναν παίκτη ή μια παίκτρια με υποψήφιους γαμπρούς και υποψήφιες νύφες ώσπου να βρεθεί το ιδανικό (τουλάχιστον τηλεοπτικώς) ταίρι. Περισσότερα στο μέλλον, καθώς το κανάλι δεν έχει ανακοινώσει ακόμα ούτε τίτλο ούτε παρουσιαστή. Στο μεταξύ, και ενώ ο ΑΝΤ ετοιμάζει το «Hell’s kitchen» με τον Εκτορα Μποτρίνι, το παιχνίδι-ριάλιτι που κάνει τη διαφορά είναι το «Master chef» του Star, μια από τις πιο καλογυρισμένες εκπομπές αυτού του είδους που έχουμε δει στην Ελλάδα. Με αντικείμενο τη μαγειρική, πιο ενδιαφέρον από τις αθλοπαιδιές του «Survivor».

Ομως, ό,τι και να λέμε, η επιμονή σε ένα είδος διασκέδασης όπως τα ριάλιτι είναι ήττα της ελληνικής τηλεόρασης. Τη στιγμή που τα ξένα δίκτυα (όχι μόνο τα πολύ μεγάλα, όχι μόνο τα αμερικανικά) διοχετεύουν στην αγορά σειρές αξιώσεων ανεβάζοντας τον πήχη όλο και πιο ψηλά, εμείς έχουμε κολλήσει στις παλιές και εν πολλοίς παλιομοδίτικες συνταγές μιας ψυχαγωγίας εύκολης, ενίοτε ευτελούς. Οσο και αν ένας από τους κύριους λόγους είναι ο οικονομικός, δεν είναι ο μοναδικός.

Φταίει και ο επιπόλαιος, επιφανειακός, πρόχειρος, ερασιτεχνικός τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίσαμε τη μυθοπλασία (σενάριο, σκηνοθεσία, ερμηνείες) τα προηγούμενα χρόνια. Μ’ αυτά και μ’ αυτά, μείναμε τελευταίοι των τελευταίων περιμένοντας κάθε φορά έναν νέο Ντάνο ή έστω έναν ατζαμή μάγειρο που θα τα ακούσει από τους σεφ της κριτικής επιτροπής για να διασκεδάσουμε. Τηλεόραση πληκτική, προβλέψιμη και σε μεγάλο βαθμό αδιάφορη. Τηλεόραση παλιά.

in.gr

Sports in

Κυκλοφορούν και… εξαφανίζονται τα εισιτήρια για το πρώτο ματς με τη Φενέρμπαχτσε

Η ανακοίνωση της ΠΑΕ Ολυμπιακός για τα εισιτήρια του μεγάλου αγώνα με τη Φενέρμπαχτσε

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024