Νέκρωσε η αγορά

Γενική συνέλευση των βυτιοφορέων για το μέλλον της απεργίας τους

Γενική συνέλευση των βυτιοφορέων για το μέλλον της απεργίας τους
Σε όλη τη χώρα η ίδια εικόνα...  
in.gr audio player
Αθήνα

Στη γενική συνέλευση της Τετάρτης θα αποφασιστεί το μέλλον της κινητοποίησης των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτίων, που έχει παγώσει την αγορά.

Αυτό αποφασίστηκε μετά την κρίσιμη συνάντηση που είχαν το μεσημέρι της Δευτέρας οι ιδιοκτήτες βυτιοφόρων με τον υφυπουργό Οικονομίας και Οικονομικών Αντώνη Μπέζα.

Oι ίδιοι δεν δεσμεύτηκαν για οτιδήποτε σχετικά με τις απεργιακές κινητοποιήσεις, λέγοντας ότι οι αποφάσεις θα ληφθούν από τις γενικές συνελεύσεις τους.

O γενικός γραμματές της Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Βυτιοφόρων Αγγελος Φάλαρης δήλωσε ότι «την απεργία την άρχισε η γενική μας συνέλευση και θα τη λύσει η γενική μας συνέλευση. Δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα τα αποτελέσματα των επαφών μας. Μόλις έχουμε αποτελέσματα, τότε θα προκαλέσουμε γενική συνέλευση».

Το βράδυ της Δευτέρας, πάντως, έγινε γνωστό ότι οι επαφές των απεργών με την κυβέρνηση απέβησαν άκαρπες, οπότε το ενδεχόμενο συνέχισης της απεργίας ενισχύεται.

Από την πλευρά της η κυβέρνηση προσπαθεί να διατηρήσει «ζωντανές» τις ελπίδες για εξεύρεση λύσης, αλλά χωρίς να ικανοποιεί πλήρως τα αιτήματα των απεργών, και κυρίως το βασικό αίτημα για αυξήσεις στα κόμιστρα άνω του 5%.

Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση φαίνεται να είναι θετική στα αιτήματα για κυκλοφορία στις εθνικές οδούς τα Σαββατοκύριακα, καθώς και στο θέμα των κυρώσεων για θέματα νοθείας.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Θοδωρής Ρουσόπουλος εμφανίστηκε αισιόδοξος δηλώνοντας: «Περιμένω αυτές τις ημέρες, ελπίζω, σήμερα - αύριο, αφού ολοκληρωθούν οι επαφές με τα μέλη της κυβέρνησης να έχουμε αίσια έκβαση». Σε ερώτηση αν η κυβέρνηση εξετάζει το μέτρο της επίταξης, είπε ότι δεν έχει να πει τίποτα περισσότερο για το θέμα.

hspace=0Δείτε το βίντεο

Τη Δευτέρα οι οδηγοί βυτιοφόρων είχαν συνάντηση και με την υπουργό Απασχόλησης Φάνη Πάλλη-Πετραλιά, προκειμένου να λάβουν απαντήσεις στα ασφαλιστικά τους αιτήματα.

Η κ. Πετραλιά, αν και επισήμανε ότι τα ασφαλιστικά ζητήματα δεν είναι πρώτης προτεραιότητας θέματα για την απεργία των αυτοκινητιστών, υπογράμμισε ότι τα αιτήματά τους θα εξεταστούν στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης του οργανισμού του ΟΑΕΕ, στον οποίο έχει πλέον ενταχθεί και ο κλάδος τους.

Η υπουργός Απασχόλησης πρότεινε να συγκροτηθεί ομάδα εργασίας μεταξύ αυτοκινητιστών και υπουργείου για να τεκμηριώσει τα ζητήματα και να στηρίξει την κατάρτιση μιας νέας αναλογιστικής μελέτης, τα συμπεράσματα της οποίας θα δοθούν προς υλοποίηση στο νέο αναδιαρθρωμένο ΟΑΕΕ.

hspace=0Δείτε το βίντεο

Τον τερματισμό της απεργίας ζήτησε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Παπανδρέου. Σε δήλωσή του, καλεί τους απεργούς να μην μετατρέψουν την απεργία τους σε αντιπαράθεση με το σύνολο της κοινωνίας.

Ο ίδιος επισημαίνει τα τεράστια προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στην κοινωνία και ασκεί κριτική στην κυβέρνηση για τους χειρισμούς της.

Τέλος, κάλεσε την κυβέρνηση «να εγκαταλείψει οποιαδήποτε ιδέα διοικητικής ή άλλης αυταρχικής επιβολής και μέσα από διάλογο και συνεννόηση να φροντίσει να δώσει λύσεις στα προβλήματα αυτού του χώρου, εξασφαλίζοντας παράλληλα την ασφάλεια του οδικού δικτύου της χώρας».

hspace=0Δείτε το βίντεο

Παράλληλα, ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Παπακωνσταντίνου αναφέρθηκε στη συνάντηση στελεχών του ΠΑΣΟΚ με εκπροσώπους της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινήτων Εθνικών Μεταφορών, το βράδυ της Δευτέρας, λέγοντας ότι «ελπίζω να υπάρξουν κάποιες προτάσεις». Αν όχι, τόνισε, οι πρωτοβουλίες του ΠΑΣΟΚ θα συνεχιστούν και τις επόμενες μέρες.

«Γρήγορο, ταχύτατο, αποτελεσματικό διάλογο, μέσα στις επόμενες ώρες ώστε να λυθεί το ζήτημα» ζήτησε ο επικεφαλής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ Αλέκος Αλαβάνος.

«Με την αύξηση της τιμής των καυσίμων, ασφαλώς κατανοεί κανείς ότι άλλαξαν τα δεδομένα για τους κλάδους αυτούς των εργαζομένων πολλά από τα αιτήματα των οποίων είναι δίκαια και ήδη έπρεπε να είχε γίνει διάλογος και να μην είχαμε φτάσει σε αυτή την κατάσταση πανικού που βλέπουμε να επικρατεί από άκρου εις άκρον της χώρας μας» τόνισε. 

Οι ιδιοκτήτες βυτιοφόρων ζητούν αυξήσεις της τάξης του 13%, προκειμένου -όπως υποστηρίζουν- να αντιμετωπίσουν τη σημαντική αύξηση του κόστους λειτουργίας των οχημάτων τους, που οφείλεται στο ράλι του πετρελαίου. Από την πλευρά του, το υπουργείο Οικονομίας έχει εγκρίνει αύξηση 5%.

Η «μάχη» του ρεζερβουάρ

Λόγω της απεργίας η αγορά έχει νεκρώσει και ελάχιστα είναι πλέον τα οχήματα με γεμάτο ρεζερβουάρ, ενώ είναι εμφανής η μείωση της κίνησης στους δρόμους της Αθήνας.

Τη Δευτέρα οι βυτιοφορείς αποφάσισαν να επιτρέψουν σε 200 οχήματα (100 στο Λεκανοπέδιο της Αττικής, 50 στην περιφέρεια και 50 στη Θεσσαλονίκη) να προμηθεύσουν με καύσιμα την αγορά. Όμως, όσοι οδηγοί θέλησαν να προμηθευτούν βενζίνη, χρειάστηκε να περιμένουν στις ουρές από 30 λεπτά έως και δύο ώρες.

Στην Αθήνα λειτούργησαν για λίγες ώρες το 15-20% των πρατηρίων, στη Θεσσαλονίκη περίπου 30. Αδεια τα πρατήρια βενζίνης στοπ Βόλο, την Ξάνθη και την Ανατολική Μακεδονία. Καλύτερη εικόνα παρουσίαζε η Ρόδος. Ένα πρατήριο άνοιξε στο κέντρο της Πάτρας, χωρίς να μπορεί να ανταποκριθεί στη ζήτηση.

Ελαφρώς βελτιωμένη ήταν η κατάσταση στα πρατήρια υγρών καυσίμων των Ιωαννίνων, καθώς δύο εταιρείες πετρελαιοειδών άρχισαν να εφοδιάζουν με τα δικά τους βυτιοφόρα τα πρατήριά τους. Στο Ηράκλειο υπήρξε μερικώς ανεφοδιασμός των πρατηρίων από το απόγευμα της Δευτέρας από τα ιδιόκτητα βυτιοφόρια των πρατηρίων που βρίσκονται στα Λινοπεράματα.

Προκειμένου να εξυπηρετήσουν όσο το δυνατόν περισσότερους οδηγούς, τα περισσότερα βενζινάδικα επέβαλαν άτυπα πλαφόν 20 ευρώ ανά όχημα. Ωστόσο, και σε αυτά τα πρατήρια οι ποσότητες καυσίμων που διέθεταν τελείωσαν σε λίγες ώρες, λόγω της μεγάλης ζήτησης.

Newsroom ΔΟΛ

14o
14%
meteorologos.gr

Θεσσαλονίκη