«Πόλεμος» Αχαΐας-Βοιωτίας

Πάτρα και Ορχομενός σε αγώνα διεκδίκησης της πίστας Formula 1

Πάτρα και Ορχομενός σε αγώνα διεκδίκησης της πίστας Formula 1
Oι φορείς της Πάτρας μιλούν ήδη για μια πίστα στα πρότυπα της Μόντσα   (Φωτογραφία:  Associated Press )
in.gr audio player
Αθήνα
Το τελικό προσύμφωνο με τους επενδυτές που θα αναλάβουν την κατασκευή και λειτουργία στην πίστα της περιοχής Χαλανδρίτσα υπογράφεται εντός των ημερών στην Πάτρα με τον Ορχομενό να περνά στην αντεπίθεση αξιώνοντας κρατικά κονδύλια και υλοποίηση της προεκλογικής κυβερνητικής δέσμευσης για την κατασκευή του αυτοκινητοδρομίου στον Ορχομενό.

Σε δημοσίευμα της εφημερίδας Τα Νέα επισημαίνεται ότι η προοπτική υπογραφής του προσυμφώνου έχει θορυβήσει ιδιαίτερα τους Βοιωτούς, αφού το πράσινο φως για την κατασκευή του αυτοκινητοδρομίου στον Oρχομενό είχε δοθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση και μάλιστα έχει παραχωρηθεί έκταση 1.400 στρεμμάτων από το υπουργείο Γεωργίας στον φορέα που συστάθηκε για την υλοποίηση του έργου.

Oι Αχαιοί, από την πλευρά τους, προβάλλουν το επιχείρημα ότι το σχέδιο του αυτοκινητοδρομίου υπάρχει από τις αρχές της δεκαετίας του 70, αλλά πλέον είναι ώριμες οι συνθήκες για να προχωρήσει. Μάλιστα, φέρονται αποφασισμένοι να προχωρήσουν ακόμη και χωρίς κυβερνητική έγκριση, καθώς υπάρχει ήδη δεσμευμένος χώρος 1.200 στρεμμάτων, φορέας διαχείρισης, έτοιμες μελέτες.

Βάσει όλων αυτών αναμένεται η υπογραφή του προσυμφώνου με τους Ιταλούς επενδυτές και τους εκπροσώπους της εταιρείας λαϊκής βάσης που έχει συσταθεί, στην κατοχή της οποίας βρίσκεται η έκταση των 1.200 στρεμμάτων. Η αξία του αυτοκινητοδρομίου υπολογίζεται στα 4 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το συνολικό ύψος της επένδυσης ανέρχεται περίπου στα πεντακόσια εκατομμύρια ευρώ.

Oι φορείς της Πάτρας μιλούν ήδη για μια πίστα στα πρότυπα της Μόντσα: «Εάν η κυβέρνηση θέλει να βοηθήσει στην κατασκευή αυτοκινητοδρομίου στην Ελλάδα, για να δημιουργήσει έναν διαφορετικό πόλο έλξης τουρισμού, δεν μπορεί παρά να επιλέξει την Πάτρα, που διαθέτει όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα» αναφέρει ο δήμαρχος της Πάτρας Ανδρέας Καράβολας.

Στη Βοιωτοία, όμως, οι φορείς ετοιμάζονται για «αντεπίθεση». Προκειμένου να εκτιμηθεί η κατάσταση όπως διαμορφώνεται, τόσο σε σχέση με τις κινήσεις στην Πάτρα όσο κυρίως σε σχέση με τις κυβερνητικές προθέσεις, έχει προγραμματισθεί για τις 11 Απριλίου ειδική συνεδρίαση του νομαρχιακού συμβουλίου Βοιωτίας.

«O πρωθυπουργός προεκλογικά είχε δεσμευθεί ότι το αυτοκινητοδρόμιο θα γίνει στον Oρχομενό. Θεωρούμε ότι δεν θα αθετηθεί η δέσμευσή του» δηλώνει στα Νέα ο νομάρχης Κλέαρχος Περγαντάς, τονίζοντας ότι απαιτούνται κρατικά κονδύλια τουλάχιστον 14 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή δρόμων: ενός που θα συνδέει το αυτοκινητοδρόμιο με την Εθνική Oδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης και ενός δεύτερου από το Κάστρο στον Oρχομενό.

Ο ίδιος επισημαίνει ότι «μπορεί να βρεθεί λύση ώστε η Formula 1 να έλθει στον Oρχομενό και η πίστα Formula 3 να γίνει στην Πάτρα», λέει ο κ. Περγαντάς, επισημαίνοντας παράλληλα ότι για την πίστα του Oρχομενού υπάρχει ήδη ανάδοχος εταιρεία.

Newsroom ΔΟΛ

14o
14%
meteorologos.gr

Θεσσαλονίκη