Το 2013-2014 το νέο σύστημα

Λιγότερα μαθήματα με περισσότερες ώρες διδασκαλίας περιλαμβάνει το Νέο Λύκειο

Λιγότερα μαθήματα με περισσότερες ώρες διδασκαλίας περιλαμβάνει το Νέο Λύκειο
Η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου   (Φωτογραφία:  ΑΠΕ )
in.gr audio player
Αθήνα
Μείωση του αριθμού των μαθημάτων, αύξηση των ωρών διδασκαλίας του κάθε μαθήματος, τέλος στη μονόωρη διδασκαλία, αλλά και καθιέρωση της επιστημονικής εργασίας (σαν πτυχιακή), που θα παίζει ρόλο στην βαθμολογία του απολυτηρίου περιλαμβάνουν οι εξαγγελίες της υπουργού Παιδείας ¶ννας Διαμαντοπούλου για το Νέο Λύκειο. Το νέο σύστημα ξεκινά για όσους μαθητές θα φοιτήσουν από τον Σεπτέμβριο στην α' λυκείου. Υποχρεωτικά μαθημάτα η Ιστορία και τα Θρησκευτικά.

Στόχος είναι, ανέφερε η υπουργός, να γίνει το λύκειο αυτόνομη μονάδα εκπαίδευσης των νέων και στη συνέχεια να καθιερωθεί ένα νέο σύστημα πρόσβασης στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, από το 2014.

Οι μαθητές που θα πάνε το Σεπτέμβριο στην α' τάξη λυκείου θα έχουν επτά βασικά μαθήματα, τα οποία θα είναι υποχρεωτικά. Μεταξύ αυτών θα είναι η ελληνική γλώσσα, αλλά και η Ιστορία και τα Θρησκευτικά. Η πρώτη τάξη θεωρείται «γέφυρα» γενικής κατάρτισης και παιδείας για τις επόμενες τάξεις.

Όσον αφορά τις εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η υπουργός δεν προχώρησε σε συγκεκριμένες ανακοινώσεις.

Περιορίστηκε να αναφέρει ότι στις εξετάσεις δεν θα υπάρχει συγκεκριμένη ύλη ανά κεφάλαιο που θα ευνοεί την αποστήθιση, ενώ θα συνυπολογίζεται η συγκρότηση του μαθητή σε όλες τις τάξεις του Λυκείου.

Στην ερώτηση για το αν αυτός ο τύπος διδασκαλίας ευνοεί την ύπαρξη μεγάλων σχολικών μονάδων, η υπουργός απάντησε πως δημιουργεί την ανάγκη για σχολεία στο σωστό μέγεθος και πρόσθεσε πως μετακινήσεις εκπαιδευτικών θα χρειαστούν μόνο σε πολύ βασικές ειδικότητες.

«Περνάμε από ένα Λύκειο αποστήθισης σε ένα Λύκειο ουσίας» δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου.

Όσον αφορά τις εξετάσεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, αυτές θα διεξάγονται κεντρικά σε βασικό αριθμό μαθημάτων. Τα ΑΕΙ θα καθορίζουν συντελεστή βαρύτητας των μαθημάτων αυτών και θα συμμετέχουν στα κριτήρια επιλογής των φοιτητών.

«Όλο το Λύκειο παίζει ρόλο» ήταν η απάντηση της υπουργού στο ερώτημα αν θα προσμετράται η βαθμολόγια και των τριών τάξεων του Λυκείου για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια. Επίσης η υπουργός πρόσθεσε ότι μετά το Πάσχα θα ανακοινώσει το νομοσχέδιο για την τεχνική εκπαίδευση.

Οι αλλαγές:

  • Στην Α' Λυκείου δεν θα υπάρχουν πλέον επιστημονικά πεδία και κατευθύνσεις. Ολοι οι μαθητές θα παρακολουθούν μαθήματα γενικής παιδείας υποχρεωτικά για όλους. Τα μαθήματα από 16 μειώνονται σε 8 ενώ προστίθεται και η ερευνητική εργασία. Οι μαθητές θα κάνουν υποχρεωτικά μία εργασία ανά τετράμηνο. Οι εργασίες των μαθητών, που θα γίνονται με τη βοήθεια και την επιτήρηση των καθηγητών, θα αναρτώνται στο Διαδίκτυο.
  • Στην Β' Λυκείου οι μαθητές θα έχουν δύο βασικές κατευθύνσεις σπουδών: τη Θετική και τη Θεωρητική. Τα μαθήματα από 17 μειώνονται σε 12 και αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας τους.
  • Στην Γ 'Λυκείου εισάγεται μια τρίτη επιστημονική κατεύθυνση. Τα μαθήματα από 16 γίνονται 10.

Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ

Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ

9

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

 

(ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ)

 

Ενιαίο μάθημα με τρεις κλάδους:

 

Α Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία

 

Β Νέα Ελληνική Γλώσσα

 

Γ Νέα Ελληνική Λογοτεχνίa

 

 

2

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

2

ΙΣΤΟΡΙΑ

5

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

3

ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ

6

ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ (ΦΥΣΙΚΗ-ΧΗΜΕΙΑ- ΒΙΟΛΟΓΙΑ)

 

Ενιαίο μάθημα με τρεις κλάδους: Α Φυσική Β Χημεία Γ Βιολογία

2

ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

3

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)

Επιλογή μιας ερευνητικής εργασίας ανά τετράμηνο, με θέμα που εντάσσεται στους κύκλους «Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες», «Τέχνη και Πολιτισμός», «Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες και Τεχνολογία» και «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» ή με θέμα που συνδυάζει κάποιους από τους προαναφερόμενους κύκλους. Μία εργασία μπορεί να είναι στα Αγγλικά. Όλες οι εργασίες θα περιλαμβάνουν χρήση της τεχνολογίας του Διαδικτύου, στο οποίο θα αναρτώνται με την ολοκλήρωσή τους.

Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ, ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ Α

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ

5

ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ

2

ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

2

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)

1

ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΚΟΣΜΟΣ

2

ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

2

ΙΣΤΟΡΙΑ

6

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

4

ΦΥΣΙΚΗ

3

ΧΗΜΕΙΑ

ΕΠΙΛΟΓΗΣ

2

ΒΙΟΛΟΓΙΑ ή ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

2

ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

2

ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ

2

ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ ΣΤΗ ΧΗΜΕΙΑ

2

ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ ΣΤΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ

2

ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

2

ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ

2

ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

 

Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ, ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ B

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ

5

ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ

2

ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

2

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)

1

ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΚΟΣΜΟΣ

2

ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

4

ΙΣΤΟΡΙΑ

3

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

2

ΑΡΧΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

6

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ

2

ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

ΕΠΙΛΟΓΗΣ

2

ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ

2

ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ

2

ΝΕΩΤΕΡΗ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

2

ΛΟΓΙΚΗ

2

ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

2

ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ

2

ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

 

Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ, ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ Α

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ

5

ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ

2

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)

2

ΙΣΤΟΡΙΑ

7

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

5

ΦΥΣΙΚΗ

4

ΧΗΜΕΙΑ

4

ΒΙΟΛΟΓΙΑ ή ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

2

ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

ΕΠΙΛΟΓΗΣ

2

ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

2

ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ

2

ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ ΣΤΗ ΧΗΜΕΙΑ

2

ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ ΣΤΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ

2

ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

2

ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΚΟΣΜΟΣ

2

ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ

 

Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ, ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΑΒ

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ

5

ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ

2

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)

5

ΙΣΤΟΡΙΑ

6

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ

5

ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΜΑΚΡΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ή ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ

3

ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ή ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΘΕΣΜΟΥΣ

3

ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

2

ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

ΕΠΙΛΟΓΗΣ

2

ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ

2

ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

2

ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ

2

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

2

ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΚΟΣΜΟΣ

2

ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ

 

Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ, ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ Β

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ

5

ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ

2

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)

5

ΙΣΤΟΡΙΑ

7

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ

4

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ή ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ (5 ΩΡΕΣ)

4

ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ή  ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΘΕΣΜΟΥΣ (3 ΩΡΕΣ)

2

ΛΑΤΙΝΙΚΑ

2

ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

ΕΠΙΛΟΓΗΣ

2

ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ

2

ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ

2

ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ

2

ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ ΣΤΑ ΛΑΤΙΝΙΚΑ

2

ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΚΟΣΜΟΣ

2

ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ

 


Newsroom ΔΟΛ

Τα σχόλιά σας

  • Η βαθμολογία τω Λυκειακών καθηγητών

    Κύριε αρχισυντάκτη θα αναρτήσετε το σχόλιό μου ή δεν περνάει; Πάντως η φοροδιαφυγή και των φροντιστών συνέβαλε και αυτή στο φαλίρισμα της Ελλαδίτσας μας.Αλλά μυαλό δεν βάζουν.Θέλουν σχολεία όπως των αναπτυμένων δυτικοευρωπαϊκών χωρών ή Σχολεία και παρασχολεία;Το ανύπαρκτο εκπαιδευτικό σύστημα συνέβαλε και αυτό στη διάλυση της ελληνικής οικογένειας. #0001

  • ΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΚΟΤΑΔΙΣΜΟΣ

    Δέν ξέρουμε ποιά μαθήματα θα εξαιρεθούν, αλλά εάν εξαιρέθούν μαθήματα όπως 1. η ιστορία 2. η γεωγραφία 3. τα θρησκευτικά 4. η γυμναστική 5. τα αρχαία Ελληνικά δεν θα βγάλουμε μορφωμένα άτομα, αλλά ρομποτάκια ειδικά σε μία και μόνο επιστήμη και χωρίς ουδεμία εθνική συνείδηση. Λαός δε που δεν γνωρίζει την ιστορία του, είναι καταδικασμένος σε εξαφάνιση. #0005

  • ότι να ΄ναι

    ότι να ΄ναι #0006

Διαβάστε όλες τις απόψεις (36)

14o
14%
meteorologos.gr

Θεσσαλονίκη