Το Εναλλακτικό Σχολείο

Δεύτερη ευκαιρία και στη μάθηση για τους θεραπευόμενους του ΚΕΘΕΑ ΙΘΑΚΗ

Δεύτερη ευκαιρία και στη μάθηση για τους θεραπευόμενους του ΚΕΘΕΑ ΙΘΑΚΗ
in.gr audio player
Η περιθωριοποίηση και ο αποκλεισμός αποτελούν έννοιες ξεχασμένες στο Εναλλακτικό Σχολείο του ΚΕΘΕΑ ΙΘΑΚΗ που προσφέρει δεύτερη και τρίτη ευκαιρία σε θεραπευόμενους που παρακολουθούν τα προγράμματα απεξάρτησης.

Ενήλικοι από 27 μέχρι 52 ετών παρακολουθούν δραστηριότητες οι οποίες συνιστούν μέρος εκπαιδευτικού προγράμματος το οποίο περιλαμβάνει καλλιτεχνικά, αθλητικά, ξένες γλώσσες, χρήση υπολογιστών και μαθήματα ελληνικών.

Ανάλογα με το επίπεδο των γνώσεών τους, οι ενήλικοι μαθητές διεκδικούν από απολυτήριο Δημοτικού μέχρι απολυτήριο Λυκείου.

Αξιολογούνται και εξετάζονται με κλασικούς τρόπους προφορικής και γραπτής εξέτασης στο Δημόσιο Σχολείο, η καθημερινότητα όμως στο σχολείο του ΚΕΘΕΑ ΙΘΑΚΗΣ εντάσσεται σε ένα πλαίσιο λειτουργίας με κύρια χαρακτηριστικά του την ευελιξία, την ελκυστικότητα των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και την ενθάρρυνση για ελεύθερη έκφραση.

Για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια, όπως αναφέρει στο in.gr η υπεύθυνη του Εναλλακτικού Σχολείου Όλγα Κατσιώκαλη, απαιτείται μια διαφορετική διαδικασία αφού για τον λόγο αυτόν καταρτίζονται ειδικά τμήματα προετοιμασίας.

Η κ. Κατσιώκαλη δεν ξεχνά την προπέρσινη χρονιά, τότε που δύο μαθητές είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον να περάσουν το κατώφλι της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο ένας μάλιστα κατόρθωσε να εισαχθεί σε σχολή.

Το μεγάλο όμως στοίχημα παρουσιάζεται μετά την ολοκλήρωση παρακολούθησης των μαθημάτων. Η κοινωνική ένταξη πρώην εξαρτημένων ατόμων είναι μια επίπονη διαδικασία που υπό το καθεστώς της ύφεσης εξελίσσεται σε λαβύρινθο. Με τα ποσοστά της ανεργίας να βρίσκονται σε απογοητευτικά επίπεδα, ο χώρος για την εκκίνηση μιας νέας πορείας μοιάζει ορισμένες φορές ανύπαρκτος.

«Οι άνθρωποι που απευθύνονται στα συμβουλευτικά κέντρα του ΚΕΘΕΑ, αντιμετωπίζουν εκπαιδευτικές ελλείψεις και ανεπάρκεια επαγγελματικών γνώσεων και δεξιοτήτων, οι οποίες συνοδεύουν τη μακροχρόνια χρήση ουσιών» αναφέρει η κ. Κατσιώκαλη τονίζοντας ότι το γεγονός αυτό δυσχεραίνει την προσπάθειά τους να προσαρμοστούν στις δύσκολες κοινωνικοοικονομικές μεταβολές.

Η υπεύθυνη του Εναλλακτικού Σχολείου εξηγεί ότι η απεξάρτηση και η επανένταξη, υπήρξε ανέκαθεν μια δύσκολη διαδικασία, «σήμερα όμως η ευάλωτη ομάδα των εξαρτημένων κινδυνεύει ακόμα περισσότερο να βρεθεί στο περιθώριο και να εγκλωβιστεί εκεί».

Δυνατότητα συμμετοχής στις εκπαιδευτικές δράσεις της ΙΘΑΚΗΣ έχουν όλα τα μέλη που είναι ενταγμένα σε προγράμματα του ΚΕΘΕΑ αλλά και σε άλλα θεραπευτικά προγράμματα εκτός ΚΕΘΕΑ. Οι μαθητές προέρχονται κυρίως από το θεραπευτικό πρόγραμμα ΚΕΘΕΑ ΙΘΑΚΗ και το ΚΕΘΕΑ ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ( ειδική δομή για αποφυλακισμένους)

Σε κάθε ΚΕΘΕΑ υπάρχουν εκπαιδευτικές δραστηριότητες που είναι σύμφωνες με τις αρχές του συνολικού θεραπευτικού προγράμματος.

Συνεργασία με φορείς της πόλης, θεατρικές σχολές και ιδιωτικά κολέγια έχει αναπτύξει το ΚΕΘΕΑ ΙΘΑΚΗΣ για τη διασφάλιση της ομαλής επανένταξης των απεξαρτημένων στο κοινωνικό σύνολο, ένα στοίχημα που παραμένει διαχρονικό.

Ελισάβετ Σταμοπούλου

in.gr

14o
14%
meteorologos.gr

Θεσσαλονίκη