Τετάρτη 24 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Ντόμινο ανατιμήσεων σε καύσιμα και βασικά προϊόντα από το ράλι του πετρελαίου

Ντόμινο ανατιμήσεων σε καύσιμα και βασικά προϊόντα από το ράλι του πετρελαίου

Ντόμινο ανατιμήσεων σε καύσιμα και βασικά καταναλωτικά προϊόντα φέρνει το ράλι του πετρελαίου πάνω από τα 100 δολάρια το βαρέλι. Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης ανησυχεί για τις πληθωριστικές πιέσεις και το ενδεχόμενο επιβράδυνσης της ανάπτυξης.

27

Ντόμινο ανατιμήσεων σε καύσιμα και βασικά καταναλωτικά προϊόντα φέρνει το ράλι του πετρελαίου πάνω από τα 100 δολάρια το βαρέλι.

Οι επιπτώσεις στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς φαίνονται από τη μεγάλη αύξηση των λογαριασμών για πετρέλαιο θέρμανσης και βενζίνη, καθώς και στην αύξηση των εξόδων για βασικά είδη πρώτης ανάγκης.

Μάλιστα, όπως επισημαίνουν Τα Νέα, ένα ντόμινο ανατιμήσεων στα είδη σούπερ μάρκετ είναι προ των πυλών και θα προστεθεί στα αλλεπάλληλα κύματα ακρίβειας των τελευταίων μηνών.

Ένα νοικοκυριό που τον Οκτώβριο για την αγορά 400 λίτρων πετρελαίου θέρμανσης πλήρωσε 240 ευρώ, σήμερα πληρώνει 300 ευρώ.

Σημειώνεται ότι όταν ξεκίνησε να διατίθεται τον Οκτώβριο του 2007 το πετρέλαιο, η μέση τιμή ήταν 61 λεπτά/λίτρο, για να φτάσει στα 71 λεπτά/λίτρο προτού τεθεί σε εφαρμογή το νέο σύστημα εξομοίωσης των φόρων.

Μετά τις 15 Φεβρουαρίου ανήλθε στα 73-74 λεπτά και σήμερα πωλείται  προς 76-77 λεπτά/λίτρο ή και παραπάνω, με αφορμή το ράλι του πετρελαίου στις διεθνείς αγορές.

Ένας οδηγός για να βάλει 100 λίτρα αμόλυβδης πλήρωνε τον Ιανουάριο του 2007 100 ευρώ, τώρα πληρώνει 140 ευρώ, αφού η μέση τιμή της βενζίνης από τα 88 λεπτά το λίτρο έχει εκτιναχθεί στο 1,11 ευρώ το λίτρο.

Οι περισσότεροι οδηγοί, πλέον, δεν γεμίζουν το ρεζερβουάρ, αλλά βάζουν το πολύ έως 20 ευρώ βενζίνης.

Το 1,1 ευρώ είναι μέση τιμή της χώρας και όχι ανώτατη τιμή, καθώς σε όλη την Κρήτη (Χανιά, Ρέθυμνο, Ιεράπετρα, Αγιο Νικόλαο) η αμόλυβδη πωλείται πάνω από 1,20 ευρώ το λίτρο.

Τέλος, επικαλούμενοι την άνοδο του μεταφορικού κόστους, οι ιδιοκτήτες φορτηγών και ταξί έχουν ζητήσει αυξήσεις από το υπουργείο Μεταφορών 12%-15%, ενώ βιομηχανίες που χρησιμοποιούν μαζούτ (χαλυβουργίες, τσιμεντοβιομηχανίες κ.ά.) θεωρούν ότι, αν το ράλι συνεχιστεί, θα αυξηθεί το κόστος τους.
 
Ο τρίτος κλάδος που αναμένεται να επηρεαστεί είναι τα δομικά υλικά και το κόστος της οικοδομής.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Άρης – Ολυμπιακός 1-1: Ο Ολυμπιακός μπορούσε, ο διαιτητής δεν ήθελε

«Χειρουργείο» του Ολυμπιακού στο Κλεάνθης Βικελίδης, με τον διαιτητή να σταματάει με το έτσι θέλω τους Ερυθρόλευκους.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 24 Απριλίου 2024