Μεγάλες ζημίες στο λιμάνι

Ασφαλιστικά μέτρα της διοίκησης του ΟΛΠ για τις κινητοποιήσεις των λιμενεργατών

Ασφαλιστικά μέτρα της διοίκησης του ΟΛΠ για τις κινητοποιήσεις των λιμενεργατών
Οι ζημίες στο πρώτο λιμάνι της χώρας είναι ήδη πολύ μεγάλες   (Φωτογραφία:  ΑΠΕ )
in.gr audio player
Αθήνα
Ασφαλιστικά μέτρα κατά των συνδικαλιστικών οργανώσεων των εργαζομένων στον ΟΛΠ, Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας και Ένωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών, κατέθεσε την Τετάρτη στο Πρωτοδικείο Πειραιά η διοίκηση του πρώτου λιμανιού της χώρας.

Με την προσφυγή της στη Δικαιοσύνη, η διοίκηση του ΟΛΠ ζητά να κριθούν παράνομες και καταχρηστικές οι απεργιακές κινητοποιήσεις των λιμενεργατών, αφού όπως υποστηρίζει στην αίτηση της, έχουν επιφέρει εκτός από την εργασιακή αναστάτωση στο ΣΕΜΠΟ Νέου Ικονίου, και τεράστια οικονομική ζημία στην εταιρεία.

Ο ΟΛΠ προσέφυγε στη Δικαιοσύνη μετά την απόφαση των συνδικαλιστικών οργανώσεων να παρατείνουν τις κινητοποιήσεις τους και το Μάρτιο, με αποχή από υπερωρίες, εργασία Σαββατοκύριακων και 24ωρη απεργία στις 5 Μαρτίου.

Τα ασφαλιστικά μέτρα που ζητά η διοίκηση του ΟΛΠ θα συζητηθούν το μεσημέρι της Πέμπτης στο Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά, ενώ την Πέμπτη η ΟΜΥΛΕ έχει προγραμματισμένη συνέντευξη Τύπου.

Ακραίο αντεργατικό μέτρο

Η κυβέρνηση, για άλλη μία φορά, «επιδεικνύει το αντιλαϊκό και αντεργατικό της πρόσωπο» δήλωσε ο εισηγητής ΚΤΕ Ναυτιλίας του ΠΑΣΟΚ, Γιάννης Διαμαντίδης.

«Σε μία δύσκολη στιγμή για τους εργαζόμενους στο λιμάνι του Πειραιά, στον ΟΛΠ, και την στιγμή, μάλιστα, που δεν γνωρίζουν τις νέες εργασιακές σχέσεις που θα καθιερωθούν, μετά το ξεπούλημα του φιλέτου του λιμανιού, του ΣΕΜΠΟ, σε ιδιώτες, με διαδικασίες και μεθοδεύσεις που αφήνουν πολλά ερωτηματικά, η διορισμένη από την κυβέρνηση Διοίκηση του ΟΛΠ προσφεύγει στην δικαιοσύνη, ζητώντας να κηρυχτεί η απεργία των εργαζομένων ως παράνομη και καταχρηστική, στερώντας έτσι το αναφαίρετο συνταγματικό δικαίωμά τους στην απεργία» προσέθεσε ο κ. Διαμαντίδης.

«Καταγγέλλουμε την κυβέρνηση της ΝΔ και δηλώνουμε, για άλλη μία φορά, με κατηγορηματικό τρόπο, ότι θα αντισταθούμε σε τέτοιες προκλήσεις και μεθοδεύσεις της κυβέρνησης και μέσα στη Βουλή και έξω. Συμπαραστεκόμαστε στον δίκαιο αγώνα των εργαζομένων».

Την κίνηση της διοίκηση του ΟΛΠ καταγγέλει ο ΣΥΡΙΖΑ ως «ακραίο αντεργατικό και αντικοινωνικό μέτρο με το οποίο η κυβέρνηση επιχειρεί να φιμώσει και να τρομοκρατήσει τους εργαζόμενους στον ΟΛΠ».

«Η προσφυγή της κυβέρνησης ...δείχνει τον πανικό της, μπροστά στη γενική κατακραυγή απέναντι στην εκποίηση των λιμανιών, αλλά και φανερώνει μία άκρως επικίνδυνη αντίληψη που στην ουσία ακυρώνει το δικαίωμα του εργατικού αγώνα και της απεργίας. Καταγγέλλουμε την επιχειρούμενη στο όνομα της εξυπηρέτησης πολυεθνικών συμφερόντων, ποινικοποίηση του αγώνα ζωής που δίνουν, δύο μήνες τώρα, οι λιμενεργάτες και οι υπάλληλοι του ΟΛΠ και δηλώνουμε για μία ακόμη φορά την αμέριστη συμπαράσταση του ΣΥΡΙΖΑ στον αγώνα τους» δήλωσαν οι βουλευτές Πειραιά, Θοδ.Δρίτσας και Παν.Λαφαζάνης και κάλεσαν την Πειραϊκή κοινωνία να συμπαρασταθεί στον αγώνα των λιμενεργατών και να βρεθούν την αύριο (Πέμπτη) στα δικαστήρια του Πειραιά.

Λιμάνι Θεσσαλονίκης

Σε οτι αφορά τον λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ο Ι.Τσάρας διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ δήλωσε ότι «δεν πρόκειται να καταθέσουμε ασφαλιστικά μέτρα κατά των συνδικαλιστικών οργανώσεων των εργαζομένων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, τουλάχιστον όχι εντός της εβδομάδας».

Ωστόσο, δεν αποκλείει το ενδεχόμενο, κρατώντας «κλειστά τα χαρτιά του» για το τι μέλλει γενέσθαι στο επόμενο διάστημα.

Ερωτηθείς, αν η διοίκηση του Οργανισμού προσανατολίζεται στο να δοθεί παράταση στο διαγωνισμό εκχώρησης υπηρεσιών του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης σε ιδιώτες, επεσήμανε ότι «αυτό θα αποφασιστεί σε έκτακτη συνεδρίαση του ΔΣ του οργανισμού, την ερχόμενη εβδομάδα».

Υπενθυμίζεται ότι η προθεσμία κατάθεσης των προσφορών εκπνέει στις 19 Μαρτίου και υποψήφιες εταιρίες έχουν καταθέσει αίτημα για παράτασή του κατά δύο μήνες.

Σε οκτώ ανέρχονται οι «μνηστήρες» που παρέλαβαν τα τεύχη δημοπράτησης του διαγωνισμού εκχώρησης υπηρεσιών του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, εκ των οποίων οι δύο προέρχονται από τον ελληνικό χώρο.

Μεταξύ των ξένων διεκδικητών συμπεριλαμβάνονται η κινεζική Cosco Pacific, η αραβική Dubai Ports World, η Hutchison Wampoa από το Χονγκ Κονγκ και η δανέζικη Maersk Group μέσω της θυγατρικής της APM Terminal και International Container Terminal Services INC με βάση τη Μανίλα στις Φιλιππίνες.

Σε ποσοστό 40% εξάλλου μειώθηκε τον Ιανουάριο, σε σχέση με το μέσο όρο των μηνών του 2007, η κίνηση στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΘ, λόγω των συνεχιζόμενων κινητοποιήσεων των εργαζομένων, όπως επεσήμανε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Τσάρας.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η ποσοστιαία αυτή μείωση της κίνησης, «μεταφράζεται» σε απώλειες ύψους 1,2 εκατ. ευρώ για τον ΟΛΘ. Τα αποτελέσματα Φεβρουαρίου, σχετικά με την κίνηση στο ΣΕΜΠΟ στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, θα είναι διαθέσιμα στο πρώτο δεκαήμερο του Μαρτίου.

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

14o
14%
meteorologos.gr

Θεσσαλονίκη