Πέμπτη 18 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Επίθεση Αντιπολίτευσης στον Γ.Βουλγαράκη για «εκχώρηση των λιμανιών σε ξένα χέρια»

Επίθεση Αντιπολίτευσης στον Γ.Βουλγαράκη για «εκχώρηση των λιμανιών σε ξένα χέρια»

Σφοδρή επίθεση δέχθηκε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γ.Βουλγαράκης για τις κυβερνητικές επιλογές σε οτι αφορά τα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης, από όλα τα κόμματα της Αντιπολίτευσης. Αντιμετωπίζει κατηγορίες για εσκεμμένη απαξίωση των λιμένων και εκχώρηση δημόσιου πλούτου σε ξένα συμφέροντα.

93

Σφοδρή επίθεση δέχθηκε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γ.Βουλγαράκης για τις κυβερνητικές επιλογές σε οτι αφορά τα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης, από όλα τα κόμματα της Αντιπολίτευσης, κατά τη συζήτηση στη Βουλή, σχετικής επερώτησης του ΠΑΣΟΚ για ΟΛΠ και ΟΛΘ.

Ο υπουργός κλήθηκε να απαντήσει σε κατηγορίες για εσκεμμένη απαξίωση των λιμένων και εκχώρηση δημόσιου πλούτου σε ξένα συμφέροντα.

Τη σύγχρονη ναυτεμπορική πραγματικότητα, κατά την οποία 6-7 διαχειριστές, ελέγχουν σχεδόν το σύνολο της παγκόσμιας διαχείρισης εμπορευμάτων, επικαλέστηκε στη Βουλή ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Γιώργος Βουλγαράκης, υπεραμυνόμενος της κυβερνητικής απόφασης για την εκμίσθωση της προβλήτας του ΟΛΘ και μίας εκ των δύο του ΟΛΠ, σε ξένη επιχείρηση.

Οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ Ι.Διαμαντίδης, Μ.Χρυσοχοΐδης, Ν.Ζωίδης, Γ.Μαγκριώτης, Γ.Νιώτης, καθώς και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του κόμματος, Χάρης Καστανίδης, κατηγόρησαν την κυβέρνηση για την επιλογή της αυτή να «ιδιωτικοποιήσει» τους δύο λιμένες, «εκχωρώντας δημόσιο πλούτο σε ξένα επιχειρηματικά συμφέροντα».

Σύμφωνα με τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, οι δύο στρατηγικής σημασίας λιμένες της χώρας, παρουσιάζουν κερδοφορία αρκετή προκειμένου να σχεδιάσουν τη μελλοντική τους ανάπτυξη. Ακόμα όμως και αν στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης είναι η μίσθωση αυτή, (επιλογή που ενέκρινε στις εκλογές ο ελληνικός λαός, όπως ανέφερε ο κ. Βουλγαράκης), οι όροι της παραχώρησης δεν ευνοούν τον ανταγωνισμό και αποβαίνουν προς ζημία των χρηστών, που θα απαξιώσει μελλοντικά τους λιμένες.

«Οι διαχειριστικές λογικές μοντέλων και προτύπων που άνθισαν τις δεκαετίες του 70 και του 80 εγκαταλείπονται σήμερα» απάντησε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας.

«Ανταγωνιστής των δύο λιμένων δεν είναι άλλα ανεξάρτητα λιμάνια, αλλά οι μεγάλοι παγκόσμιοι διαχειριστές, που ελέγχουν το σύνολο σχεδόν της διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων. Ο ΟΛΘ, μέσα στα πέντε τελευταία χρόνια αύξησε τη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων από 269.000 Teu’s το 2003, σε 447.000 Teu’s το 2004. Την ίδια όμως περίοδο, η γειτονική Κοστάντζα μετά την παραχώρηση των τερματικών σταθμών σε παγκόσμιους διαχειριστές, από 280.000 Teu’s το 2003, εκτινάχθηκε σε 1.150.0000 Teu’s το 2007, αποκτώντας ηγετικό και καθοριστικό ρόλο στη Μαύρη Θάλασσα επί ζημία του ΟΛΘ ΑΕ», τόνισε ο υπουργος.

«Η κυβέρνηση επιλέγει συνθήκες φυσικού μονοπωλίου που είναι στα χέρια του δημοσίου συμφέροντος, του δημοσίου, για να τα περάσει σε ιδιωτικά μονοπώλια» ανέφερε ο Χάρης Καστανίδης.

«Πού είναι ο ανταγωνισμός που ρίχνει τις τιμές; Θα κατανοούσα αν καλούσατε στη Θεσσαλονίκη, στον Πειραιά 3-4 από τους παγκόσμιους διαχειριστές, να εγκατασταθούν, αφού κάνουν τις υποδομές. Εσείς καλείτε, όμως, έναν. Γιατί στη διακήρυξη που αφορά τα λιμάνια, δεν γίνεται καμιά αναφορά στην ανάγκη ελέγχου της τιμολογιακής πολιτικής; Θα επιλέξουμε πρώτα τον ανάδοχο και μετά θα συζητήσουμε τον έλεγχο;» πρόσθεσε ο κ. Καστανίδης.

Η εισηγήτρια του ΚΚΕ, Ελπίδα Παντελάκη, υποστήριξε πως «ο κόσμος πρέπει να καταλάβει ότι πρόκειται να χάσει. Όχι μόνο γιατί έχεις μία πηγή πλούτου, ένα χρυσορυχείο, απ το οποίο θα παίρνεις λιγότερα απ όσα κερδίζεις σήμερα, αλλά γιατί μέσα από την πολιτική σας θέλετε να εξυπηρετήσετε τα συμφέροντα των μεγάλων μονοπωλιακών ομίλων, την ελεύθερη κίνηση κεφαλαιοεμπορευμάτων και υπηρεσιών, διώχνοντας τα βαρίδια: τους εργαζόμενους».

Για «μισές αλήθειες» κατηγόρησε το Γ.Βουλγαράκη ο Θ. Δρίτσας (ΣΥΡΙΖΑ), σημειώνοντας πως «στο λιμάνι τις Κοστάντζας, ένα υποβαθμισμένο περιβάλλον, έγιναν επενδύσεις, άλλαξε ο άξονας μεταφορών».

Από κει και πέρα, σημείωσε ο κ. Δρίτσας, τα διαχειριστικά πρότυπα που εγκαταλείπονται, είναι τα νεοφιλελεύθερα. «Στην Αμερική και στην Ευρώπη, αναπτύσσονται φωνές και πρωτοβουλίες για τον περιορισμό αυτής της ανεξέλεγκτης δράσης των έξι-επτά μεγάλων στρατηγικών διαχειριστών των λιμένων. Και στο Ρότερνταμ, που όντως κατά τη μεγαλύτερη δραστηριότητά του έχει ιδιωτικοποιημένες λειτουργίες, δεν υπάρχει προκήρυξη διαγωνισμού για συμβάσεις παραχώρησης που να μη λαμβάνει υπ όψιν, κατά πόσο θα συνεισφέρουν οι διαχειριστές στην ανάπτυξη ενός συνολικού δημόσιου λιμενικού σχεδιασμού».

Αντιρρήσεις εξέφρασε και ο εκπρόσωπος του ΛΑΟΣ, Αστέριος Ροντούλης επισημαίνοντας ότι «μετά την ένταξη της Κίνας στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου, υπάρχει μια τεράστια εμπορευματική ροή και προς τις Ηνωμένες Πολιτείες και προς την Ευρώπη. Θέλουν δεν θέλουν κάποιοι θα χρησιμοποιήσουν και το Λιμένα Θεσσαλονίκης και του Πειραιά. Το ζήτημα λοιπόν, είναι ότι έχετε απαξιώσει επί μία δεκαετία τα λιμάνια, διότι τους στερήσατε τη δυνατότητα επενδύσεων και εκσυγχρονισμού – και τώρα έρχεστε και λέτε ότι η κατάσταση είναι τραγική και κάτι πρέπει να γίνει».

«Ξεχάσατε τις ανακοινώσεις του Εμπορικού Επιμελητηρίου, του Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, του Συνδέσμου Βιομηχάνων, των εισαγωγέων;» ανταπάντησε ο Γ.Βουλγαράκης. «Δεν έχετε παρακολουθήσει τα συνέδρια τα οποία γίνονται, τι λένε όλοι οι διεθνείς οργανισμοί, τι έγραψαν οι Lloyds στην πρώτη σελίδα μόλις πήραμε την απόφαση, πόσες ναυτιλιακές ενώσεις χειροκρότησαν την πολιτική αυτή, πόσοι είπαν «προχωρήστε»;»

«Όλοι οι ανταγωνιστικοί λιμένες σε εμάς έχουν κάνει αυτή την πολιτική επιλογή. Και δεν αναφέρομαι σε χώρες μεγάλες, όπως είναι η Γερμανία, η Γαλλία, η Ισπανία, η Ολλανδία, το Βέλγιο, η Δανία, η Ιταλία. Αναφέρομαι στην Κοστάντζα, στο Πότι στη Μαύρη Θάλασσα, στη Σμύρνη, στην Κωνσταντινούπολη, στη Μεσσίνα, στο Ταρτούς, στην Λατάκια στη Συρία, στο Σουέζ, στο ανατολικό Νταμιέτα στην Αίγυπτο, στη Μάλτα, στο Τζιόια Τάουρο, στη Γένοβα, στη Νάπολη, στη Βενετία, στην Τεργέστη, στο Δυρράχιο πρόσφατα», τόνισε ο υπουργός.

«Αν δεν συνάψουμε μία στρατηγική συμμαχία με αυτούς τους global operators, οι ελληνικοί λιμένες θα είναι απαξιωμένοι. Οι μεγάλες αυτές εταιρείες, θα δημιουργήσουν νέες ρότες, που θα καθορίσουν το νέο τοπίο της αγοράς, από το οποίο η Ελλάδα, όχι απλώς θα είναι εκτός, αλλά οτιδήποτε συμβαίνει θα είναι εναντίον της» ανέφερε ακόμη ο κ. Βουλγαράκης.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ

Sports in

LIVE: Ολυμπιακός – Προμηθέας Πάτρας

Παρακολουθήστε live στις 17:15 την εξέλιξη της αναμέτρησης Ολυμπιακός – Προμηθέας Πάτρας για την 4η αγωνιστική του Top-6 της Stoiximan Basket League. Τηλεοπτικά από ΕΡΤ3.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 18 Απριλίου 2024