Πέμπτη 18 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Σε logistics και ενέργεια μπαίνουν τα ΕΛΤΑ

Σε logistics και ενέργεια μπαίνουν τα ΕΛΤΑ

Το επιχειρηματικό πλάνο των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) που προβλέπει την είσοδό της εταιρείας στην αγορά της ηλεκτρικής ενέργειας, την εντονότερη δραστηριοποίησή της στις ταχυμεταφορές και στα logistics, τη συμμετοχή της στον διεθνή διαγωνισμό για την αξιοποίηση του εμπορευματικού κέντρου του Θριασίου και το λανσάρισμα νέων υπηρεσιών προς τους καταναλωτές, ανέλυσε την Πέμπτη ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Κωστής Μελαχροινός.

Το επιχειρηματικό πλάνο των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) που προβλέπει την είσοδό της εταιρείας στην αγορά της ηλεκτρικής ενέργειας, την εντονότερη δραστηριοποίησή της στις ταχυμεταφορές και στα logistics, τη συμμετοχή της στον διεθνή διαγωνισμό για την αξιοποίηση του εμπορευματικού κέντρου του Θριασίου και το λανσάρισμα νέων υπηρεσιών προς τους καταναλωτές, ανέλυσε την Πέμπτη σε συνέντευξη Τύπου στην Αθήνα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Κωστής Μελαχροινός.

«Μπορούμε σε ανταγωνιστικό περιβάλλον να παράγουμε αποτέλεσμα το οποίο θα είναι παραγωγικό για πολίτες και επωφελές για το Δημόσιο» είπε ο κ. Μελαχροινός, σημειώνοντας ότι στην πενταετία προβλέπονται κέρδη πάνω από 300 εκατ. ευρώ, τα οποία θα επιστραφούν στο Δημόσιο και βάσει της συμφωνίας του Ιουλίου θα εξυπηρετήσουν κατά 50% το χρέος, κατά 25% την ανάπτυξη και κατά 25% τα ασφαλιστικά ταμεία.
Η είσοδος στην αγορά ενέργειας
«Τα ΕΛΤΑ θα είναι παρόντα στην απελευθερούμενη αγορά ενέργειας» είπε ο επικεφαλής της εταιρείας, σημειώνοντας ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία αδειοδότησης από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργεια. Η αίτηση των ΕΛΤΑ αφορά 350 MW και οι επενδύσεις θα καλυφθούν από τα κεφάλαια της εταιρείας.
Τα ΕΛΤΑ εισέρχονται σε αυτή την αγορά «γιατί μπορούν» επισήμανε ο κ. Μελαχροινός, υπογραμμίζοντας ότι «όπου δεν υπάρχει απαγόρευση, εμείς θα είμαστε παρόντες». Στόχος της εισόδου των ΕΛΤΑ στην ενέργεια είναι η μεταφορά πελατολογίου από τη ΔΕΗ, καθώς, όπως είπε, οι εναλλακτικοί πάροχοι έχουν μικρή ακόμη πελατειακή βάση, στο πλαίσιο της απελευθέρωσης της αγοράς που προβλέπει σε πρώτη φάση μεταφορά του 25% των πελατών της ΔΕΗ σε άλλους παρόχους και βαθμιαία του 50% έως το 2020.
Τα ΕΛΤΑ, σημείωσε, μπορούν να καλύψουν αυτή την ανάγκη σε ολόκληρη τη χώρα, με στόχο τόσο την ωφέλεια του καταναλωτή όσο και τη διάθεση συνδυασμένων υπηρεσιών. «Το ακριβές μείγμα του προϊόντος» θα είναι ελκυστικό και θα έρθει σύντομα, τόνισε ο κ. Μελαχροινός, ο οποίος υπογράμμισε ότι τα ΕΛΤΑ θα απευθυνθούν στους καταναλωτές χαμηλής τάσης πανελλαδικά. Όπως τόνισε θα συνδυαστεί η παροχή ρεύματος με την πώληση των υπηρεσιών των ΕΛΤΑ. «Το αν θα μπερδευτούν οι εποπτεύουσες ρυθμιστικές αρχές είναι ένα ζήτημα που πρέπει να το λύσουν μεταξύ τους» σχολίασε.
Ο επικεφαλής των ταχυδρομείων σημείωσε ότι το ενεργειακό προϊόν των ΕΛΤΑ θα είναι ανταγωνιστικό και «σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να είναι ούτε κατά διάνοια αντικείμενο άλλου τύπου από αυτούς που είδαμε στο παρελθόν». «Τα ΕΛΤΑ δεν είναι ένας κερδοσκόπος ο οποίος εμφανίζεται ως κομήτης» σημείωσε και τόνισε ότι καθώς μέτοχος των ταχυδρομείων είναι το κράτος, «η όποια κερδοφορία αυτής της περιόδου θα επιστρέψει κατευθείαν στους πολίτες».
Τα logistics, το Θριάσιο και η Κίνα
Παράλληλα, σημείωσε ότι τα ΕΛΤΑ θα μετατραπούν σε εταιρεία logistics – courier δια της ενσωμάτωσης της θυγατρικής της ΕΛΤΑ Ταχυμεταφορές. Άλλωστε, προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται οι συνεργασίες με τη ΓΑΙΑΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και, μάλιστα, όπως ανακοίνωσε, τα ΕΛΤΑ θα συμμετάσχουν σε κοινοπραξία στον διεθνή διαγωνισμό για την παραχώρηση του Θριασίου που πραγματοποιεί η πρώτη. Στόχος είναι η δημιουργία κέντρου logistics στο Θριάσιο, προκειμένου τα ΕΛΤΑ να επωφεληθούν από τις συνδυασμένες μεταφορές για να επιτύχουν χαμηλότερες τιμές.
Παράλληλα, τα ΕΛΤΑ ποντάρουν πολλά στη διακίνηση δεμάτων και μικροδεμάτων στην Ευρώπη από κινεζικές εταιρείες που ανακοινώθηκε πρόσφατα. Μάλιστα, η ελληνοσινική συνεργασία στο ταχυδρομείο θα ξεκινήσει «το συντομότερο δυνατόν», όπως τόνισε ο κ. Μελαχροινός, ο οποίος υπογράμμισε ότι αυτή θα εξελιχθεί στο πλαίσιο των συνολικών επενδύσεων την Κίνας στη χώρα μας. Μάλιστα, τα ΕΛΤΑ θα δημιουργήσουν αντιπροσωπεία στην Κίνα για τον καλύτερο συντονισμό του εγχειρήματος.
Αναδιάρθρωση, ΕΣΠΑ και νέες υπηρεσίες
Ο κ. Μελαχροινός σημείωσε ότι η αναδιοργάνωση των ΕΛΤΑ «θα έχει μεγαλύτερο βάθος και ένταση», ωστόσο τόνισε ότι από τα 220 εκατ. ευρώ που είναι το κόστος παραγωγής της εταιρείας, τα 107 εκατ. ευρώ επιστρέφουν κατευθείαν στο ελληνικό Δημόσιο και στα ασφαλιστικά ταμεία. «Οι φωνές περί μειώσεων συμπαρασύρουν και αυτά τα μεγέθη» παρατήρησε.
Όπως τόνισε, το 2016 θα έρθει βαθύτερη αναδιοργάνωση των ΕΛΤΑ, με εφαρμογή σύγχρονων εργαλείων πληροφορικής και επικοινωνίας, μείωση πολλαπλών επιπέδων ευθύνης και αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας τόσο στο βασικό της έργο (μεταφορά προϊόντων, διακίνηση επιστολών, χρηματοοικονομικές υπηρεσίες) όσο και σε νέες υπηρεσίες.
Παράλληλα, όπως σημείωσε, το λειτουργικό κόστος των ΕΛΤΑ έχει μειωθεί σημαντικά, ενώ προγραμματίζεται η χρήση φυσικού αερίου για το σύνολο του συνόλου του στόλου της εταιρείας.
Για το ΕΣΠΑ σημείωσε ότι εκκρεμούν οι όροι ένταξης των ψηφιακών έργων των ΕΛΤΑ, ζητώντας «να απεμπλακεί η δημόσια διοίκηση από την ιδέα επιστροφής πόρων ως κρατική ενίσχυση», καθώς «αυτό έχει λυθεί με αποφάσεις της αρχής ανταγωνισμού», που αναγνώρισαν στα ΕΛΤΑ κρατικές ενισχύσεις ύψους 56 εκατ. ευρώ για την κάλυψη υπηρεσιών γενικού οικονομικού συμφέροντος.
Ο κ. Μελαχροινός μίλησε μάλιστα για «ιδεοληψίες», καθώς στον φόβο πιθανών κρατικών ενισχύσεων –εν όψει της αποκρατικοποίησης της εταιρείας –απεντάχθηκαν επί της προηγούμενης κυβέρνησης μεγάλα έργα πληροφορικής, με αποτέλεσμα σημαντικές επενδύσεις να μην προχωρήσουν μέσω του ΕΣΠΑ και να υλοποιούνται σήμερα με ίδιους πόρους.
Μέσω του ΕΣΠΑ εξετάζεται η χρηματοδότηση νέων υπηρεσιών όπως το ασφαλές email το οποίο έχει προταθεί ως μοναδικός τρόπος επικοινωνίας κράτους – πολιτών και η επέκταση του συστήματος των υπαίθριων γραμματοθυρίδων, μία αρμοδιότητα που έχει περάσει με νόμο στους ΟΤΑ από το 2012.
Επίσης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ σημείωσε ότι ο τρόπος προμηθειών της εταιρείας έχει αλλάξει, καθώς πλέον μισθώνονται υπηρεσίες σε διάφορους τομείς όπως η κοστολόγηση και η πληροφορική, ενώ έχει απλοποιηθεί η διαδικασία δημοπράτησης. Όπως σημείωσε, η εκμίσθωση υπηρεσιών των ΕΛΤΑ προβλέπει δανεισμό από τον υποψήφιο ανάδοχο και αποπληρωμή του με ετήσιο μίσθωμα, μία πρακτική την οποία χαρακτήρισε μοντέλο για όλο τον δημόσιο τομέα.
Η τρόικα, τα παράπονα και η κερδοφορία
Ο κ. Μελαχροινός σημείωσε ότι το επιχειρησιακό σχέδιο θα πείσει τους δανειστές για την ωριμότητά του, καθώς οι προβλέψεις του και κυρίως η συνεργασία με την Κίνα θα φέρει περισσότερες εισπράξεις σε σχέση με κάποια πιθανή πώληση της εταιρείας.
Ερωτηθείς για τις καθυστερήσεις στην παράδοση του ταχυδρομείου, ο κ. Μελαχροινός σημείωσε ότι «παράπονα από μεμονωμένες περιπτώσεις θα υπάρχουν πάντα και υπήρχαν και την εποχή που τα ΕΛΤΑ είχαν 12 χιλιάδες προσωπικό».
Ο επικεφαλής της εταιρείας σημείωσε ότι οι μετρήσεις ποιότητας της ΕΕΤΤ δείχνουν ότι η απόδοση των ΕΛΤΑ είναι υψηλότερη από τα επίσημα όρια και σχολίασε ότι η δεσμευτική υποχρέωση των ΕΛΤΑ δεν περιλαμβάνει στόχους ποιότητας 100%, «διότι το κόστος θα ήταν δυσβάσταχτο για τον πελάτη».
Μάλιστα, σημείωσε ότι οι πολίτες θα πρέπει να εκμεταλλευθούν το διευρυμένο ωράριο των καταστημάτων και να μην ταλαιπωρούνται στις ώρες αιχμής.
Σύμφωνα με τον κ. Μελαχροινό, τα ΕΛΤΑ έκλεισαν το 2015 με κεροδοφορία πάνω από 5 εκατ. ευρώ, ενώ το 2014 είχαν κέρδη 14,4 εκατ. ευρώ. «Σε καμία περίπτωση δεν μπορείς να λειτουργείς με ζημία επειδή παρέχεις ή έχεις υποχρέωση καθολικής υπηρεσίας» πρόσθεσε ο κ. Μελαχροινός και σημείωσε ότι η εταιρεία δεν χρειάζεται αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.
Ο επικεφαλής των ΕΛΤΑ σημείωσε ότι τα ΕΛΤΑ έχουν καταθέσει στην ΕΕΤΤ τις κοστολογικές μελέτες για την καθολική υπηρεσία. «Σε καμία περίπτωση δεν υπάρχει κάτι δωρεάν. Η υπηρεσία παρέχεται και κοστίζει. Η παρουσία των ΕΛΤΑ δεν είναι αδάπανη» τόνισε.
Παράλληλα, εξήρε την προσφορά των εργαζομένων, ενώ παρατήρησε ότι το 70% των πρόσθετων αμοιβών του προσωπικού έχει πια μεταφερθεί σε εξωτερικούς παρόχους, είτε κοινωνικούς συνεταιρισμούς είτε ιδιώτες.
Ο κ. Μελαχροινός παρατήρησε ότι το 2013 υπήρχαν δύο διαφορετικές συζητήσεις για το μέλλον της εταιρείας: «Η μία έλεγε γρήγορη πώληση διότι η διαδικασία ανάπτυξης νέας προστιθέμενης αξίας στην εταιρεία είναι εν αμφιβόλω». Η δεύτερη, συνέχισε, μιλούσε για «ένα επιχειρησιακό σχέδιο που πατούσε στην πραγματικότητα και ένα πρόγραμμα αναδιάρθρωσης» με το οποίο «δόθηκε ο αναγκαίος χρόνος με τις λιγότερες δυνατές επιπτώσεις».
Αξίζει να σημειωθεί ότι η συνέντευξη Τύπου δόθηκε στο Μέγαρο Υπατία και μάλιστα τηρήθηκε ενός λεπτού σιγή για τους πρόσφυγες που έχουν χάσει τη ζωή τους στο Αιγαίο.

Αχιλλέας Χεκίμογλου

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

«Βόμβα» του ESPN για τον Γιάννη Αντετοκούνμπο!

Ρεπορτάζ που… ταράζει τα νερά για Γιάννη Αντετοκούνμπο και Μιλγουόκι Μπακς

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 18 Απριλίου 2024