Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Κοινό μέτωπο δράσεων εξήγγειλαν οι ενώσεις των εργαζομένων στις μεταφορές

Κοινό μέτωπο δράσεων εξήγγειλαν οι ενώσεις των εργαζομένων στις μεταφορές

Κοινό μέτωπο δράσεων με αφετηρία μία 24ωρη απεργία στο πρώτο δεκαπενθήμερο Δεκεμβρίου και συμβολική κατάληψη στις 15 Δεκεμβρίου -ημέρα κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών για τον ΟΛΠ- εξήγγειλαν οι εργαζόμενοι στις αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες, το σιδηρόδρομο και τους λιμένες αντιδρώντας στις ιδιωτικοποιήσεις και το Ασφαλιστικό. Οι εργαζόμενοι κατήγγειλαν την κυβέρνηση για απαξίωση των δημόσιων συγκοινωνιών, σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό και στόλο, ενώ εξαπέλυσαν σφοδρή επίθεση κατά του υπουργού Υποδομών.

Κοινό μέτωπο δράσεων με αφετηρία μία 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου και συμβολική κατάληψη στις 15 Δεκεμβρίου -ημέρα κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών για τον ΟΛΠ- εξήγγειλαν οι εργαζόμενοι στις αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες, το σιδηρόδρομο και τους λιμένες αντιδρώντας στις ιδιωτικοποιήσεις και το Ασφαλιστικό.

Οι εργαζόμενοι, κατά τη διάρκεια κοινής συνέντευξης Τύπου, κατήγγειλαν την κυβέρνηση για απαξίωση των δημόσιων συγκοινωνιών, για σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό και στόλο, ενώ εξαπέλυσαν σφοδρή επίθεση κατά του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρ.Σπίρτζη για την «εικόνα διάλυσης που εμφανίζουν οι συγκοινωνίες», αλλά και για την αύξηση της τιμής του εισιτηρίου.

Παράλληλα, σημείωσαν την άρνηση του υπουργού, στο 11μηνο της θητείας του, να συναντηθεί με τα συνδικάτα των εργαζομένων προκειμένου να του εκθέσουν τα προβλήματα που διογκώνονται μέρα με την ημέρα.

Όσον αφορά την τιμή του εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες, αφού σημείωσαν ότι έχουμε ακριβές συγκοινωνίες με μειωμένο συγκοινωνιακό έργο, πρότειναν να απορροφηθούν οι αυξήσεις του ΦΠΑ από τα 187 εκατ. ευρώ που οφείλουν τα υπουργεία Εργασίας, Προστασίας του Πολίτη, Παιδείας και Άμυνας) για την κοινωνική πολιτική (μειωμένο εισιτήριο).

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Παναγιώτης Παρασκευόπουλος, αναφέρθηκε στην απαξίωση των σιδηροδρομικών εταιρειών και την έλλειψη τροχαίου υλικού και προσωπικού.

Τόνισε ότι το 50% του τροχαίου υλικού είναι ανενεργό, σημειώνοντας την τρανταχτή έλλειψη σε πολλές ειδικότητες, όπως στους μηχανοδηγούς (σήμερα απασχολούνται 284 μηχανοδηγοί, έναντι 450 που ορίζει το οργανόγραμμα).

Παράλληλα άσκησε κριτική στην κυβέρνηση λέγοντας πως προεκλογικά δήλωνε αντίθετη στις ιδιωτικοποιήσεις, ενώ τώρα ακολουθεί την ίδια πολιτική στο θέμα αυτό με τις προηγούμενες κυβερνήσεις.

«Οι συγκοινωνίες καταρρέουν» είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: «Τα στελέχη της κυβέρνησης να κάνουν διάλογο με μας και όχι μονόλογο στα κανάλια. Τους καλούμε να συζητήσουμε και δεν έρχονται».

Αντίστοιχα, ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ Λεωνίδας Σκούλος, παρέθεσε στοιχεία που καταδεικνύουν τη δραματική μείωση του συγκοινωνιακού έργου της εταιρείας Οδικές Συγκοινωνίες. Για παράδειγμα, το 2009 τα λεωφορεία ήταν 1.703 και σήμερα μόλις 1.127, τα δε δρομολόγια από 15.857 το 2009 σήμερα είναι 11.103.

«Θέλουμε δημόσιες συγκοινωνίες με πρόσβαση στον κόσμο και χαμηλό εισιτήριο», ανέφερε, τονίζοντας επίσης πως στις μέρες μας χρειάζεται αλληλεγγύη μεταξύ του εργαζόμενου και του πολίτη. Παράλληλα ανέφερε ότι υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις σε οδηγούς και τεχνίτες και κάλεσε τον υπουργό «να δεχθεί να τους δει για να του πουν ποια ακριβώς είναι η κατάσταση στις συγκοινωνίες».

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων ΗΣΑΠ, Ελευθέριος Ρενιέρης, σχολίασε ότι η συγχώνευση των Μέσων Σταθερής Τροχιάς δεν είχε τα αναμενόμενα αποτελέσματα, καταγγέλλοντας ότι οι χρονοαποστάσεις των δρομολογίων του Ηλεκτρικού, αντί να μειώνονται επιμηκύνονται (σήμερα είναι από 4′ έως 6′, έναντι 3′ πριν από μερικά χρόνια) ενώ έκανε λόγο για σοβαρές ελλείψεις ανταλλακτικών τόσο στους νέους συρμούς του μετρό όσο και σε παλιούς συρμούς στην γραμμή Πειραιά Κηφισιά.

«Πρέπει να βρεθούν οι πόροι για να αντικατασταθεί το παλιό τροχαίο υλικό και να προμηθευτούμε υλικά» είπε, υπογραμμίζοντας πως γίνεται μεγάλη προσπάθεια από τους εργαζόμενους για ασφαλείς μετακινήσεις των πολιτών.

Ο γενικός γραμματέας της ΟΣΜΕ (Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας) Διομήδης Καρακωνσταντής, επέκρινε τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις σε φορτηγά, τουριστικά λεωφορεία και ΚΤΕΛ, σημειώνοντας την ανάγκη παρέμβασης της ελληνικής Πολιτείας ενώ έκανε λόγο για εργαζόμενους χωρίς δικαιώματα.

Τέλος, ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) Απόστολος Ντάλλας, χαρακτήρισε «μύθο» την υποτιθέμενη «επιτυχημένη» παραχώρηση των προβλητών του ΟΛΠ στην κινεζική COSCO, κάνοντας λόγο για εργασιακό μεσαίωνα.

Παράλληλα, κατήγγειλε ότι η ελληνική Πολιτεία κάνει τα «στραβά μάτια» στις παράνομες, όπως τόνισε, κρατικές ενισχύσεις που λαμβάνει η COSCO, με ορατή την επιβολή προστίμου στην Ελλάδα από την ΕΕ και κατηγόρησε την κυβέρνηση για ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας σε αντίθεση με τις προεκλογικές της εξαγγελίες.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ

Sports in

Παρτιζάν – Ολυμπιακός 69-74: Τεράστια νίκη στο Βελιγράδι και βήμα τετράδας!

Ο Ολυμπιακός βρέθηκε ακόμα και στο -13, αλλά με αντεπίθεση διαρκείας γύρισε τούμπα το παιχνίδι και πέτυχε μια σπουδαία νίκη στη μάχη για την τετράδα.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024