Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Σπίρτζης: Αύξηση στο απλό εισιτήριο, προσπάθεια να «κρατηθούν» οι κάρτες

Σπίρτζης: Αύξηση στο απλό εισιτήριο, προσπάθεια να «κρατηθούν» οι κάρτες

Την επερχόμενη αύξηση του απλού εισιτηρίου στα ΜΜM λόγω ΦΠΑ, επιβεβαίωσε ο Χρ.Σπίρτζης, μιλώντας στο ΒHMA 99,5. Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι καταβάλλεται προσπάθεια να κρατηθεί χαμηλά η τιμή των καρτών απεριορίστων διαδρομών, κάτι που θα λειτουργούσε και ως κίνητρο για την αύξηση της χρήσης τους.

Την επερχόμενη αύξηση του απλού εισιτηρίου στα Μέσα Μεταφοράς λόγω ΦΠΑ επιβεβαίωσε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης μιλώντας στο BHMA 99,5.

Πρόσθεσε ωστόσο ότι καταβάλλεται προσπάθεια να κρατηθεί χαμηλά η τιμή των καρτών απεριορίστων διαδρομών, κάτι που θα λειτουργούσε και ως κίνητρο για την αύξηση της χρήσης τους.

Ερωτηθείς για τις ιδιωτικοποιήσεις (ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΔΙΣΥ, περιφερειακά αεροδρόμια) ο υπουργός ξεκαθάρισε ότι δεν μας βρίσκουν σύμφωνους ως προς τον τρόπο που γίνονται, αλλά «είναι δέσμευση της χώρας που πρέπει να τηρήσουμε».

«Στόχος να κρατηθεί χαμηλά η τιμή των καρτών»

«Αυτό που προγραμματίζουμε είναι, επειδή θα αυξηθεί έτσι ή αλλιώς κατά 10% το εισιτήριο, επειδή ανέβηκε ο συντελεστής ΦΠΑ από το 13% στο 23%, να μπορέσουμε να κρατήσουμε χαμηλά τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών που χρησιμοποιούν καθημερινά οι πολίτες που πηγαίνουν στις δουλειές και τις μετακινήσεις τους με τα Μέσα Μεταφοράς και να επιβαρυνθεί λίγο περισσότερο το απλό εισιτήριο, το οποίο χρησιμοποιούν περιστασιακά τουρίστες ή άλλοι» διευκρίνισε ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης αναφορικά με την τιμή των εισιτηρίων των μέσων μεταφοράς.

Σχετικά με τη μείωση της τιμής του εισιτηρίου είπε ότι «αυτό έγινε από την κυβέρνηση Σαμαρά το Σεπτέμβριο-Οκτώβριο και δημιούργησε πολύ μεγάλη υστέρηση εσόδων και ελλείμματα στον ΟΑΣΑ».

Πρόσθεσε δε ότι «οι δύο εβδομάδες δωρεάν μετακινήσεων για τους πολίτες κατά την περίοδο των capital controls στοίχισαν 10 εκατ. ευρώ, ενώ τα ελλείμματα στο σύνολό τους ήταν 50 εκατ. ευρώ από τη μείωση των εισιτηρίων εκείνη τη χρονιά» σημειώνοντας ότι «αν ήταν υγιές το σκηνικό στον ΟΑΣΑ και στις αστικές μεταφορές δεν θα είχαμε πρόβλημα με τις δύο εβδομάδες ή δύο μήνες».

«Δέσμευση οι ιδιωτικοποιήσεις που πρέπει να τηρηθεί»

Αναφερόμενος στις ιδιωτικοποιήσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των περιφερειακών αεροδρομίων ο κ. Σπίρτζης ξεκαθάρισε ότι «η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ΕΔΙΣΥ και των περιφερειακών αεροδρομίων που προβλέπονται μέσα στη συμφωνία δεν μας βρίσκουν σύμφωνους σε σχέση με το πώς πρέπει να γίνονται οι ιδιωτικοποιήσεις και η αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας στη χώρα μας, αλλά είναι δέσμευση της χώρας, που πρέπει να τηρήσουμε -και πρέπει να ολοκληρώσει αυτό το πρόγραμμα για να βγει από την κρίση μέσα στην επόμενη τριετία».

Πρόσθεσε πως στη συμφωνία «προβλέπεται για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΔΙΣΥ να ξεκινήσει ο διαγωνισμός και να ολοκληρωθεί αυτός των αεροδρομίων, ο οποίος είναι στην ολοκλήρωσή του, γιατί έχει βγει η ανάδοχη, πλειοψηφούσα κοινοπραξία, η οποία είναι η Fraport, και πρέπει να γίνουν οι ανάλογες συνεννοήσεις για τη σύμβαση που θα υπογραφεί και έχει ήδη συνταχθεί το σχέδιό της.»

» Θεωρώ ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουμε συγκεκριμένη σύμβαση για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων».

Για τον ΟΣΕ ο υπουργός ανέφερε ότι «ο Όμιλος ΟΣΕ χρησιμοποίησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να μπορέσει να επιβιώσει. Αυτό είχε ως συνέπεια να συσσωρευτούν όχι μόνο 800 εκατ. ευρώ, αλλά πολύ παραπάνω: 2,5 δισ. + 800 εκατ. ευρώ.»

» Τα 800 εκατ. ευρώ είναι η ενίσχυση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το ελληνικό Δημόσιο, την οποία θεωρούν κρατική ενίσχυση κάποιοι στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Επομένως, αν δεν διαγράψει το Δημόσιο αυτά τα χρήματα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τα χρήματα θα ζητηθούν πίσω από την Επιτροπή, ως κρατική ενίσχυση, και μάλλον θα πρέπει να πληρώσουμε και πρόστιμο».

Σχετικά με τον τρόπο που διεξάγονται οι διαγωνισμοί για τις ιδιωτικοποιήσεις ο υπουργός είπε: «Μάλλον το ΤΑΙΠΕΔ πρέπει να ερωτηθεί για τη διαγωνιστική διαδικασία… Να προβληματίσει αυτό όποιον πρέπει να προβληματίσει. Αυτή τη μορφή ιδιωτικοποιήσεων συμφωνήθηκε και ξεκίνησε από την προηγούμενη κυβέρνηση. Αυτό που μπήκε στη συμφωνία είναι για εννέα ιδιωτικοποιήσεις να συνεχίσει το ΤΑΙΠΕΔ όπως είχε συμφωνηθεί, και για τους διαγωνισμούς που είχαν συμφωνηθεί.»

» Αυτό έχει επιβληθεί στη χώρα και το σχόλιο το δικό μου – τα έλεγα στο παρελθόν και τα λέω και σήμερα – είναι πως δεν είναι ο βέλτιστος τρόπος διαγωνισμού και για να πάρει χρήματα η χώρα και για να γίνει αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας».

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Σάλος με τον Ρούντιγκερ: Αντιδράσεις για ποστάρισμά του που παραπέμπει σε… ISIS

Ο Αντόνιο Ρούντιγκερ έχει ξεσηκώσει αντιδράσεις με ένα ποστάρισμά του με αφορμή το Ραμαζάνι.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024