Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Xρ. Σπίρτζης: Δεν κάνουμε ανάπτυξη κλείνοντας αγορές για λίγους

Xρ. Σπίρτζης: Δεν κάνουμε ανάπτυξη κλείνοντας αγορές για λίγους

Το νήμα του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων που είχε κοπεί με την κήρυξη των εκλογών της 20ής Σεπτεμβρίου ξανάπιασε την Τετάρτη ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, επαναφέροντας την ατζέντα της προηγούμενης περιόδου, μιλώντας στη Βουλή κατά τη διάρκεια των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης.

Το νήμα του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων που είχε κοπεί με την κήρυξη των εκλογών της 20ής Σεπτεμβρίου ξανάπιασε την Τετάρτη ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, επαναφέροντας την ατζέντα της προηγούμενης περιόδου, μιλώντας στη Βουλή κατά τη διάρκεια των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης.
Ο υπουργός Υποδομών αφιέρωσε τη μισή του ομιλία ασκώντας κριτική στα πεπραγμένα των κυβερνήσεων της ΝΔ για τις Υποδομές και τις Τηλεπικοινωνίες, ενώ επανήλθε στις ανακοινώσεις για το σχέδιο νόμου για τα δημόσια έργα, που είχε παρουσιάσει προ των εκλογών ο πρωθυπουργός, κ. Αλέξης Τσίπρας.
Ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι σε πολλές χώρες η κρίση έχει ξεπεραστεί μέσα από την υλοποίηση προγραμμάτων εκτέλεσης έργων υποδομής, ενώ σχολίασε ότι στην Ελλάδα μεσολάβησε ένα«στημένο σκηνικό»που κράτησε τη χώρα«δέσμια συμφερόντων για πολλά χρόνια».
Ο υπουργός Υποδομών αναφέρθηκε σε ένα«αδιαφανές τραπεζικό σύστημα που έδινε χρηματοδότηση σε όποιον ήθελε»,σημειώνοντας ότι οι Μεταφορές, οι Τηλεπικοινωνίες και τα Δημόσια Έργα αποτέλεσαν«κύριο πυλώνα εξυπηρέτησης συμφερόντων και αδιαφάνειας»και«εξυπηρέτησης της ολιγαρχίας».
«Είναι ξεκάθαρο ότι δεν ανταλαμβανόμαστε την ανάπτυξη όπως εσείς»είπε απευθυνόμενος στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, σημειώνοντας ότι επί των ημερών της ΝΔ πάνω από το 80% των δημοσίων έργων δόθηκε σε έξι κατασκευαστικές εταιρείες, ενώ αγορές κλείστηκαν«για λίγους».
«Δεν εννοούμε ιδιωτική επενδυση το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας»είπε και σημείωσε ότι ανάπτυξη χωρίς παραγωγή και προστασία του δημόσιου συμφέροντος και του περιβάλλοντος δεν νοείται.
Ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι δεν μπορεί η χώρα να προχωρήσει με «κεφαλοκυνηγούς» ελεγκτές στα μέσα μαζικής μεταφοράς, χωρίς μηχανοδηγούς και τεχνίτες στον σιδηρόδρομο και χωρίς ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.
Μάλιστα, ο υπουργός Υποδομών απαρίθμησε έργα που έχουν «κολλήσει», όπως το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο Μορέας, οι τέσσερις εργολαβίες της Αμβρακίας Οδού, οι κάθετοι άξονες της Εγνατίας, η Υποθαλάσσια της Θεσσαλονίκης (για την οποία είπε ότι το Δημόσιο κινδυνεύει να πληρώσει«σε ρήτρες περισσότερα από ό,τι θα έδινε για να γίνει το έργο») και οι τέσσερις μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι, τους οποίους«δεν έχει σταματήσει κανείς, αλλά μπορούν να τους χρησιμοποιήσουν λίγοι από τα διόδια που δεσμεύσατε τη χώρα και τους έλληνες πολίτες».
«Οικοδομήσατε έναν άρρωστο, κρατικοδίαιτο ιδιωτικό τομέα και έναν μη παραγωγικό δημόσιο τομέα»τόνισε και σημείωσε ότι κατ’ αυτόν τον τρόπο χτυπήθηκαν«μικρές και μεσαίες εταιρείες».
Ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε ότι θα προχωρήσει στη δημιουργία δομών στρατηγικού σχεδιασμού δημοσίων έργων, θα βάλει μπρος θεσμικές αλλαγές για την επιτάχυνση της υλοποίησης των έργων και την απλοποίηση διαδικασιών, μέσα από ένα κεντρικό σύστημα αδειοδοτήσεων που θα αντικαταστήσει τους 15 συναρμόδιους, εμπλεκόμενους φορείς.
Επίσης, επίκειται η δημιουργία προδιαγραφών λειτουργίας των τεχνικών υπηρεσιών του κράτους και αλλαγές στα συστήματα δημοπράτησης, η θέσπιση της υποχρέωσης σύνταξης μελετών εφαρμογής, αλλά και συντήρησης και λειτουργίας για όλα τα έργα.
«Είμαστε ετοιμοι να επανακκινήσουμε τα έργα και είμαστε έτοιμοι για νέα έργα»είπε και πρόσθεσε ότι θα φέρει κανόνες διαφάνειας στα δημόσια έργα, με ένα κεντρικό σύστημα παρακολούθησης των έργων, που θα είναι ανοιχτό στους πολίτες και την δημιουργία ενός παρατηρητηρίου τιμών. Επίσης, τόνισε ότι θα δημιουργηθούν δομές εξωστρέφειας σε όλους τους εποπτευόμενους φορείς του υπουργείου.
Παράλληλα αναφέρθηκε στο σχέδιο νόμου για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες, το οποίο θα φέρει στη Βουλή, ενώ δήλωσε, αναφερόμενος στην ΕΕΤΤ ότι«δεν θα αφήσουμε τις ρυθμιστικές αρχές να λειτουργούν, όπως λειτουργούσαν, θα γίνουν πραγματικά ανεξάρτητες αρχές».

A. Χεκίμογλου

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

«Με ένα όνειρο...» - Μυθική υποδοχή των νικητών, σε έκσταση οι φίλοι του Ολυμπιακού

Στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος βρίσκεται το in μαζί με τους φιλάθλους του Ολυμπιακού που πήγαν να υποδεχθούν την αποστολή που τους έστειλε στον έβδομο ουρανό

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024