ΣΥΡΙΖΑ: Πού διαφέρει το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων από τα προηγούμενα
Τις διαφοροποιήσεις του νέου Ταμείου ιδιωτικοποιήσεων σε σχέση με τις πρακτικές προηγούμενων κυβερνήσεων επιχειρεί να αναδείξει η Κουμουνδούρου. Κύκλοι του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνουν ειδικότερα τη διαφοροποίηση από το παρελθόν, του νέου ανεξάρτητου Ταμείου αξιοποίησης της περιουσίας του δημοσίου.
Spotlight
-
Παρ' ολίγον σύγκρουση αεροσκάφους που απογειώθηκε από το «Ελευθέριος Βενιζέλος» με drone στα 9.600 πόδια
-
Βράβευση για φωτογραφία της δολοφονημένης Σάνι Λουκ δίπλα σε μαχητές της Χαμάς - «Είμαι αηδιασμένος και εξοργισμένος»
-
Συναγερμός για την εξαφάνιση 34χρονου στην Καβάλα
-
Στα 830 με 840 ευρώ ο κατώτατος μισθός – Οι τριετίες και τα επιδόματα [πίνακες]
Τις διαφοροποιήσεις του νέου ταμείου ιδιωτικοποιήσεων σε σχέση με τις πρακτικές προηγούμενων κυβερνήσεων επιχειρεί να αναδείξει η Κουμουνδούρου.
Κύκλοι του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνουν ειδικότερα τη διαφοροποίηση από το παρελθόν, του νέου ανεξάρτητου Ταμείου αξιοποίησης της περιουσίας του δημοσίου, η αποσαφήνιση των σημαντικών παραμέτρων για τη λειτουργία του οποίου είχε αποτελέσει το κομβικό σημείο για την επίτευξη (ή μη) της συμφωνίας της Συνόδου Κορυφής της 12ης Ιουλίου της κυβέρνησης με τους θεσμούς.
Όπως αναφέρεται, το πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων αποτέλεσε ένα από τα πεδία της σύγκρουσης του ΣΥΡΙΖΑ με το νεοφιλελεύθερο υπόδειγμα, με την Κουμουνδούρου να επισημαίνει ότι σύμφωνα με τις προηγούμενες συμφωνίες οι ελληνικές κυβερνήσεις ήταν υποχρεωμένες να προχωρήσουν σε ένα ευρύ πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων τηρώντας συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και ποσοτικούς στόχους (22 δισ. ευρώ έως το 2020), τα οποία στο σύνολο τους θα χρησιμοποιούνταν για την αποπληρωμή του δημόσιου χρέους.
Αναφέρεται ακόμη ότι για τον ΣΥΡΙΖΑ οι αποκρατικοποιήσεις αποτελούσαν «ταχύτατη εκποίηση της περιουσίας του ελληνικού λαού μέσω σκανδαλωδών διαδικασιών καθώς επί της ουσίας ήταν αναγκαστικές πωλήσεις», κάτι για το οποίο αποτελεί απόδειξη «το γεγονός της συνεχούς αναθεώρησης επί τα χείρω των ποσοτικών στόχων των εσόδων και η πρόκληση δικαστικής διερεύνησης σε πολλές περιπτώσεις (π.χ. πώληση και ενοικίαση 28 ακινήτων του δημοσίου)».
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα το ελληνικό δημόσιο υποχρεούται να προχωρήσει σε εννέα ιδιωτικοποιήσεις εντός της επόμενης τριετίας, στοιχείο που αποτελεί μέρος του αναγκαίου συμβιβασμού της κυβέρνησης για το κλείσιμο της συμφωνίας και την αποτροπή του προηγούμενου σχεδίου για την πώληση 23 περιουσιακών στοιχείων, μεταξύ των οποίων επιχειρήσεις στρατηγικού και ενδιαφέροντος και υψηλής κοινωνικής σημαντικότητας όπως τα ΕΛΠΕ, η ΔΕΠΑ η ΕΥΔΑΠ και η ΕΥΑΘ.
Σημαντική διαφοροποίηση από το παρελθόν αποτελεί το γεγονός ότι η κατεύθυνση των προσόδων από το νέο Ταμείο δεν θα αφορά αποκλειστικά την αποπληρωμή του δημόσιου χρέους, αλλά επιτεύχθηκε μια βασική προγραμματική πρόταση για χρήση μέρους των εσόδων για χρηματοδότηση των δημοσίων επενδύσεων.
Αναφέρεται επιπλέον ότι ο τρόπος λειτουργίας του νέου ταμείου, η εσωτερική δομή του, ο κώδικας εταιρικής διακυβέρνησης, η πιθανή σύνθεση των στοιχείων του ενεργητικού του (πχ. μετοχές εταιρειών και τραπεζών, η ΕΤΑΔ, ακίνητα,το ΤΑΙΠΕΔ κ.α.) και η μεθοδολογία της βέλτιστης αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας θα αποτελέσουν αντικείμενο μιας ανεξάρτητης Ομάδας Δράσης που θα συστήσει η ελληνική κυβέρνηση.
Πέραν των ανωτέρω, θεωρείται ως απαραίτητη η εκπόνηση ενός προγράμματος καταγραφής και προστασίας της Δημόσιας Περιουσίας, η οποία δεν έχει πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα.
Στο πλαίσιο αυτό, σημειώνεται πως η κυβέρνηση σε συνεργασία με την κοινωνία των πολιτών καλείται να δράσει για την δημιουργία μητρώου καταγραφής της δημόσιας περιουσίας, την δημιουργία θεσμών ελέγχου για την προστασία της και την καλύτερη αξιοποίηση της προς όφελος όχι μόνο των κρατικών εσόδων αλλά και για την δημιουργία κοινωνικών υποδομών που θα βελτιώνουν την καθημερινότητα των πολιτών.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις