Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Αποπληθωρισμός 2,1% τον Μάρτιο

Αποπληθωρισμός 2,1% τον Μάρτιο

Σε συνθήκες αποπληθωρισμού βρέθηκε για 25ο συνεχή μήνα η ελληνική οικονομία, αν και τον Μάρτιο οι αποπληθωριστικές πιέσεις εμφανίζουν οριακή επιβράδυνση. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του μηνός Μαρτίου 2015, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2014 προκύπτει μείωση 2,1%. Ωστόσο δεν λείπουν οι ανατιμήσεις σε βασικά είδη.

Σε συνθήκες αποπληθωρισμού βρέθηκε για 25ο συνεχή μήνα η ελληνική οικονομία, αν και τον Μάρτιο οι αποπληθωριστικές πιέσεις εμφανίζουν οριακή επιβράδυνση. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του μηνός Μαρτίου 2015, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2014 προκύπτει μείωση 2,1%.

Ωστόσο δεν λείπουν οι ανατιμήσεις σε βασικά είδη. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, σε μηνιαία βάση, καταγράφηκαν ανατιμήσεις σε τυριά (0,7%), νωπά λαχανικά (2,1%), νωπά φρούτα (4,7%), κρέατα (0,3%), πατάτες (4,2%), πετρέλαιο θέρμανσης (3%), τιμολόγια ΔΕΗ (0,7%), βενζίνη (4,1%) και μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (11,9%).

Παράλληλα, ο πληθωρισμός επιβαρύνθηκε από την επαναφορά των τιμών λόγω εκπτώσεων. Βασικές μειώσεις τιμών σημειώθηκαν μόνον σε νωπά ψάρια (3,2%) και ασφάλιση μεταφορών 3,1%).

Σε ετήσια βάση ανατιμήσεις υπήρξαν σε νωπό αρνί (12,6%), νωπά λαχανικά (20,3%), ελαιόλαδο (11,9%), αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς (8,8%), τσιγάρα (2,4%), τιμολόγια ΔΕΗ (5,6%) και συνδυασμένες μεταφορές επιβατών (10,6%).

Στον αντίποδα, καταγράφηκαν μειώσεις τιμών, μεταξύ άλλων, σε πετρέλαιο θέρμανσης (24,5%), φυσικό αέριο (3,3%), νωπά φρούτα (6,1%), νωπές πατάτες (13,9%), ζάχαρη (18,1%), ένδυση-υπόδηση (3,6%) και βενζίνη (9,8%).

Τα στοιχεία αναλυτικά

Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε σήμερα Μεγάλη Πέμπτη στη δημοσιότητα η Ελληνική Στατιστική Αρχή από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του μηνός Μαρτίου 2015, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2014 προκύπτει μείωση 2,1%, έναντι μείωσης 1,3%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2014 προς το 2013.

Ο Γενικός Δείκτης κατά τον μήνα Μάρτιο 2015 σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2015, παρουσίασε αύξηση 2,4%, έναντι αύξησης 2,3%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Απριλίου 2014 – Μαρτίου 2015 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Απριλίου 2013 – Μαρτίου 2014 παρουσίασε μείωση 1,6%, έναντι μείωσης 1,3%,που σημειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο.

Σύγκριση Μαρτίου 2015 με Φεβρουάριο 2015

Η αύξηση του Γενικού ∆είκτη Τιµών Καταναλωτή κατά 2,4% τον µήνα Μάρτιο 2015 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο ∆είκτη του Φεβρουαρίου 2015, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,5% της οµάδας «∆ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα τυριά, κρέατα γενικά, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά και πατάτες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση κυρίως των τιµών στα ψάρια νωπά.

β) Κατά 34,4% της οµάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω επαναφοράς µέρους των τιµών των ειδών ένδυσης και υπόδησης στα επίπεδα πριν από τις γενικές χειµερινές εκπτώσεις.

γ) Κατά 0,6% της οµάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών του πετρελαίου θέρµανσης και του ηλεκτρισµού.

δ) Κατά 5,8% της οµάδας «∆ιαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω επαναφοράς των τιµών στα επίπεδα πριν από τις γενικές χειµερινές εκπτώσεις.

ε) Κατά 2,0% της οµάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών των καυσίµων αυτοκινήτου (βενζίνη) και της µεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

στ) Κατά 0,3% της οµάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω επαναφοράς των τιµών των ειδών ταξιδίου-λοιπών προσωπικών ειδών στα επίπεδα πριν από τις γενικές χειµερινές εκπτώσεις. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη μείωση των τιµών στα ασφάλιστρα αυτοκινήτων και δικύκλων.

Σύγκριση Μαρτίου 2015 με Μάρτιο 2014

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 2,1% τον μήνα Μάρτιο 2015 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2014, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 3,6% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

β) Κατά 6,4% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ενοικίων κατοικιών, του πετρελαίου θέρμανσης και του φυσικού αερίου. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στον ηλεκτρισμό.

γ) Κατά 1,8% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, στις μεγάλες οικιακές συσκευές ηλεκτρικές ή μη και στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

δ) Κατά 2,2% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των φαρμακευτικών προϊόντων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.

ε) Κατά 4,1% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνη) και της συντήρησης και επισκευής εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα εισιτήρια συνδυασμένων μεταφορών επιβατών.

στ) Κατά 1,3% της ομάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές.

ζ) Κατά 3,1% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και μεταδευτεροβάθμιας μη τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (ΙΕΚ).

η) Κατά 0,5% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα ξενοδοχεία.

θ) Κατά 2,6% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των προσωπικών ειδών και των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,7% της οµάδας «∆ιατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στο ελαιόλαδο, νωπό αρνί, νωπά λαχανικά, αποξηραµένα φρούτα και ξηροί καρποί. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιµών στα νωπά φρούτα, ψωµί, πατάτες νωπές και ζάχαρη κοινή.

β) Κατά 1,6% της οµάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών των τσιγάρων.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

O Τζόλης των 17 γκολ και η… αδικία του Πογέτ (vids)

Ο Γκουστάβο Πογέτ δεν έκανε σωστή διαχείριση στο ματς με τη Γεωργία και αυτό φαίνεται από τον Χρήστο Τζόλη, που είναι ο πιο φορμαρισμένος Έλληνας παίκτης αυτή τη στιγμή και ήταν εκτός αποστολής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024