Σάββατο 20 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Φρουζής: Χρειάζονται μεταρρυθμίσεις για την Υγεία, όχι πασαλείμματα και οριζόντια χαράτσια

Φρουζής: Χρειάζονται μεταρρυθμίσεις για την Υγεία, όχι πασαλείμματα και οριζόντια χαράτσια

Μια σειρά δομικών αλλαγών που θα μπορούσαν να αναμορφώσουν τον τομέα Υγείας, να αυξήσουν τα έσοδα για το κράτος και να κάνουν την Ελλάδα επενδυτικό προορισμό προτείνει μιλώντας στο in.gr o πρόεδρος του Συνδέσμου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδος (ΣΦΕΕ), Κωνσταντίνος Φρουζής.

Μια σειρά δομικών αλλαγών που θα μπορούσαν να αναμορφώσουν τον τομέα Υγείας, να αυξήσουν τα έσοδα για το κράτος και να κάνουν την Ελλάδα επενδυτικό προορισμό προτείνει μιλώντας στο in.gr o πρόεδρος του Συνδέσμου Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδος (ΣΦΕΕ), Κωνσταντίνος Φρουζής. Με δεδομένο ότι από τις πρώτες επαφές της με τους φορείς της Υγείας, η νέα κυβέρνηση κατέστησε ξεκάθαρη την πρόθεσή της για καθολική πρόσβαση όλων πολιτών στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη ο κ. Φρουζής αναλύει τη νέα κατάσταση, ζητώντας ουσιαστικες μεταρρυθμίσεις και όχι μέτρα-«πασαλείμματα».

Συνέντευξη: Μαίρη Μπιμπή

Ο ΣΦΕΕ έχει πει ότι ο προϋπολογισμός της εξωνοσοκομειακής και νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης πρέπει να διαμορφωθεί σε 2,4 δισ. και 800 εκατ. ευρώ, από 2 δισ. και 500 εκατ. ευρώ, που ήταν το 2014, για να μπορεί να είναι εφικτός. Πως θα υλοποιηθεί η πρόσθετη αυτή χρηματοδότηση;

Πράγματι, τα 2 δισ. ευρώ της εξωνοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης του 2014 δεν ήταν ούτε πέρσι, ούτε φέτος, εφικτός στόχος. Το δε ύψος των νοσοκομειακών φαρμάκων δεν ήταν ξεκάθαρο για το 2014, αφενός γιατί πολλά νοσοκομεία δεν είχαν προϋπολογισμό για φάρμακα, με αποτέλεσμα η συγκεκριμένη δαπάνη να μετακυλίεται στον ΕΟΠΥΥ, αφετέρου γιατί για το 70% των πωλήσεων μας στα νοσοκομεία το 2014, ακόμα δεν έχουμε πληρωθεί.

Στον προϋπολογισμό του 2015, θα πρέπει να συνυπολογιστεί και το κόστος περίθαλψης των ανασφάλιστων, που ξεπερνά τα 300 εκατ. ευρώ, ενώ για τα νοσοκομειακά τα 700 εκατ. ευρώ με βάση τους υπολογισμούς μας, είναι αναγκαία, αν θέλουμε να μιλάμε για επάρκεια φαρμάκων.

Τώρα, για να επιτευχθούν οι στόχοι των 2,4 δισ. ευρώ για εξωνοσοκομειακή δαπάνη και 800 εκατ. ευρώ για τα νοσοκομειακά φάρμακα, απαιτείται έλεγχος του κόστους και σε άλλες δαπάνες από τον κλάδο Υγείας, αλλά και από άλλους λογαριασμούς του συνολικού προϋπολογισμού της Κυβέρνησης. Επίσης, χρειάζεται να δοθούν αναπτυξιακά κίνητρα, τόσο στην παραγωγή, όσο και στις κλινικές έρευνες, ώστε να έρθουν επενδύσεις που θα προσφέρουν στα δημόσια έσοδα και την απασχόληση.

Η κυβέρνηση έχει ταχθεί υπέρ της καθολικής πρόσβασης των ελλήνων στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει, πρακτικά, μια γενναία μείωση τιμών στα φάρμακα, γενόσημα και πρωτότυπα, ή και αύξηση του μεριδίου των γενοσήμων. Πως πιστεύετε ότι μπορεί να επιτευχθεί κάτι τέτοιο;

Ορθά η Κυβέρνηση προτάσσει την απρόσκοπτη πρόσβαση όλων των πολιτών στην περίθαλψη. Είναι υποχρέωση της να την εξασφαλίσει. Εμείς έχουμε κάνει ότι χρειάζεται και φυσικά στηρίζουμε την Πολιτεία. Δεν πρέπει, όμως, οι πάροχοι να επωμιστούν όλο το βάρος της ανυπαρξίας πολιτικής και μέριμνας στην Κοινωνική Πρόνοια. Το κράτος πρέπει να μπορεί να αγοράζει υπηρεσίες και αγαθά για τους πολίτες, και ειδικά σε περίοδο κρίσης.

Στο πλαίσιο αυτό, όποιες αλλαγές χρειάζονται στην τιμολογιακή πολιτική θα πρέπει να τις συζητήσουμε και να τις συναποφασίσουμε. Έχουμε τα φθηνότερα καινοτόμα φάρμακα, ενώ θα πρέπει να αυξηθεί κι άλλο η διείσδυση των εκτός πατέντας φαρμάκων. Επ’ αυτού έχουμε ήδη προτείνει ένα πλαίσιο κινήτρων.

Σε κάθε περίπτωση, χρειάζεται συνεργασία με αμοιβαία εμπιστοσύνη, χωρίς οριζόντια μέτρα τα οποία δημιουργούν το προφίλ μιας αφερέγγυας χώρας, που κανείς δεν θέλει να επενδύσει.

Σκοπεύετε να προτείνετε στο υπουργείο Υγείας την αλλαγή του μοντέλου συνταγογράφησης βάσει δραστικής ουσίας, για την οποία, όμως, έχει αποφανθεί θετικά το ΣτΕ;

Από την αρχή της εφαρμογής του μέτρου, όλες οι φαρμακευτικές εταιρείες αντιδράσαμε έντονα και επισημάναμε ότι το μέτρο δεν θα είχε αποτέλεσμα. Και δεν είχε. Διότι, το θέμα της δραστικής, όπως επεβλήθη, επί της ουσίας επεδείκνυε σε ένα βαθμό και τον τρόπο που θα έπρεπε να ασκείται το ιατρικό λειτούργημα. Πράγμα, απαράδεκτο.

Αν και η απόφαση του ΣτΕ είναι σεβαστή, αυτό που εμείς θέτουμε ως βασικό προαπαιτούμενο, είναι τα Θεραπευτικά Πρωτόκολλα και τα Μητρώα Ασθενών. Αυτά, συνδυαστικά με την ιατρική εξέταση θα προσδιορίζουν την ορθή θεραπευτική αγωγή. Όταν, παγκοσμίως, η Ιατρική κινείται προς την εξατομικευμένη θεραπεία, η ενιαία θεώρηση των ασθενειών είναι οπισθοδρομική και επιζήμια.

Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε δεχθεί πολλά πυρά για τον τρόπο διενέργειας των διαγωνισμών προμήθειας φαρμάκων των δημόσιων νοσοκομείων, με γνώμονα την χαμηλότερη τιμή. Πιστεύετε ότι πρέπει να αλλάξει το μοντέλο αυτό;

Το θέμα των διαγωνισμών μας έχει απασχολήσει πολλές φορές, τόσο για τον τρόπο διενέργειάς τους, όσο και για την εκτέλεση των αποτελεσμάτων τους. Μάλιστα, η χαμηλότερη τιμή άνοιξε την πόρτα σε αμφιβόλου ποιότητας σκευάσματα, ενώ προδίκασε μονοπωλιακές καταστάσεις και εκβιαστικές συμπεριφορές.

Το κριτήριο δεν πρέπει να είναι μόνο η τιμή, αλλά και η ποιότητα. Θα πρέπει το σύστημα να απλοποιηθεί, να υπάρχουν τουλάχιστον τρεις προμηθευτές και φυσικά να εξασφαλίζεται η διαφάνεια. Επίσης, θα πρέπει να υπάρχουν κλειστοί προϋπολογισμοί και εντός αυτών να διενεργούνται οι διαγωνισμοί. Απαιτείται ακόμη στελέχωση της ΕΠΥ με κατηρτισμένο στελεχιακό δυναμικό, ώστε να μελετά εγκαίρως τους φακέλους.

ΣΦΕΕ και ΠΕΦ, έχετε διατυπώσει την άποψη ότι η διενέργεια κλινικών μελετών στην Ελλάδα, θα ήταν μια σημαντική πηγή εσόδων. Πως μπορεί να επιτευχθεί αυτό, δεδομένης της γραφειοκρατίας, της «διαρροής» επιστημονικού κεφαλαίου στο εξωτερικό και του αφιλόξενου επενδυτικού/φορολογικού περιβάλλοντος για τις φαρμακευτικές επιχειρήσεις;

Πολύ σωστά αναφέρετε ότι, η ανάπτυξη κλινικών μελετών αποτελεί ένα ανεκμετάλλευτο κεφάλαιο το οποίο για λόγους γραφειοκρατίας, και όχι μόνο, δεν αφήνεται να προσδώσει τα οφέλη του στο σύστημα υγείας, τους ασθενείς, την επιστημονική κοινότητα και την ελληνική οικονομία. Να επισημάνω πως, κάθε κλινική μελέτη ισοδυναμεί με εισαγωγή 250.000 ευρώ στη χώρα και με μια αύξηση του ΑΕΠ κατά 500.000 ευρώ. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι, οφείλουμε να καλύψουμε άμεσα το χαμένο έδαφος, ώστε η Ελλάδα να μπορεί στα επόμενα 3-4 χρόνια να έχει εισροή άνω των 250 εκατ. ευρώ, ετησίως, μέσω των κλινικών μελετών.

Συνεπώς, πρέπει να απλοποιηθούν οι σχετικές διαδικασίες και να δοθούν κίνητρα για επενδύσεις στην Ελλάδα. Από ‘κει και πέρα, το άνοιγμα σε αυτές τις επενδύσεις, θα σταματήσει και την φυγή ταλαντούχων ανθρώπων.

Εκπροσωπείτε τις μεγαλύτερες πολυεθνικές επιχειρήσεις στο χώρο της Υγείας. Ποιες μεταρρυθμίσεις θεωρείτε ότι πρέπει να γίνουν, προκειμένου η Ελλάδα να προσελκύσει διεθνείς επενδύσεις;

Η απάντηση είναι πολύ απλή. Ένα σταθερό φορολογικό περιβάλλον, ταχύτερες διαδικασίες εγκρίσεων των επενδύσεων και, φυσικά, ένα περιβάλλον στην Υγεία στο οποίο να μπορούμε να κάνουμε πλάνα τουλάχιστον τριετίας. Αν σταθεροποιηθεί η πορεία της χώρας, οι σχέσεις με τους ευρωπαίους εταίρους και αποκαταστήσουμε τη φερεγγυότητά μας μέσα από την διαφάνεια, την πάταξη της φοροδιαφυγής και της διαφθοράς, νομίζω ότι η Ελλάδα θα αναδειχθεί σε επενδυτικό προορισμό στον διεθνή επιχειρηματικό χάρτη.

Θα ήθελα επίσης να πω ότι, οι μειώσεις μισθών δεν είναι η λύση. Άλλο είναι οι ελαστικότερες εργασιακές σχέσεις, και άλλο οι συνεχείς μειώσεις μισθών. Επίσης, και ο δημόσιος τομέας της Υγείας πρέπει να γίνει πιο λειτουργικός. Το κράτος μέχρι σήμερα έχει αποδειχτεί ότι είναι κακός manager και αυτό πρέπει να αλλάξει άμεσα.

Εκτός από το σταθερό φορολογικό περιβάλλον, υπό ποιες άλλες συνθήκες θα αυξανόταν το επενδυτικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα;

Ο σταθερός συντελεστής φορολόγησης κερδών και η απαλλαγή από φόρους για τις πρώτες χρήσεις δραστηριότητας των νέων επιχειρήσεων, είναι κύρια στοιχεία. Επίσης, ο συνδυασμός συντελεστή φορολόγησης με τις εξαγωγές ή τη δημιουργία θέσεων εργασίας και την απορρόφηση σταδιακά ανέργων, είναι ισχυρά κίνητρα για όλους τους δυνητικούς επενδυτές.

Η ανεργία των νέων και οι περιορισμοί στη νεανική επιχειρηματικότητα είναι βασικά προβλήματα στη διαδικασία επανεκκίνησης της οικονομίας. Ποιες είναι οι δράσεις που προτείνει και υλοποιεί ο ΣΦΕΕ προς αυτή την κατεύθυνση;

Δυστυχώς, η ανεργία μαστίζει τη νεολαία κι αυτό εντάθηκε από την κρίση. Στην Ελλάδα, βέβαια, περάσαμε και μία περίοδο που για μεγάλο ποσοστό νέων η επαγγελματική διέξοδος συνδυάζονταν με μια θέση στο Δημόσιο. Δεν φταίνε οι νέοι, αλλά η κακή νοοτροπία που καλλιεργήθηκε από συστήματα και πολιτικές του παρελθόντος και φυσικά οι οικογένειες που δεν τους παρότρυναν να γίνουν πιο δημιουργικοί.

Όμως, εν μέσω κρίσης έχει αναδειχτεί πλέον μια νέα τάση όπου τα παιδιά επιδιώκουν τα δικά τους ξεκινήματα. Αυτές τις πρωτοβουλίες εμείς τις επιβραβεύουμε εμπράκτως, με τον θεσμό του SFEE Innovation Project. Πρόκειται για έναν διαγωνισμό καινοτόμων προτάσεων για την Υγεία, μέσω του οποίου αναδείξαμε έναν πλούτο ιδεών και εκκολαπτόμενης καινοτομίας. Ήδη από τα δύο πρώτα χρόνια διεξαγωγής του, ο διαγωνισμός κατάφερε να συγκεντρώσει τη δουλειά 850 ερευνητών, οι οποίοι κατέθεσαν 205 προτάσεις. Πρόκειται για μια συσσωρευμένη εργασία 225.000 ημερών έρευνας, την οποία ο ΣΦΕΕ στήριξε με έξι βραβεία συνολικής αξίας 100.000 ευρώ. Γιατί, η ανάδειξη και η ανάπτυξη της καινοτομίας, είναι δέσμευση και στρατηγική της βιομηχανίας μας.

in.gr

Sports in

Η UEFA αποθέωσε τον Ολυμπιακό για τις δύο προκρίσεις (pic)

Η UEFA με ποστάρισμά της στάθηκε και στην ομάδα Νέων του Ολυμπιακού, αλλά και στην ομάδα των ανδρών για τις δύo ευρωπαϊκές προκρίσεις μέσα σε λιγότερο από 20 ώρες στην διαδικασία των πέναλτι

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 20 Απριλίου 2024