Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o

ΕΣΕΕ: 1 στα 4 μαγαζιά άνοιξαν την Κυριακή, χωρίς ιδιαίτερο όφελος για το ταμείο

Την Κυριακή άνοιξαν 1 στα 4 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα και 1 στα 3 στην Αττική, σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις της ΕΣΕΕ. Για την πλειονότητα όσων άνοιξαν η επιπλέον ενίσχυση που ανέμεναν δεν ήρθε ποτέ στο ταμείο τους. Αντίθετα ευνοημένες βγήκαν για άλλη μια φορά οι μεγάλες αλυσίδες και τα εμπορικά κέντρα. «Η ΕΣΕΕ επιλέγει να μην 'καλλιεργήσει' τον διχασμό της αγοράς» τονίζει ο Β.Κορκίδης, επαναλαμβάνοντας ότι «το συμπέρασμα είναι ότι το μέτρο των 7 Κυριακών έχει ίσως νόημα μόνο για τα καταστήματα του κέντρου συγκεκριμένων πόλεων».

Επτά στους 10 εμπορικούς συλλόγους δεν πρότειναν το άνοιγμα των καταστημάτων την Κυριακή και άνοιξαν 1 στα 4 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα και 1 στα 3 καταστήματα στην Αττική, σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις της ΕΣΕΕ.

Για την πλειονότητα δε όσων άνοιξαν η επιπλέον ενίσχυση που ανέμεναν για το ταμείο τους δεν ήρθε ποτέ, με κάποιες να μην καλύπτουν καν τα έξοδα λειτουργίας τους σημειώνει η Συνομοσπονδία, δίνοντας μια πιο σφαιρική εικόνα και σίγουρα λιγότερο λαμπερή, από αυτή που προσπαθούν να δημιουργήσουν κυβερνητικά στελέχη κρίνοντας μόνο από τα αποτελέσματα στην Ερμού, στην Γλυφάδα στη Κηφισιά και στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Αντίθετα ευνοημένες, εις βάρος των μικρομεσαίων, βγήκαν για άλλη μια φορά οι μεγάλες αλυσίδες και τα εμπορικά κέντρα.

Μάλιστα, όπως σημειώνει η ΕΣΕΕ, είναι πιθανό ότι ο τζίρος που αναμένουν οι περισσότερες επιχειρήσεις στο τέλος της μίνι εκπτωτικής περιόδου, να είναι μικρότερος, καθώς ένα σημαντικό μέρος της προσδοκώμενης κατανάλωσης στράφηκε προς τις μεγάλες αλυσίδες και τα μεγάλα εμπορικά κέντρα την Κυριακή.

«Η ΕΣΕΕ επιλέγει να μην ‘καλλιεργήσει’ τον διχασμό της αγοράς ανάμεσα σε εμπόρους που άνοιξαν την Κυριακή και σε εμπόρους που δεν λειτούργησαν τα μαγαζιά τους· ανάμεσα σε καταναλωτές που αγόρασαν και σε καταναλωτές που απείχαν· ούτε βεβαίως ανάμεσα σε εργοδότες και εργαζομένους στο εμπόριο» τονίζει ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας, Βασίλης Κορκίδης.

Επαναλαμβάνει δε ότι «το συμπέρασμα είναι ότι το μέτρο των 7 Κυριακών έχει ίσως νόημα μόνο για τα καταστήματα του κέντρου συγκεκριμένων πόλεων».

Η ΕΣΕΕ επισημαίνει ακόμη, προς απάντηση προφανώς και στα όσα ακούστηκαν, δεδομένων των διαφορετικών τρόπων λειτουργίας που διαπιστώθηκαν σε κάθε αγορά, «ότι κανείς δεν προέτρεψε, ούτε απέτρεψε τους Εμπορικούς Συλλόγους, για να πάρουν την απόφαση που τελικά πήραν, στην περιοχή ευθύνης τους, να λειτουργήσουν ή όχι την Κυριακή».

Η απόφαση του κάθε Εμπορικού Συλλόγου, προσθέτει η ΕΣΕΕ, μπορεί να μην είχε υποχρεωτική εφαρμογή, αλλά αποτέλεσε εντέλει τον κυριότερο παράγοντα για το πόσες τοπικές αγορές και εμπορικά καταστήματα θα άνοιγαν την Κυριακή ή όχι.

«Το βέβαιο είναι ότι τα τελικά στοιχεία θα είναι αυτά που θα μας αποκαλύψουν την πλήρη εικόνα μετά το πέρας της μίνι- εκπτωτικής περιόδου» σημειώνει ακόμη.

Τη Δευτέρα 11 Νοεμβρίου το ΙΝΕΜΥ –ΕΣΕΕ θα ανακοινώσει τα τελικά αποτελέσματα της έρευνας και τα συμπεράσματα από την πρώτη εφαρμογή του εν λόγω μέτρου.

Ο απολογισμός από τα πρώτα στοιχεία

Από τα στοιχεία που έχει στην διάθεσή της η ΕΣΕΕ και το ΙΝΕΜΥ κατά την πρώτη Κυριακή προαιρετικής λειτουργίας, η εμπορική κίνηση σε όσα καταστήματα επέλεξαν να είναι ανοιχτά, με εξαίρεση το κέντρο της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και εν μέρει του Πειραιά, της Κηφισιάς και της Γλυφάδας δεν ανταποκρίθηκε στις αναμενόμενες προσδοκίες.

Μία καλή εξήγηση για τη θετική ανταπόκριση του καταναλωτικού κοινού σε αυτές τις συγκεκριμένες αγορές ήταν οι εξαιρετικές καιρικές συνθήκες που βοήθησαν πολύ στην ενίσχυση της επισκεψιμότητας στα κέντρα των μεγάλων πόλεων και σε περιφερειακές αγορές, όπου συνδύαζαν τον περίπατο με την κατανάλωση σε εμπορικά καταστήματα και επιχειρήσεις εστίασης, προσθέτει η ΕΣΕΕ.

Παραταύτα, τα κυριακάτικα αποτελέσματα φαίνονται να μην είναι ικανοποιητικά για τους περισσότερους καταστηματάρχες σε αντίθεση με την ημέρα έναρξης των μίνι εκπτώσεων και ιδιαίτερα το Σάββατο 2 Νοεμβρίου, οπότε και η κίνηση ήταν αυξημένη.

Οι πωλήσεις της Κυριακής ήταν περιορισμένες και χαμηλότερες των πρώτων δύο ημερών των ενδιάμεσων εκπτώσεων.

Επιπλέον, φαίνεται πως ευνοήθηκαν τα καταστήματα που ανήκουν σε μεγάλες αλυσίδες και σε μεγάλα εμπορικά κέντρα, περισσότερο από την πλειονότητα των μικρών ανεξάρτητων επιχειρήσεων. Βέβαια, ως σημαντικό κέρδος της ημέρας θα μπορούσε να θεωρηθεί το γεγονός ότι μετά από πολύ καιρό είδαμε πολλές οικογένειες να επισκέπτονται την αγορά και τα καταστήματα.

Στην υπόλοιπη Ελλάδα τα μαγαζιά στην συντριπτική τους πλειοψηφία έμειναν κλειστά. Μάλιστα, ακόμα και πολλές διεθνικές αλυσίδες σεβάστηκαν την πρόταση του Εμπορικού τους Συλλόγου.

Ειδικότερα στον κλάδο των τροφίμων οι μεγάλες αλυσίδες όπως Σκλαβενίτης, Βερόπουλος και ΙΝΚΑ, όπως και πολλές τοπικές αλυσίδες παρέμειναν κλειστές. Όσες δε, άνοιξαν δεν κάλυψαν τα έξοδα λειτουργίας τους.

Η ωριμότητα των Εμπορικών Συλλόγων φάνηκε για μια ακόμα φορά στο γεγονός ότι διέγνωσαν σωστά τόσο τις προθέσεις των καταναλωτών όσο και τις δυνατότητες των εμπορικών επιχειρήσεων που εκπροσωπούν.

Το ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ, σε συνεργασία με τους Εμπορικούς Συλλόγους, θα συνεχίσει να ενημερώνεται καθημερινά για την ανταπόκριση που έχει σε επισκεψιμότητα, τζίρο και πωλήσεις η κάθε τοπική αγορά της χώρας κατά τη διάρκεια της ενδιάμεσης περιόδου των εκπτώσεων.

Ωστόσο, οι πρώτες ενδείξεις οδηγούν στο συμπέρασμα ότι 7 στους 10 Εμπορικούς Συλλόγους δεν πρότειναν το άνοιγμα των καταστημάτων την Κυριακή και άνοιξαν 1 στα 4 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα και 1 στα 3 καταστήματα στην Αττική. Για την πλειονότητα δε όσων άνοιξαν η επιπλέον ενίσχυση που ανέμεναν για το ταμείο τους δεν ήρθε ποτέ.

Είναι πιθανό δε, ότι ο τζίρος που αναμένουν οι περισσότερες επιχειρήσεις στο τέλος της μίνι εκπτωτικής περιόδου, να είναι μικρότερος καθώς ένα σημαντικό μέρος της προσδοκώμενης κατανάλωσης στράφηκε προς τις μεγάλες αλυσίδες και τα μεγάλα εμπορικά κέντρα την Κυριακή.

Τη Δευτέρα 11 Νοεμβρίου το ΙΝΕΜΥ –ΕΣΕΕ θα ανακοινώσει τα τελικά αποτελέσματα της έρευνας και τα συμπεράσματα από την πρώτη εφαρμογή του εν λόγω μέτρου.

«Επισημαίνουμε ότι από την έναρξη των ενδιάμεσων εκπτώσεων η αγορά αντιμετώπισε δύο προβλήματα. Το πρώτο αφορά στην τετραπλή τιμή την οποία υποχρεώνονται τα καταστήματα να έχουν στις προθήκες τους, αφού απαιτείται η τιμή προ ΦΠΑ και η τιμή μετά ΦΠΑ τόσο στην αρχική όσο και στην μετά έκπτωση τελική αξία του προϊόντος.»

» Κάτι τέτοιο δημιουργεί σύγχυση στον καταναλωτή και απέχει πολύ από την πρόταση που είχαμε καταθέσει για «μία τιμή – χαμηλή τιμή».

«Το δεύτερο πρόβλημα είναι ότι στα περισσότερα καταστήματα διενεργούνται εκπτώσεις «δύο ταχυτήτων» με ένα μικρό ποσοστό έκπτωσης για νέες χειμερινές παραλαβές εμπορευμάτων και ένα μεγάλο ποσοστό έκπτωσης για παλιές φθινοπωρινές παραλαβές».

Η ΕΣΕΕ «θεωρεί ότι το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας πρέπει να είναι ευχαριστημένο που η αντίδραση των εμπόρων για το τι τελικά θα μείνει και τι θα ξεχαστεί από τη χθεσινή Κυριακή περιορίζεται μόνο στην αναμενόμενη ‘γκρίνια’ και ελπίζει ότι η συνέχεια της μίνι περιόδου των ενδιάμεσων εκπτώσεων θα έχει μάξι αποτελέσματα για εμπόρους και καταναλωτές, μιας και όλοι το έχουμε ανάγκη» καταλήγει η ανακοίνωση.

Εμποροϋπάλληλοι: πέτυχε η απεργία

Στις περισσότερες πόλεις της περιφέρειας (και σε ποσοστό άνω του 70%) μετά από αποφάσεις των, κατά τόπους, εμπορικών συλλόγων και λόγω της απεργίας των εμποροϋπαλλήλων, τα καταστήματα δεν άνοιξαν.

Εμπορικοί σύλλογοι και σωματεία εργαζομένων διοργάνωσαν κοινές συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας και παρεμβάσεις σε αρκετές πόλεις.

Οι μεγάλες γνωστές, πολυεθνικού χαρακτήρα, αλυσίδες, επιχείρησαν να λειτουργήσουν, όμως σε πολλές περιπτώσεις μετά από παρεμβάσεις των απεργών αναγκάστηκαν να κλείσουν.

Είναι σημαντικό το ότι γνωστές ελληνικές επιχειρήσεις από το χώρο των τροφίμων σεβάστηκαν την Κυριακή Αργία και παρέμειναν κλειστές.

Αυτός είναι ο απολογισμός της 24ωρης χθεσινής Πανελλαδικής απεργίας της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ελλάδας ενάντια στο άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ομοσπονδίας.

Επίσης, στην ίδια ανακοίνωση σημειώνεται ότι «η μάχη της «επικοινωνίας» δόθηκε σε 2 – 3 μεγάλες πόλεις της χώρας (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα), όπου λειτούργησε μόνο μερίδα των καταστημάτων και αυτό σε συγκεκριμένους Δήμους, περιοχές και εμπορικές ζώνες.»

» Στο κέντρο της Αθήνας τα καταστήματα που λειτούργησαν ήταν μόνο στην οδού Ερμού, καθώς και κάποια άλλα στους τριγύρω δρόμους, ενώ το show, που έστησε ο Εμπορικός Σύλλογος Αθήνας με τη βοήθεια του Δημάρχου Αθηναίων, ξεθώριασε από τη μαζική και μαχητική διαδήλωση της ΟΙΥΕ και των σωματείων της».

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Άσχημα μαντάτα για τον Αντετοκούνμπο

Αμφίβολος και για τις επόμενες αναμετρήσεις κόντρα στους Ιντιάνα Πέισερς, παραμένει ο ηγέτης των Μιλγουόκι Μπακς, Γιάννης Αντετοκούνμπο.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024